• Emmissara

BIM September 2014

EmmaK1 skrev 2014-09-10 19:27:01 följande:

hoppas att det är okej att jag stannar kvar här och följer er andras resa, känns tråkigt att lämna när man varit inne varje dag och läst vad alla skriver?!

Bebben84 skrev 2014-09-10 19:31:27 följande:

Jag vill inte heller lämna :(. Lovar att inte prata graviditet om någon tycker det är jobbigt. Vill bara följa er och peppa er när ni har gråa dagar :)

Jag säger som "heyorange" att det skulle bara vara trevligt :)
  • Emmissara
    mrshellstrom skrev 2014-09-10 20:54:58 följande:

För det första, han är min man.

För det andra tar denna gruppen inte över någon roll alls i vårt fall, den är ett ljuvligt tillägg.

Jag har valt att vänta lite då detta är väldigt tidigt och kan sluta illa vilken dag som helst. Min man har en jobbig tid bakom sig och behöver inte få känna den oron just nu. Om jag väljer att vänta i en vecka eller inte med att berätta tycker inte jag att någon annan har med att göra, då det är något mellan min man och mig.

Så tack för din oro/synpunkter men i mitt fall är det helt obefogat och faktiskt lite onödigt.

Jag vill bara inflika och säga att jag förstår dig helt och hållet, tror att jag skulle gjort precis på samma sätt. Nu får vi hoppas på att det tar sig så att ni får er lilla i vår :) <3
  • Emmissara

Även fast att ja testade för 2 dagar sedan (negativt) så kunde ja inte hålla mig från att testa idag då jag vaknade med ont i brösten som in i helvete

Såklart så var det negativt, så nu är de bara att invänta tant röd imorgon och hoppas på att nästa månad blir bättre

• Emmissara

Fått hem provsvaren från testerna i tisdags och jag har 118 i blodvärde och 13 i järndepå (järnvärde)

Det ligger lite lågt men inte så lågt att det skulle få mig och må såhär, så varför måste ja må såhär, hatar att vara så yr att jag knappt kan gå på toa, må så illa att ja bara vill ligga och sova hela dagen..

Hatar när kroppen inte fungerar som den ska, har aldrig haft de såhär innan :(

• Emmissara

Måste bara skriva av mig lite är så ledsen och arg just nu

Mig kusin med hennes familj har varit och hälsat på mig idag (träffar dom inte så ofta) hon

R 15 år äldre än mig och har 2 barn ett på 6år och den andra på 3,5 år. När ja leker med dom så önskar jag så efter en egen liten bäbis. Iaf im kusin blev gravid på första försöket med båda sina barn så hon hade det väldigt lätt

Men idag så gav hon mig kommentaren "jag hoppas inte att ni skaffar barn snart" hon tyckere att jag är för ung för att ha ett hus och ens ha ett förhållande typ, hon ville att jag skulle åks iväg ett halv till ett helt år utan min fästman efter studenten och strunta i honom typ!!!

Min släkt på mammas sida längtar efter att vi ska få ett barn då de anser att ja men de är tillräckligt mogna har varit tillsammans länge, har ekonomin och aa de är helt okej att de skaffar ett även fast att de bara är 19/20 år. Min mamma längtar nog mest av alla men att min kusin på pappas sida sa en sån kommentar gjorde så oroligt ont. Har bim imorgon och ja önskar att hon visste hur jobbigt det är att faktiskt få ett negativt graviditetstest!!!

Förlåt att de kanske blev lite långt och negativt men jag vet inte vad ja ska göra :'(

• Emmissara
    Pyret 85 skrev 2014-09-11 18:44:08 följande:

Äsch! Strunta i vad hon säger. Jag fattar inte varför man ska lägga sig i andras liv så mkt. Vill ni ha barn så är det er ensak. kram!

Jag brukar kunna skaka av mig det men känner mig extra känslig nu de senaste dagarna så det tog så hårt när en släkting som man som liten såg som en storasyster sa någon sådant när man sitter här och skulle göra ALLT för att det skulle ta sig den här gången .

Men tack så mycket :) kram
  • Emmissara
    SecretlyMe skrev 2014-09-11 19:01:39 följande:

Men vilken idiot att vräka ur sig så.. Förstår att du blir ledsen, jag förstår.inte att vissa kan ha sån brist på ödmjukhet. Hoppas du får ditt plus nu, annars nya tag nästa månad <3

Ja va bara glad att ja kunde hålla inne tårarna då , men så fort de åkte så började ja bara storgråta :( hoppas också att ja får det

Och måste säga att du är stark som berättade din historia, hoppas att du får ett plus snart du också :D kram
  • Emmissara
    SecretlyMe skrev 2014-09-11 19:17:20 följande:

Det är vidrigt att en människa ska kunna påverka en så :( usch..

Tack så mycket snälla du, jag blir så glad för all positiv respons. Ni är alla så härliga människor!

De är verkligen en undrar grupp människor här inne :D känns så skönt att man har er även fast att man inte känner er då förstår ni ändå <3
  • Emmissara

Hejsan jag har inte varit inne här på en vecka, ser att det är flera som har plussat så ett stort grattis till er.

Iaf jag hade bim den 12/9 alltså förra fredagen, jag fick ett minus på morgonen och bröt ihop helt, jag hade inga tecken på att mensen var på g just då. På lördagkvällen fick jag lite menssmärtor och tänkte att aa då kommer den på söndagen men det gjorde den inte, nu är jag på bim+7 och har fortfarande inte fått min mens.

Jag mår illa och har yrsel är känslig för vissa dofter, men det var jag också innan bim. i tisdags började jag få järn/metall smak i munnen.

Men jag vågar inte testa :(

• Emmissara

Fortfarande ingen mens i siktet är på bim+8 nu, mår mer och mer illa på mornarna, tänkte försöka ta ett test imorgon bitti om jag vågar :/

Emmissara skrev 2014-09-19 10:33:27 följande:

Hejsan jag har inte varit inne här på en vecka, ser att det är flera som har plussat så ett stort grattis till er.

Iaf jag hade bim den 12/9 alltså förra fredagen, jag fick ett minus på morgonen och bröt ihop helt, jag hade inga tecken på att mensen var på g just då. På lördagkvällen fick jag lite menssmärtor och tänkte att aa då kommer den på söndagen men det gjorde den inte, nu är jag på bim+7 och har fortfarande inte fått min mens.

Jag mår illa och har yrsel är känslig för vissa dofter, men det var jag också innan bim. i tisdags började jag få järn/metall smak i munnen.

Men jag vågar inte testa :(

Svar på tråden BIM September 2014