• Bebben84

BIM September 2014

Jelica skrev 2014-09-11 09:15:02 följande:

Hej, hoppar in här. Har BIM den 15/9 eller 16/9. Tror jag hade ÄL den 31/8 och fick foglossning i främre fogen den 8/9 och ont i svank/höft, Har aldrig känt av foglossning där annat än när jag var gravid för 4 år sedan med min dotter. Hade då såpass kraftig foglossning att jag hade bälte och kryckor. Så jag antar att jag är gravid denna gången, slutade med p-piller i juni. Hoppas! Någon som fått foglossning innan BIM? Någon som vet om det kan bero på något annat än graviditet att man känner av fogarna i flera dagar?
    Beställt hem gravtester från testlagret som borde komma i dag Tyst

Välkommen :)

Jag har en dotter på 8 år och hade ganska svår foglossning med henne. Den har kommit och gått under alla år. Ibland mer och ibland mindre. Men hoppas det betyder graviditet för din skull :)
  • Bebben84
    Beth1 skrev 2014-09-11 09:17:06 följande:
    Åh vilken underbar känsla! Du får berätta hur det gick sen smile1.gif
    Ja jag känner mig som ett barn på julafton :D

Absolut, återkommer ikväll ;)
  • Bebben84
    NILE90 skrev 2014-09-11 11:23:10 följande:
    Jaa jag hoppas det släpper mycket stress hos honom då ha nu efter senaste mensen börjat oroa sig över om det är honom det är fel på. 

Haha men det ska bli intressant ikväll och se hur vi rent praktiskt ska få hans spermier till koppen på ett så icke komplicerat sätt som möjligt. Han går ju ogärna in på toaletten och fixar det själv. ;) 
    Då ska jag berätta en rolig historia om vårt test :D. Vi var på landet med hans föräldrar och min dotter= aldrig en stund ensamma. Så vi tog testet och åkte iväg i bilen och hittade en liten skog vi körde in i. Så vi fixade testet i BILEN då det var typ 32 grader ute och vi kunde inte öppna något fönster pga alla bromsar så vi blev båda heeeeeelt blöta av svett. Men ett test lyckades vi få till (i koppen) och ett väldigt roligt minne på köpet :D. Så klarade vi det i en bil så klarar ni det i ett badrum ;)
  • Bebben84
    Carerra skrev 2014-09-11 13:03:09 följande:

Ni som använt er av clearblues ägglossningstest med dubbel hormonindikator, kan man ta ett test för att se om man har ägglossning idag eller MÅSTE man börja tidigare och ta alla 10 för att få ett riktigt resultat?

Jag började som du tänker nu och det funkade finfint :)
  • Bebben84
    Carerra skrev 2014-09-11 13:08:00 följande:
    Tack för snabbt svar! Måste väl räcka om man håller sig 4 timmar innan test? Smita in på jobbtoaletten kanske ;)
    Fyra timmar och helst ingen dricka räcker :)
  • Bebben84
    SecretlyMe skrev 2014-09-11 13:01:52 följande:

Jag vet att jag tidigare sagt att jag aldrig varit gravid. Att vi haft oskyddat i 7 år.

Egentligen har jag ingen anledning att tala om detta men känner att jag vill hellre vara ärlig och rak. Saken är ju den att jag glömmer ofta vad jag berättat och inte; jag var inte jätteaktiv här förut och då blir det som att jag blir "privat" av mig på nytt.

2011, november. Jag och min kille hade det väldigt tufft relationsmässigt efter att ha varit tillsammans i 3 år. Vi planerade barn redan då men jag fick panik och avslutade vår relation. Jag mådde extremt dåligt och när jag varit nedstämd och konstig i humöret i nån vecka tycker min syster att jag ska ta ett gravtest. Jag tycker det är slöseri med pengar och vill inte. Den kvällen sväljer jag tabletter för jag vill inte leva. Jag behöver inte magpumpas, jag vaknar dagen efter. Då bestämmer jag mig spontant för att ta ett test. Jag sitter hos min syster och skriker rakt ut när testet visar starkt plus. Jag tror först det beror på min överdos dagen innan. Jag gråter förtvivlat. Mitt ex vill inte behålla och jag kan inte bestämma mig. Men 3v senare får jag mf.

Jag träffar en annan kille, som jag söker tröst hos. Jag tror ju att jag har svårt att bli gravid eftersom jag och mitt ex ändå hade oskyddat sex under alla dessa tre år. Så jag har oskyddat igen. Och blir gravid.... Jag tänker först behålla. Men en vecka senare får jag panik och ringer för att göra abort. Det var ett jobbigt, hemskt, vidrigt och avskyvärt beslut som jag skuldbelägger mig för varje gång mensen kommer.. Detta var mars 2012 i v6.

I början på 2013 började jag och mitt ex prata igen. Efter några månader bestämde vi oss för att försöka igen. Och här står vi idag på vårat 5e riktiga försök och letar bostadsrätt. Idag har jag även tagit blodprov samt urinprov och odling på VC.

Det känns som att jag straffas för min omogenhet och okunskap som 20åring...

Vilken stark historia <3

Men du får inte skuldbelägga dig så vännen :(. Det som hände har hänt och du är mycket klokare nu och uppskattar livet. Jag tänker många ggr på varför jag skaffade barn med min dotters pappa, som visade sedan misshandla mig och hota mig till livet flera ggr. Vi hamnade även i en dyr vårdnadstvist och många år av helvete. Han är jordens sämsta pappa, vilket sätter ännu större press på mig som mamma. Jag ångrar SÅ att jag har ett barn med honom, men ångrar självklart inte mitt barn. Men alla har vi bagage bakom oss efter dumma val i livet så du är inte ensam i att känna så <3

Vi kan inte ändra det som varit, men vi kan alltid påverka vår framtid <3
  • Bebben84

Mannen har kommit hem och fått beskedet att han ska bli pappa <3. Det ögonblicket var magiskt <3.

Han fick en låda. Jag sa "jag har en present till dig. Jag tror att du kommer älska den i resten av ditt liv faktiskt". Han öppnade och såg bodyn och det positiva testet. Lyckan var total! Han började gråta och skratta och pussade på mig tusen ggr! Sen fick magen en puss också <3. Nu går vi runt här hemma i ett lyckorus på små rosa moln <3

Önskar innerligt att ni alla får uppleva samma sak inom en snar framtid!

• Bebben84
    NILE90 skrev 2014-09-11 19:53:57 följande:

Vi gjorde precis ett spermatest men mannen kan liksom inte förstå att det faktiskt är positivt. Så ni som också gjort spermatest, vad är ert utlåtande? :) phpEaZNCv71131.jpg

Det är absolut positivt :) vad skönt för er <3
  • Bebben84

Tack alla för era fina ord <3

Vi har haft en magisk kväll. Det är först nu jag känner lycka när jag kan dela den med min sambo <3. Han är sååååå lycklig och går med ett fånigt leende här hemma. Nu har vi skålat (alkoholfritt såklart) och ätit god take away och ska bara mysa vidare i denna helt ofattbara lycka <3

• Bebben84
    FiiaN skrev 2014-09-11 20:35:29 följande:
    Men va underbart, får nästan en liten glädjetår här hemma :) All lycka till! :D
    Tack <3
Svar på tråden BIM September 2014