• NILE90

BIM September 2014

MiaIa90 skrev 2014-08-16 14:35:06 följande:
    Hur känner ni andra er vid äl?  Jag har äl nu i dagarna och är bara trött och lättirriterad samt sötugen.  Inte bra kombo.  Hoppas de kan ta sig denna gången har försökt bli gravid i tre år nu. 

Jag har aldrig reflekterat över hur jag mår runt ÄL, men att man är extra kåt då stämmer inte på mig. :P
  • NILE90
    Bebben84 skrev 2014-08-16 13:16:27 följande:
    Tack alla för svaret! Jag är supernöjd med CB men eftersom mensen kom tidigare så antar jag att ÄL också gör det så vill ha stickor också för extra koll :). Ska genast in och beställa så dom hinner komma.

Det är inte säkert att ÄL kommer tidigare nästa cykel bara för att mensen var tidig nu. Det visar väl egentligen att du hade tidigare ÄL förra månaden? Fast om du testademed CB då så antar jag att du vet när du hade ÄL. :P Brukar du ha regelbunden cykel annars?
  • NILE90
    Bebben84 skrev 2014-08-16 15:55:50 följande:
    Jo jag testade med CB så jag är säker på när jag hade ÄL :) den har varit regelbunden 2 gångerna som jag haft mens efter pillerstopp

Okeej, men vi håller tummarna för att den inte ska börja krångla nu då. :)
  • NILE90

Vi (jag) har nog också bestämt oss, helt sjukt ju när man inte ens plussat, men jag vill ha en Brio Smile. Emmaljunga går bort helt, en kompis har en Emmaljunga och dom känns sååååå klumpiga och stora.v

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-17 11:26:49 följande:
    Behövs det puffas när det skrivs rätt ofta? :o trodde denna bim tråd skulle synas bra då den uppdateras frekvent. Om inte annat är vi ett gäng just nu iallafall :)

Tycker den alltid ligger på första sidorna i forumet så jag tror inte man behöver puffa upp den hela tiden. :) såg att den andra tråden redan blivit påmind en gång om att denna tråd finns. :)
  • NILE90

Hade sån sjuk dröm inatt, var på utredning och gjorde ett väl där de visade sig att jag bara hade en halvt fungerande äggledare och att jag hade släppt ett ägg och att det var spermier som simmade runt ägget men ägget var inte redo att befruktas. Helt sjukt. Man blir ju bara mer och mer nojjigare, Annars befinner jag mig i en riktig svacka där jag nästan blir arg på alla som plussar och lägger upp bilder på sina bebisar på fb och instagram. Jag har ju ingen aning om hur länge alla andra försökt, vi har ju inte försökt så länge heller, men det känns som att för alla andra går det på första försöket eller så är det helt oplanerat. Nu går jag bara och väntar på att min svåger med sambo ska komma och säga att de är gravida, och helt ärligt så skulle jag inte ta det bra, jag vet inte ens om jag skulle klara av att vara glad för deras skull, inte till en början i alla fall. Jag tycker bara att det är så sjukt jobbigt att inte veta när eller om vi kommer få ett barn.

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-17 11:32:00 följande:
    Positivt utslag på ältest idag! Första gången jag provar med det. För mig känns det tryggt att veta att jag har LHökning och när det sker, för en ägglossning. Testerna var perfekt denna månad för att se när vi ska mysa extra, eftersom vi jobbar i olika städer på veckorna. Jag har nämligen ett vikariat på förskola och mannen har fast och jobbar både dag- och nattskift. Vi har inte tittat på barnkläder alls. Jag tar det som det kommer :) Mycket ärver vi nog, på min sida har jag 10 syskonbarn ^^ Jag vill ha något att göra som gravid oxå, hehe ;) Hur är läget för alla nu? Passerat äl, snart är osv? Trevlig söndag på er!

Beräknad ÄL den 22a tror jag, men jag har på känn att den kommer tidigare. Fortfarande så himla förkyld så det är väl inte så kul att mysa, men sambon klagar inte än i alla fall. Jobbig hosta har jag också, så det är väl bra på två sätt att jag äter bisolvon nu. :)
  • NILE90
    SRMmamma87 skrev 2014-08-17 11:55:30 följande:
    Förstår dig precis. Märker att mina känslor svallar väldigt beroende på var i cykeln jag är. Har mensen precis kommit/varit så går jag i princip runt och hatar alla gravida/alla med småbarn (såklart inte egentligen, men just då känns det så). Följer tex Gravid vecka för vecka på YouTube och vissa dagar/veckor kan jag inte kolla på deras videor alls.  

Följer också den serien, och alla deras bloggar. Nyss satt jag och kollade "announcing pregnancy videos" på youtube. Är expert på att plåga mig själv med sånt när jag egentligen inte ens borde titta på det, läsa bloggar eller ens sitta här på FL och läsa sida upp och sida ner om alla som blivit gravida på första försöket.
  • NILE90
    SRMmamma87 skrev 2014-08-17 12:32:48 följande:
    Åh, pregnancy announcment videor kan jag plåga mig själv med i timmar! Även förlossnings videor... När de får upp det lilla pyret på bröstet. Gud vad man längtar.

Samma här, så sitter man sen där och gråter för att det är så fint, och sen gråter man för att man själv inte har fått uppleva det, och sen gråter man för att man tror att man aldrig kommer få uppleva det. Haha
  • NILE90
    Fjällsippa skrev 2014-08-17 16:46:26 följande:
    Vad tror ni? Inte positivt äl-test (RFSU) va? Men mycket nära Kulle jag vilja säga. Ska jag testa igen ikväll eller vänta till i morgon? Är rädd att missa stegringen. Jag brukar ha äl runt dag 17. Vi kör SMEP och idag är det bara dag 11, så det bör inte vara positivt, men jag måste veta hur vi ska agera, haha. Någon som är bra på äl-tester och LH-stegring?

Jag skulle säga att det är ett positivt test! :)
Svar på tråden BIM September 2014