-
Hur länge åt du dom innan du fick effekt?NILE90 skrev 2014-08-19 19:34:56 följande:Håller tummarna för dig :)
-
Vilken skit :/Stokke skrev 2014-08-19 19:49:58 följande:
Jag har fått urinvägs infektion :( så ledsen.
Ringde vårdcentralen och fick recept utskrivet. Har haft det ofta så jag behöver inte lämna prov för odling längre.
Bad om att få antibiotika som inte försämrade fertiliteten då jag har äl i helgen.
Jag har också så ofta att jag slipper lämna prov, men har *peppar peppar* inte haft det nu på ett par månader. -
Välkommen Pyret :)Pyret 85 skrev 2014-08-19 19:01:29 följande:
Hej!
Hoppar gärna in här i tråden. Vet inte riktigt när BIM är ännu.
-
Oki tack :)NILE90 skrev 2014-08-19 21:31:13 följande:
Det här är andra månaden jag ätit dom, men då äter jag ju bara mellan mens och ÄL. Dag 13 idag, får nog positivt ÄL test i morgon så då slutar jag äta dom. :) -
Vi har gjort det hemmatestet :). Men den visar bara antal, inte hur pigga simmare man har :/Elsa83 skrev 2014-08-19 21:34:15 följande:
Hej allihop! Jag har BIM i augusti men känner inget ännu så jag lär väl titta in här snart. Men har följt lite av era samtal, Ja precis som många här inne undrade hur ofta man bör ha sex vid ägglossning. Med tanke på spermiernas kvalitet. Fann denna intressanta studie, och uppmuntrar nu min man att mysa med sig själv varje dag de gånger vi inte har sex ;)
mobil.dn.se/nyheter/vetenskap/sex-varje-dag-ger-battre-spermier/
Sen hittade jag även detta test som verkar vara bra att köpa så man vet att allt står rätt till med spermierna ;) www.apotea.se/clearblue-fertilitetsspermatest-1st
-
Men den artikeln pratade om att inte få skadade spermier. Den tog också upp att man får färre spermier. Tusan vad förvirrad man blir av allt detta :PElsa83 skrev 2014-08-19 21:34:15 följande:
Hej allihop! Jag har BIM i augusti men känner inget ännu så jag lär väl titta in här snart. Men har följt lite av era samtal, Ja precis som många här inne undrade hur ofta man bör ha sex vid ägglossning. Med tanke på spermiernas kvalitet. Fann denna intressanta studie, och uppmuntrar nu min man att mysa med sig själv varje dag de gånger vi inte har sex ;)
mobil.dn.se/nyheter/vetenskap/sex-varje-dag-ger-battre-spermier/
Sen hittade jag även detta test som verkar vara bra att köpa så man vet att allt står rätt till med spermierna ;) www.apotea.se/clearblue-fertilitetsspermatest-1st
Tycker mig läsa överallt annars att man ska sexa varannan dag för att få fler och kvickare simmare :) -
Jo vi tyckte att det var intressant ändå :)Elsa83 skrev 2014-08-19 21:46:57 följande:
Attans då bebben84 men det kanske kan vara intressant det oxå? Jag har tillgång till mikroskop, tror ni man kan själv se hur pigga de där små ynglen är? ;)
-
Min vän och hennes man har gjort utredningar och som uppmanades att sexa varannan dag och inte varje för att få fler och piggare spermier. Gaaaahhh man blir ju smått galen på all delad fakta :PElsa83 skrev 2014-08-19 21:49:17 följande:
Ja färre men mycket mer aktiva och det är ju inte antalet som avgör utan att en orkar komma hela vägen fram ;)
Så tolkar jag det och är ju en seriös undersökning. Så här hemma ligger mannen i! Haha
-
Jo verkligen :/Pyret 85 skrev 2014-08-20 05:25:49 följande:Tack! Kul att träffas igen. Kunde dock varit under roligare omständigheter!
Hoppas detta är vår månad nu! -
Jag skulle kört varannan dag :) men alla har nog olika åsikter om det :)NILE90 skrev 2014-08-20 08:53:02 följande:
Jag beräknas få positivt på ÄL-testet idag (dag 14) eller i morgon (dag 15). Har lyckats få till det på dag 7, 8, 11, 13. Skulle ni fortsatt med varannan dag även under ÄL eller skulle ni försöka med varje dag under ÄL?