• NILE90

BIM September 2014

Malinbarre skrev 2014-11-07 10:01:23 följande:

Men åh tror ni??? :D shit, det känns helt sjukt. Tror ni jag kan ta ett digitalt eller bör jag vänta nån dag? Tack allihopa! <3

Grattis! :) Digitalt kommer säkert visa, men är ännu mer säker på att ett vanligt CB med plus kommer visa starkt :) 
  • NILE90
    Malinbarre skrev 2014-11-07 18:12:28 följande:

Jaaaa!!!! :D åh vad det här känns bra!! (Dock ger jag inte mycket för billiga tester :/)

Åååååh vad kul!! Nej billiga tester, stickor, är ju så sjukt mycket svagare än vad CB tester är.
  • NILE90

Hallå tjejer,
    Vill bara kika och höra hur det går för er? Är det någon som är mitt uppe i ÄL och myser på för fullt? :) Håller alla tummar för er

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-11-17 22:51:00 följande:

Tack tjejer, och håller helt med er :) <3

NILE90, hur mår du? Malinbarre? :)

Jag håller minsann koll på er varje dag, och håller tummarna! Jag dra med ett hemskt illamående varje morgon och förmiddag så det är väl inte tipp topp här. Men jag ser absolut det positiva i det. :) mindre än två veckor kvar tills vi får se lilla ärtan :)
  • NILE90
    Pyret 85 skrev 2014-11-18 07:30:06 följande:
    vilken vecka nu? hoppas du mår bättre snart.
    Idag är jag i vecka 7 (6+5). Har beställt hem sea-band och sitter och dricker citronvatten hela dagarna.
  • NILE90
    Lizzie09 skrev 2014-11-20 10:28:51 följande:

Herregud, ser ni?? Syns till och med mer i verkligheten! Nu vågar jag hoppas igen :D

Jag ser!! Grattis! :D 
  • NILE90
    Lizzie09 skrev 2014-11-20 10:54:32 följande:

Dock tog jag med två stavar i samma urin, fast från olika märken. Testlagrets visade tydligt inom 2 minuter, men graviditetskollens visar ingenting :S Vilket ska man lita på?? :S

Av egen erfarenhet så skulle jag testa med CB istället, inte det digitala. När jag fick hyfsat svagt på mina stickor så visade CB superstarkt efter bara några sekunder. 
  • NILE90
    Lizzie09 skrev 2014-11-21 09:41:27 följande:

Hur märker man skillnad på missfall och genombrottsblödning, någon som vet? :/

Som jag förstått det så brukar missfall ofta visa sig med blödning och ont i magen/mensvärk typ. Medan genombrottsblödning bara är en blödning. Men det är ju såklart olika för alla. 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-11-21 12:26:23 följande:

Missfall är mörkt rött blod, klumpar och mycket mensvärk.

Genombrottsblödning är liten blödning, ofta ljus och sker när ägget fäster. Isåfall borde du inte fått plus om det är genombrottsblödning :/ eller har jag fel om vad det är?

Genombrottsblödning brukar man väl få för att kroppen "är inställd på mens" och mensen kommer av vana typ...det är normalt att få blödningar dom dagar man skulle haft mens även om man är gravid för att kroppen typ är van vid mens. Eller något sånt. Man kan ju även få en mindre blödning när ägget fäster men då borde lizzie ha fått det för länge sen.
Svar på tråden BIM September 2014