BIM September 2014
Mm... Startade kontot för att kunna vräka ur mig massa känslor och upptäckte att ttc communityn är stor på instagram. Allt som hjälper, eller hur?
Mm... Startade kontot för att kunna vräka ur mig massa känslor och upptäckte att ttc communityn är stor på instagram. Allt som hjälper, eller hur?
Jag följer faktiskt dig där
Va heter du på insta?
Vad heter du på insta och får jag följa dig? :)
Gott Nytt År och god fortsättning <3
Stämmer listan nu?
Hej hur går de för alla?? Jag fick mens igår efter primolut O börjar med Pergo imorn. Ska även ta progestron supp efter äl... Äter även hög dos d vitamin spirulina pulver O massa vitaminer... SRm mamma när får du äl med Pergo O vilka dagar äter du?
Jag hänger mer på instagram just nu än här i tråden och vill gärna att alla som är kvar här, hänger med mig där också. Vill inte tappa bort er
Mötet gick bra imorse och idag kommer remissen skickas för ivf. Så skönt, men läkaren sa att de kunde ta 1-1,5 månad innan vi kommer få svar på remissen och först då kan vi vända oss till vårdkansliet för att nyttja vårdgarantin. Väntetiden i Stockholm för ivf är just nu ca 6-9 månader och så länge vill jag inte vänta med tanke på min ålder. Passade på att fråga hur mycket större chans till graviditet med ivf istället för insemination och hon sa ca 25% på tre försök med insemination och 75% efter tre ivf försök, dvs tre äggplock. Det låter bra :)
Skulle höra av mig till min infertilitetsklinik om vi inte lyckades bli gravida under december o januari. Ringde dit idag så nu inväntar vi en remiss :) men vad är en remiss där? Att vi ska komma dit på ett möte för att framtida ivf eller står vi bara i kö huxflux?
Intressant hur vi känner så olika ang ivf. Ja verkligen fasar de för varje månad som de kommer närmare blir ja rädd O hoppas såå mkt att vi kommer lyckas naturligt innan. Är rädd för sprutor biverkningar äggplocket O mest av allt väntan mellan återföring O bim... Men de känns skönt att alt finns.
Ja hade knappt biverkningar av letrozol men Pergo usch värmevallningar 1-2 ggr i timmen O typ ångest x 10000. Längtar tills allt e över O man e färdig me bebis verkstad.
Här vill det sig inte. Fick mens igår. Ska ringa dr på måndag ang ivf.
Ringde gyn idag och läkaren skulle skriva remiss till IVF i eftermiddag.
Så ledsen idag, har ju tagit Pergo denna cykel .. Va på ultraljud idag dag 15, som ja betala 1200 för.. De va ett privat ultraljuds företag. Kvinnan va så oprofessionell typ hon prata knappt visa inte mig skärmen.. De enda hon sa va här är bara massa små pco ägg O ingen ägglossning på gång.. Ja blev bara så ledsen O ställd så sa inget försökte bara hålla tårarna tillbaka. Här har jag lidit me sideffekter O betalar sen ultraljud me spar pengar O typ dagdrömt om Pergo tvillingar... Hur kan jag som ägglossar som en klocka inte ha ngr dominerande äggblåsor på dag 15. Ägglossar dag 18 ca... Vet inte hur länge ja orkar
Hej tjejer. Behöver era kloka hjärnor här!
Förra veckan i lördags fick jag pos på äl stickan och hade även då mjuk o öppen tapp, så jag är på äl +7-8 idag. Bara för skojs skull så tog jag ett äl test i förrgår för att bekräfta att det är helt vitt i övriga cykeln, och ja.. Testet visade ingen lh-stegring alls what so ever... Kritvitt!
Brösten har fortsatt ömma, yrselattacker och idag mådde jag illa när jag vakna. Bara för skojs skull så tog jag ett äl test... Och där är ett svagt rosa streck? Behöver inte vinkla lr nånting... Det finns verkligen där. Vad händer liksom??
Srm mAmma O frua78 är ni fortf kvar här?
Kollade din instagram O såg att ni måste Vånta tills augusti.. Ville bara säga att ge inte upp tanken att de kan gå på egen hand.. Bara för de inte gått hittills betyder de inte att de aldrig kommer gå... Ja plussade på 18 sen 20 försöket... 18 försöket gjorde vi inget spec 20 tog ja Pergo O progesteron. Har du testat ngn alternativ behandling som akupunktur lr zonterapi?