• NILE90

BIM September 2014

Pyret 85 skrev 2014-10-30 07:33:52 följande:

Happ då har graviditetsillamåendet kommit ikapp mig. Började med att jag kräkte utanför bilen igår efter jobbet, mådde illa av tanken på att baka chokladbollar med sonen. Mådde illa hela vägen hem och kräkte jättemkt när jag kommit hem. Sen var det bra.

Har mått småilla hela morgonen och drack vatten och efter de va jag tvungen att kräka.. Med Lian började jag kräka i v.7 och hela graviditeten. Mådde inte dåligt av det dock. Mådde illa, kräkte sen var det bra med det. Detta resulterade i att jag endast gick upp 0,4kg under hela graviditeten. Men jag led ingen nöd

Jag mår dåligt varje dag kring lunch, det börjar väl med att jag kanske är lite hungrig, men inte alls så att jag vill ha mat. Brukar äta väldigt lite till frukost på vardagarna, 1 ägg, 1 kopp te och en liten skål med yoghurt, men jag kompletterade med en smörgås idag också för att se om jag mår bättre till lunch. 

Tröttheten är helt sjuk. Heeeelt sjuk. Jag har alltid varit en trött person, men igår eftermiddag har jag kunnat somna direkt jag klev innanför dörren. Slutade med att jag somnade vanlig tid, typ 9, och så vaknade jag klarvaken 03:00. Har en känsla av att jag kommer vara sjukt trött idag igen. 
  • NILE90
    Ellonbellon skrev 2014-10-30 08:55:29 följande:

Det var tröttheten denna månad som gjorde mig mest hoppfull, utöver illamåendet och mensvärken. Har egentligen haft många tecken nu när jag tänker efter... men ska man vara så här trött redan?? Kommer ju inte kunna vara vaken om några veckor.

Jag slutar också tempa nu! Är så klart väldigt rädd för missfall nu, men det får i så fall komma utan temperaturförvarning...
    Jaa jag läste någonstans att tröttheten kan komma runt v8, och jag är inte ens nästan där än, hur kommer det inte vara då?! 

Jag känner ingen oro för missfall, händer det så händer det. Huvudsaken för mig är att jag vet att jag kan bli gravid på naturlig väg. 

Ska köpa Clearblue gravtest idag som jag tänkte testa med på söndag :) 
  • NILE90
    Ellonbellon skrev 2014-10-30 09:43:28 följande:
    Då kanske det kommer fort om du får lite hjälp :)
    NILE90 skrev 2014-10-30 09:40:39 följande:
    Jaa jag läste någonstans att tröttheten kan komma runt v8, och jag är inte ens nästan där än, hur kommer det inte vara då?! 

Jag känner ingen oro för missfall, händer det så händer det. Huvudsaken för mig är att jag vet att jag kan bli gravid på naturlig väg. 

Ska köpa Clearblue gravtest idag som jag tänkte testa med på söndag :) 
    Eller hur, sovit så mycket så förstår inte hur jag ska komma upp ur sängen om några veckor :P

Jag är väldigt orolig för missfall, men det kanske är för att det tog så lång tid att bli gravid, men som du säger så är jag också glad att vi KAN bli gravida på naturlig väg, det kändes verkligen mer och mer avlägset...

Varför vill du vänta till söndag?

Jag väntar nog med det digitala till söndag, är kanske lite rädd att det ska stå "Inte Gravid" på det. Haha.

Ska försöka ta mig ut från jobbet i morgon och ringa barnmorskan och boka tid för hälsosamtalet. Så dumma telefontider, mellan 10-12. 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-30 09:45:59 följande:

Så glad för er skull Ellonbellon och Nile :')

Jag vågar inte hoppas riktigt, men tempen håller sig på 36.9 ännu och pilar ibland upp till 37.0 (jag har ju inte en temp som ger dubbel siffra på slutet så vet inte hur mycket det skiljer) och mycket flytningar, både vita och genomskinliga. Kommer mensen är det okej, för era försök och er lycka gör mig hoppfull. Och jag och sambon har börjat lösa allt som var så jag känner mig harmonisk. Vill verkligen testa men vågar inte då bim är imorgon, hihi.

Gud vad underbart det vore om du också plussade nu! :D 

Vad skönt att du och sambon börjar lösa allt <3 
  • NILE90
    Ellonbellon skrev 2014-10-30 10:25:24 följande:
    Aha, jag är också nervös, haha. Men ska nog köpa två stycken och ta ett imorgon och ett senare :P

Jag tror jag väntar och bokar om en vecka, vill "komma förbi" den första veckan :)
    Jag är så himla blödig och känslig, så fort jag ens tänker tanken på att jag ska bli mamma, eller mamma ska bli mormor, eller något sånt så börjar jag gråta. Haha. 

Vi ska eventuellt berätta för min sambos föräldrar nästa helg när de kommer till oss. Brukar bli så att dom vill dricka vin till maten och jag kan inte tacka nej en gång till utan att dom drar slutsatsen. Så vi berättar nog. Bara tanken på att berätta om det får mig att börja gråta. Tungan ute
  • NILE90
    Ellonbellon skrev 2014-10-30 10:43:53 följande:
    Hehe, ja, blödig är jag också, speciellt nu när man fått + :)

Jag berättar nog för närmaste familj om några veckor när jag träffar dem, min sambo kommer nog prata med sin far ganska snart. Men hans mamma får inte veta ännu för då vet alla :)
    Det är jag lite orolig för med min sambos mamma också. Hon har en tendens till att "råka" försäga sig. Men får väl hota med att hon inte får träffa sitt barnbarn om hon säger något till någon Flört

Jag har min familj 140 mil bort, så de flesta får väl reda på det när vi hälsar på till jul, men mamma får veta i slutet av november när hon kommer till oss Glad
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-30 12:28:54 följande:

Hur är er tapp då?

Min varierar väldigt mycket beroende på när jag känner på den. Nu har jag ju inte gjort det efter att jag plussat. Men innan så var den ganska högt upp, medelhård och bakåtvänd på kvällen. 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-30 15:00:31 följande:

Tack för era svar :)

Vad säger din magkänsla? Gravid eller inte gravid? Ska du testa eller vänta och se om mensen kommer?
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-30 15:23:06 följande:
    Min magkänsla säger ingenting utan jag tror inte jag är gravid och inte kommer bli det på flera månader till. Om det är magkänsla eller uppgivenhet vet jag inte. Känns meningslöst att testa om jag ändå tror att mensen kommer lixom. Svårt att förklara hur jag menar ^^
    Jag förstår precis vad du menar. Samma oro och uppgivenhet kände jag förra månaden. Förstår att det säkert känns svårare för dig som inte bor på heltid tillsammans med din sambo och att stressen kring ÄL ökar då. Men fortsätt bara köra på, det kommer en dag då du också får ett fint plus! <3 Tills dess finns jag här, jag kan inte lämna kvar dig här nu när vi följt varandra så länge. 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-30 16:17:57 följande:

Tog test ändå. Behöver inte ens säga vad det blev.

:(
Svar på tråden BIM September 2014