• NILE90

BIM September 2014

SecretlyMe skrev 2014-10-27 21:45:31 följande:

Dippen är för stor för det tyvärr :/ Jag har försökt flera ggr i flera månader försökt tänka "om" och att en tempdipp visst kan hända trots grav. Men då lurar jag bara mig själv. Jag vet att dippen betyder mens, det har stämt överens i 2 år.

Det suger verkligen :( men vi får försöka tänka att snittet ligger på 7 månader och det snart är vår tur :) <3
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-28 07:35:02 följande:
    Vet att du är gravid :)
    Nej här vet vi ingenting förrän jag får ett plus på stickan, jag är beredd på att tempen störtdyker samma dag som mensen precis som förra månaden :P 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-28 07:38:47 följande:

Tempade två ggr, en gång inatt efter 4,5h sömn och nu på morgonen efter 5h sömn. Skiljer 0,4 grader :s

Efter denna gång tänker jag iallafall sluta försöka :) Orkar inte med fler ältester, tempning, schemasex, vitamintjafs och gå som på nålar varenda jävla månad. Ska bli skönt :)

Jag hade nog tagit den på morgonen, om det är den "normala" tiden du brukar tempa. Minns att du inte brukar tempa samma tid varje dag va? 

Schemasexet är typ det osexigaste som finns. Jag hade också velat sluta försöka men jag vet ju att jag skulle gått in på mina appar och kollat när ÄL är och då försökt ligga lite oftare. Men jag hoppas verkligen att det går vägen för dig nästa månad :) <3 

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-28 07:50:59 följande:
    Jo jag vet för det märks, både på tempen och sättet du pratar och beskriver symtom på :) inga tvivel där inte :) smyger in ett grattis i förskott, hihi ;)

Nej, jag tempar när jag vaknar vilket oftast är mellan 6-8. Jag brukar inte tempa en speciell tid, vaknar jag mitt i natten tempar jag då. Jag vet ju att det blir svajjigt i tempen och att jag förvirrar mig själv genom att göra så men eftersom att det stämmer oavsett när jag tempar tycker jag inte det spelar någon roll :) Tänker aldrig ställa klockan för att ta tempen, då har det gått för långt :p

Tack för hoppet, men tänker som sagt sluta försöka så det är så skönt att slippa pressen :)
    Du är ju för underbar. :) Men jag vågar inte hoppas för mycket, det kommer liksom i vågor. Varje morgon är en riktig plåga när jag ska ta tempen, så om den fortfarande är hög på fredag på BIM så slutar jag tempa. 

Mellan 6-8 är ju inte så stor skillnad, hade ju varit annat om du hade haft ett intervall på flera flera timmar. Huvudsaken är väl ändå att man haft minst 3 h sammanhängande sömn :) Min biologiska klocka gör att jag vaknar samma tid varje dag, oavsett om det är helg eller inte. Vet inte när jag hörde mitt larm på mobilen ringa sist. 

Förstår verkligen att det ska bli skönt att slippa pressen och låta naturen ha sin gång. Det är verkligen påfrestande hela den här proceduren. 
  • NILE90
    Ellonbellon skrev 2014-10-28 10:14:24 följande:

Jag vill absolut inte dra ner några förhoppningar för dig, men jag har också haft perfekta kurvor och ändå inte varit gravid, så tempen litar jag aldrig på. Med det sagt så ser din kurva jättefin ut och du kan mycket väl vara gravid!! Att du har en trifasisk  kurva ger ju i alla fall ännu större chans :)

Men förstår verkligen att du inte tar ut något i förskott, vänta på + istället, det är det enda som är säkert :)

Jag fick ju lite svajkon med tempen denna månad eftersom klockan blev omställd, går ju inte att tempa på riktig tid... haha.

Neej det är klart att jag inte alls litar till 100% på tempen. Med tanke på att jag i princip har noll symptom så är jag väldigt tveksam till att det finns något där. Men såklart att hoppet stiger lite när man får hög temp varje dag. Vi får helt enkelt se till helgen hur det ser ut då :)

Har du fått några symptom än? :)
  • NILE90
    Ellonbellon skrev 2014-10-28 10:48:20 följande:

Att den går upp är så klart positivt snarare än negativt! Men hade inte förlitat mig på det :)

Njae, har lite mensvärk igen och är lite yr. Tuttarna gör lite ont, men mindre än vanligt. Har väldigt lite "symptom" jämfört med andra månader, men har inte ätit rosenrot/bidrottninggele och sånt denna månad så kan vara det också.

Men har ju haft mensvärk till och från sen en bra stund tillbaka så det är väl det man får klänga sig fast vid :P Men tror inte det är något ändå.

Men, det drar typ... jag vet inte ens vad kroppdelen kallas men kan man säga där behåringen börjar (alltså vad fan)... typ blygsbenet, där drar det. Jag är otroligt dålig på detta med vad kroppsdelar heter så det är svårt att förklara. Mn där typ trycker det och drar lite ibland. Eller snarare "svider" lite... på insidan, haha. Vet inte hur jag ska förklara det och tror inte det betyder något heller.

Jag funderar nästan på om jag ska testa mig i morgon om tempen håller sig där uppe...Jag har ju lovat mig själv att inte testa innan BIM men jag vill ju veta. Haha. Får skynda mig med att göra första morgonkissen i morgon så jag inte kan testa. 

Jag hade mensvärk till och från hela förra månaden och där var det ju inget, nu känner jag ju ingenting. Enda skillnaden från föregående månader är att jag har väldigt mycket krämiga flytningar, men det är inget som rinner ut utan det finns bara där inne. 

Vi båda får helt enkelt vänta och se vad som händer :)
  • NILE90
    Ellonbellon skrev 2014-10-28 11:16:29 följande:

Precis, har olika symptom varje månad och ändå är det inget. Min temp får alltid med samma dag som mensen kommer så den säger inget i förväg utan jag får bara vänta! Alla testa tidigast på torsdag men tror jag kan vänta till fredag och se om tempen går ner då. Håller tummarna imorgon om du testar då!!!

Nej jag ska försöka hålla mig till söndag om inte mensen kommer. I morgon blir det ändå fokus på allt utom barn, vi får tillträde till vårat hus då så det blir mycket med det nu i veckan istället :) 
  • NILE90
    Ellonbellon skrev 2014-10-28 12:59:33 följande:

Nej, men vad kul! :) Hoppas du kan hålla dig till söndagen då.

Jag ville inte vara negativ med temp. kurvan, men fick en fin kurva en gång och alla sa att jag var gravid och jag var så hoppfull och jag blev SÅ besviken... det var mest därför jag skrev att det inte behövde betyda något... hoppas du inte tog illa upp eller blev ledsen.

Nej men jag känner att det är okej om det inte tar sig den här gången. Men det är kul att det för en gångs skull ser lovande ut :)

Så Nej, inget ont av din kommentar :)
  • NILE90
    Ellonbellon skrev 2014-10-28 13:31:10 följande:

Kanske det tagit sig på grund av att det känns okej... :) nästa månad är sista gången före juni som det är bra att bli gravid pga barnomsorg i Norge, så jag tänker att det är väl efter det det det sker hehe

Jag tänker ju lite att jag kommer bli gravid typ nu eller nästa månad så att det blir förlossning mitt i sommaren när det är fullbelagt på alla förlossningar. Bara för att det ska vara jävligt. Haha.
  • NILE90

Är ute och åker bil med jobbet nu hela eftermiddagen och jag får verkligen hålla mig från att kräkas. Får riktiga må-illa-attacker till och från.

Svar på tråden BIM September 2014