Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Jag hade dom förra året och var rädd för cysta. Jag fick hämtas med ambulans och fick receptbelagt smärtstillande som inte hjälpte. Skrek när sköterskan förde in ultraljudsstaven. Men inget syntes. På kvällen var alla smärtor borta.

Bebben84 skrev 2014-08-14 21:11:17 följande:

Jag har haft det otroligt stressigt och pressat på jobbet senaste 3 veckorna. Mycket troligt att det beror på det :/.

När hade du dom smärtorna?

• SecretlyMe

En gång som jag fick åka in med ambulans. Före det hade jag det en gång i månaden i ca 1 år. Inte lika ont som när jag åkte in däremot, men en extremt huggande smärta som gjorde att jag inte kunde röra på mig under 5-10 min. Jag tyckte förklaringen "stress och depression" var otillräcklig och jag blev väldigt arg. Min mens var regelbunden och jag hade inga andra problem. Men ja, stress och depression var det jag fick till svar..

Bebben84 skrev 2014-08-14 21:23:55 följande:

Men oj! Lät hemskt :(. Jag fick ondare efter VUL men inte under tiden. Dom misstänkte cysta på mig med. Men har du haft det flera ggr eller en gång "bara"?

• SecretlyMe

Börjar känna av äl nu och stickorna ökar i styrka :) är på dag 12 imorgon så om jag ska gissa lite kommer stickan vara positiv dag 14 och äl ske dag 15-16. Det är söndag/måndag. Jag hoppas verkligen helgens mys ska räcka.. Annars får vi träffas efter respektive jobb på måndag oxå ;)

• SecretlyMe

Tur det är helg ;)

Bebben84 skrev 2014-08-15 06:11:34 följande:

Härligt! Kör på ;)

• SecretlyMe

Ja, hoppas du bara har denna gången och att det bara beror på just stressen. Försök stressa ner så mycket du kan, stress påverkar vår inre miljö.. :/

Bebben84 skrev 2014-08-15 06:14:30 följande:

Men fy :(. Att ha det varje månad måste vara hemskt :(. Hoppas verkligen att jag slipper! Depression har jag inget av men stress, jo det kan nog vara jobbet då i så fall. Har jobbat 12 timmar per dag utan lunch i 3 veckor nu :/

• SecretlyMe

Hudiksvall / Sundsvall här :)

• SecretlyMe

Skönt (och trist) men nu slipper du fundera mer över symtom m.m. Kram!

Bebben84 skrev 2014-08-15 11:17:57 följande:

Ok, där kom mensen 3 dagar för tidigt...

• SecretlyMe

Jo, spännande är det :) Fast just nu börjar det ta på tålamodet och hoppet.. :/

Missyk skrev 2014-08-15 13:29:35 följande:

Sevretlyme menade inget illa med det jag skrev heller :) och förstod att du inte gjorde de ;) Jag är nog bara knäpp som tycker att de är spännande haha även om de är trist vid varje bim att mensen kommer :)

Jag är från Småland!

Det där med bisolvon lät intressant.

Hur funkar det där bidrottninggele, visst är det så att det ska påverka ägglossning?

• SecretlyMe

Min mens har en gång varit sparsam för att sedan eskalera och därefter avta igen. Även varit med om att jag blött rikligt tre dagar, avtagit två dagar och sedan kommit tillbaka. Antar att det strular nångång ibland, beroende på hur kroppen mår.

Reggi skrev 2014-08-15 17:52:54 följande:

någon som vart med om att de haft mens i två dagar och sen uppehåll i en dag och sen kom den tillbaka dag 4 och dag 5 väldigt lite??? Blir snurrig av min konstiga mens, har inte heller haft mensvärk och det har jag alltid.

• SecretlyMe

Välkommen :)

Beklagar missfallet :( jag hoppas lite extra för dig denna månad, ingen ska behöva genomgå missfall.

L1S skrev 2014-08-15 20:32:51 följande:

Hej alla, jag hoppar på här om jag får. Jag verkar utan att själv ha märkt det fått ett väldigt tidigt missfall i samband med BIM +2  den 25/7. Har fortfarande lite lätta blödningar från detta men VUL visar tom livmoder trots gravtest svagt positivt fortfarande så min kropp verkar inte riktigt vara i fas än. Men jag hoppas att min mens ska komma som vanligt nästa vecka och att jag i september kommer kunna få ett + igen som vill stanna kvar. Vi försökte inte förra gången utan det uppdagades efter att jag tyckte att min mens var ovanligt lång och konstig så detta är alltså vårt första seriösa försök sedan jag tagit bort min kopparspiral. Jag är 26 år och inga barn sedan tidigare.

BIM 19 September

Svar på tråden BIM September 2014