Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Nu är äl nära! Inget positivt utslag ännu, vilket betyder att älkalender inte alls stämmer för mig. Enligt den ska jag ha äl idag! Gissar på positivt test söndag/måndag så kanske har jag då äl till veckan, då vi båda jobbar borta :(

• SecretlyMe

Jag får ökade flytningar. Jag känner även av ägglossningen i form av molvärk och känner även från vilken sida ägget släpper.

Vi har oxå försökt länge, vi har haft oskyddat flera år men det är vårat fjärde riktiga försök :) har du varit gravid innan? Har du barn? :)

MiaIa90 skrev 2014-08-16 14:35:06 följande:

Hur känner ni andra er vid äl? 

Jag har äl nu i dagarna och är bara trött och lättirriterad samt sötugen. 

Inte bra kombo. 

Hoppas de kan ta sig denna gången har försökt bli gravid i tre år nu. 

• SecretlyMe

Åh vad frustrerande! Vi har haft samma typ av problem - ju mer jag pratar barn desto mer verkar han dra sig för sex.. Han vill ha barn säger han, men ibland undrar jag om han inte vill ta viljan till handling. Det är iofs vårat första så kan vara lite nervositet i det hela.

Jag hoppas det släpper för er. Hjälper det inte att strunta i att nämna äl osv?

fruannie skrev 2014-08-16 15:18:00 följande:

Jäkla karlslok att krångla. Jaa här har vi problem med bebisverkstan pga min mans prestationsångest. Han har fått för sig att jag bara är ute efter hans spermier och då låser de sig för honom och han kan inte komma.

Blir så frustrerad för de här är verkligen inget jag kan göra ett skit åt, de sitter i hans huvud. Vill så gärna sexa så mycket som möjligt nu och försöker att få honom att slappna av och att inte jag ska låta irriterad och arg men de är fan svårt.

Som imorse tillexempel så kom jag hem från jobbet (jobbar natt) fick igång honom ordentligt från sovande tillstånd och sen bara nae. Vilken dag som helst förutom den här veckan hade han tyckt att de var jätte hett och fått hålla inne dem istället för att inte komma för fort.

Jag såg fram emot att sättta igång med bebisverkstan och njuta av varenda ligg ända fram till plusset. Men nu har de istället blivit jobbigt och ångestfullt att ha sex. Jag har frågat honom om han verkligen vill ha ett barn till o de vill han, så de är inte de de handlar om.

Förlåt för detaljer men är de någon som känner igen sig och har några tips??

• SecretlyMe

Du kan alltid prova ägglossningstester, det gör jag denna månad. Då vet man iallafall när man ska ha lite mer sex. Jag upptäckte bl a att en ägglossningskalender inte riktigt stämmer för mig tack vare testerna.

MiaIa90 skrev 2014-08-16 17:13:26 följande:

Önska att ajg kände mer en de ajg gör. 

Ingen av oss har barn sedan innan:/ jag är 24år och sambon är 41år. 

• SecretlyMe

Har du äl 18e, mys på en-två dagar efter oxå :)

MiaIa90 skrev 2014-08-16 20:23:29 följande:

Har tester men vet inte om ajg orkar testa nu enligt kalendern äl 18 men myser på nu 3dagar i rad de kan räcka. 

Så får vi se om de kan ta sig eller ej. 

• SecretlyMe

Ja, det var ju det då.. :/ det viktigaste är att våga prata och vara öppen med varandra om det. Fråga honom hur det blir enklast och bäst för honom. Att uppmuntra mannens ego kan oxå vara en idé. Jag har inte riktigt varit i samma situation som du så kan tyvärr inte relatera :/ Jag hoppas verkligen ni kan lyckas komma runt "tvånget" och pressen och njuta av sex igen.

fruannie skrev 2014-08-16 21:20:38 följande:

Frustrerande är verkligen ordet, ju mer man försöker desto svårare är de verkar de som.

Jag pratar aldrig ägglossning eller nämner när ältestet ger utslag eller att jag äter BDG eller nåt med honom av just den anledningen. Men han är ju inte dummare än att han förstår när de är dags jag har väldigt jämna cyklar också så han vet ju när man närmar sig.

Vår son är ett p-piller barn och var därför inte planerad men välkommen så klart. Så då hade vi ju såklart inga sånna hära problem.

• SecretlyMe

Jag startade testningen på dag 9. Det finns en tabell man kan gå efter när man startar med äl-tester, dag 12 för 28 dagars cykel t ex, dag 14 vid 30 dagars osv. :)

Iljans skrev 2014-08-17 00:27:47 följande:

Jag börjar tvivla helt på min cykel nu så har köpt hem ett paket från testlagret med både ÄL test och grav test, någon av er som provat dessa? Fick mens i fredags och enligt appen jag har kört efter börjar min fertilitets cykel den 28e, ska jag börja testa då eller borde jag testa lite innan eftersom min ÄL tydligen skett tidigare då mensen kom nästan en vecka tidigare den här månaden?

Känns som en hel djungel allt det här,

Första barnet var inte planerat men skyddade oss inte direkt heller men det tog 8 mån innan det verkligen hände så att säga..

• SecretlyMe

Jag kan förstå dig. Ibland känns det lixom motigt att behöva piffa till sig, alltså VARJE gång. Men jag tror att gör man det ibland kan det vara en krydda i sexlivet :)

Jag fick fullt utslag på ältest idag så ägget släpper nog imorgon /på tisdag. Jag hoppas helgens mys har räckt. Till veckan jobbar vi båda borta men ska se om karln slutar lite tidigare så kan jag åka upp och mysa en dag till ;)

Varsågod, tycker det är skönt att få prata av sig och stötta andra oxå :)

fruannie skrev 2014-08-17 04:50:21 följande:

Jag har läst lite runt på olika forum här nu i natt (jobbar) och det verkar inte som om att jag är ensam om problemet iaf.

Ska ta och följa ditt kloka råd om att uppmuntra hans ego lite. Lite underkläder, lite smink o styling så hoppas jag att jag har honom runt lillfingret ;) Som småbarnsförälder och nattjobbare ansträngs det inte allt för ofta med smink och mjukisbrallorna är i stort sätt på 24/7.

Tror att jag ska få utslag på äl testet imorrn om inte BDGn fuckat ur de totalt som jag hört att de gjort för endel.

Hoppas på ett hattrick nu dessa kommande dagar iaf.

Tack för stöttning!

• SecretlyMe

Jag ser faktiskt på ditt test! :)

Jozsan skrev 2014-08-17 08:27:54 följande:

Hej tjejer! Hoppas ni mår bra idag, jag gjorde ett till test nu på morgonen! Tycker fortfarande mig se ett väldigt svagt streck, bifogar den så får någon gärna skriva om ni ser eller om jag inbillar mig.

• SecretlyMe

Behövs det puffas när det skrivs rätt ofta? :o trodde denna bim tråd skulle synas bra då den uppdateras frekvent. Om inte annat är vi ett gäng just nu iallafall :)

SRMmamma87 skrev 2014-08-17 10:40:55 följande:

Ser att det har startats ytterligare en tråd för BIM september då denna väl gömde sig långt bak. Så puffar denna igen

Svar på tråden BIM September 2014