• Pyret 85

BIM September 2014

Reggi skrev 2014-09-02 17:37:53 följande:
    Det gör jag med :)
    är ni också inne i inskolningsperioden nu? Hos oss är det inskolning på inskolning och har varit sen ca 5 veckor tillbaka och vissa veckor har vi 2. Det märks på kvällen för jag är helt slut i huvudet och har huvudvärk.
  • Pyret 85
    Reggi skrev 2014-09-02 17:48:42 följande:
    Nej för oss är det över för två veckor sen och då skola vi in 5 st samtidigt och jag var helt slut de dagarna när man kom. När man skolar in så många burkar det oftast vara över på några veckor och man behöver inte dra ut på de hela tiden och kan få komma i gång med verksamheten
    vi har in skolningar varje vecka fram till oktober. Vi är 2 småbarnsavdelningar som samarbetar väldigt mkt så vi hjälps åt ganska mkt med inskolningarna och sådär med för att barnen ska lära känna oss alla.
  • Pyret 85
    Reggi skrev 2014-09-02 18:01:43 följande:
    verkar drygt och ha det så länge tycker du att de fungera bra och ha de så? men skönt när man är många som samarbetar. Vi är också två avdelningar som samarbeter, men den andra är en barngrupp med barn från 2-3 år och i har 1-2.
    Alltså det är inget vi valt att ha det så länge. Utan det beror helt på när föräldrarna är i behov att ha in sina barn. Hade mer än gärna redan varit färdig med inskolningarna
  • Pyret 85
    Bebben84 skrev 2014-09-02 20:05:45 följande:
    Hehe jag läser så mycket så då lär man sig en del :)

Yes man räknar från mensens första dag. Så första dagen du blöder är dag ett. Att testa dag 10 funkar absolut! Det gjorde jag. Men glöm inte att sexa också ;).
    precis, sexandet är viktigare än testandet i denna metod

När vi körde smep sist (och blev gravida) så började vi sexa dag 5 för att köra varannan dag 20 då jag fick pos ÄL-test. sen 3 dagar på raken, paus en dag och sen sex en dag till. sen körde vi när lusten föll på efter det.
  • Pyret 85
    Alvolina skrev 2014-09-02 20:41:17 följande:
    Lät säkert skittrög;) ser ju att båda är positiva. Min tanke var mer om det första räknas som positivt om det blir ännu starkare efter. Skiljer ändå 24 timmar. Trodde att man hade en stegring, ägget släpper 12-24 timmar efter och sen är det bra. Inte att man får flera positiva :) men men skönt att se att det säkert fungerar ändå.
    12 till 48 timmar efter första pos har jag hört. själv så visade mitt positivt 3 dagar på raken. först på eftermiddagen och två dagar senare så visade et pos på fm. men dagen efter negativt så då hade ju ägget släppt ganska precis 48 timmar efter första positiva.
  • Pyret 85
    Bebben84 skrev 2014-09-02 20:53:43 följande:
    Jag går också och kissar hela tiden men skulle aldrig ta det som ett tecken då jag har jordens minsta kissblåsa haha :). Känner inget annat än en dragande känsla ner mot ljumskarna. Inte molvärk utan mer som lätt träningsvärk. Jättesvårt att förklara men har aldrig känt det innan. Mår för övrigt väldigt bra, vilket jag aldrig gjort innan mellan ÄL och BIM så bara det gör mig sjukt glad :). Hade ju ett helvete förra månaden. Så just nu njuter jag :)
    Det var ett av mina tecken när jag plussade. Att jag hade som träningsvärk, typ in bakom naveln.
  • Pyret 85
    Emilix skrev 2014-09-02 22:16:10 följande:
    Jo det vet jag att man ska göra ;)

Men alltså du fick positivt äl test på dag 20, hur lång cykel har du då?

min är på 26 dagar, eller va det senast iaf..va första "riktiga" mensen efter piller stopp.

Så för mig vore det ju väldigt sent att få äl på dag 20.
    normalt har jag 28 dagar men nu helt plötsligt när vi börjat bebistillverkningen så är den inte det längre....
  • Pyret 85
    Gummsan skrev 2014-09-03 11:33:44 följande:

Nu är ältestet svagare igen även om det aldrig va starkare än kontrollstrecket. Betyder det att ägget släppt nu då? Hade äl flytning en liten sådan några dagar innan strecket va lika starkt. Men är inte de konstigt??

sådär hade jag också det sist jag testade med stickor. först svagt streck sen starkare men fortfarande inte positivt. sen plötsligt blev det svagare igen för att någon dag senare bli väldigt starkt (och positivt). så håll modet uppe. 
  • Pyret 85
    flugsvampis skrev 2014-09-04 06:26:00 följande:

phpwMKNws77782.jpg

Är det jag som är paranoid eller finns det faktiskt två sträck på detta testet? Trodde av hela mitt hjärta att det skulle vara lika toknegativt som de andra jag tagit så medan det låg o beslutade sig så torkade jag min stackars hunds diarrépölar :( så testet kan ha legat någon minut eller två för länge.

Jag är på BIM+2 har har redan haft otroliga humörsvängningar o känt mig nere sen äl. Har haft rosa flytning igår och dagen före bim. Har haft ont i brösten (ett åt gången, aldrig samtidigt) precis som före varje vanlig mens. Har känt "mensvärk" till o från ända sedan ÄL.

Kan det verkligen vara så att vi lyckats på första försöket?!

Grattis!!!
  • Pyret 85
    Missyk skrev 2014-09-03 22:35:30 följande:

Varför försvann jag från bim listan då :(

Vill någon vänlig själ lägga till mig igen?
    Bim 2/10 27år 2:a barnet försök 2

det är för att detta är BIM september tråd och du har BIM i oktober nästa gång.
Svar på tråden BIM September 2014