• NILE90

BIM September 2014

Nostalgity skrev 2014-10-08 13:37:39 följande:

Jag älskar också å sova! dottern har alltid sovit 18;30-7-9 ca..utan avbrott. Men jag har fått sömnproblem å vaknar flera ggr per natt. Nu på vintern lugnar det ner sig på karlns jobb så då lär jag se han oftare!

Min sambo har fått mig att boka tid hos VC för att kolla mina blodvärden eftersom jag kan sova hur mycket som helst, när som helst. Så den 20:e ska jag dit och prata lite. Det är bara min sambo som överdriver lite, hade ju kunnat vara vaken längre om kvällarna men jag vill ju sova då jag alltid går upp runt 05 varje morgon. Foten i munnen
  • NILE90
    Zora skrev 2014-10-08 13:49:19 följande:
    Jag är på Bim äl +9 eller äl +11... Brukar veta exakt, men den hör gången satte Fertilityfriend först äl till den 27/9 men ändrade några dagar senare till 29/9 så nu vet jag inte riktigt. Kanske ska säga att jag är på äl +10 så har jag garderat mig lite Men Bim blir ju senast på måndag iallafall.

Känner mig som vanligt dvs mensvärk som jag alltid har mellan äl och Bim. Inbillar mig dock att den är värre den här gången. Annars inga symptom. Mindre flytningar har jag haft och dom har varit genomskinliga istället för lite vita/vitgenomskinliggryniga. Fast idag hade jag visst vita så jag antar att det förbereds för mens.. Ursäkta detaljerna

Ååh då är det snart dags för testande för din del alltså :D 

Jag är inne på andra månaden med FF. Så jag kikar i er tråd om Tempning/FertilityFriend ibland också ;) 

• NILE90
    Fian88 skrev 2014-10-08 14:43:21 följande:

Jag tror ju som sagt att min ägglossning var i söndags. Nu har jag mjölkvita vattninga flytningar (ursäkta infon), har läst runt lite och det jag hittar säger att man ska ha gryniga lite slemmiga flytningar efter äl. Vet ni hur det funkar eller det är helt enkelt individuellt? 

Jag tror sånt där är individuellt. Jag har aldrig haft synliga ÄL-flytningar utan alltid lite lotion/mjölk/slem eller vad man ska säga och dom märker jag först efter ÄL. Fram till ÄL känner jag mig relativt torr i alla fall, svårt att se skillnad på utlösning och flytningar för mig så jag har aldrig reflekterat så mycket över när jag har vad. 
  • NILE90
    Zora skrev 2014-10-08 14:59:18 följande:
    Ja, egentligen brukar jag faktiskt vänta till Bim och kolla om mensen kommer (vilket den gjort hittills) men nu är jag lite sugen på att testa innan Bim, även fast jag vet att det troligen inte visar något Frågan är bara vilken dag jag ska ta... När är det egentligen rimligt att man iallafall kan få ett pyttestreck om det skulle vara något?
    ÄL+10 har jag haft som gräns. Men då har jag en lutealfas på 13 dagar oftast. Men den här gången ska jag minsann också vänta tills BIM. :P 
  • NILE90
    Nostalgity skrev 2014-10-08 15:23:13 följande:

För min del är lr var de så att ni var ett gäng som kommenterande varandras hela tiden och en annan som inte var inne varje dag, när man sen skrev något lr frågade något och försökte hänga på... Så blev man mer lr mindre ignorerad

Det är ju säkert inte med mening om som du blivit ignorerad. När det är många som skriver så försvinner man fort i flödet om man själv inte är inne och skriver ofta. 

Jag lovar i alla fall att bättra mig :) 
  • NILE90
    JOLI skrev 2014-10-08 18:09:15 följande:

Har alltså nu, som 20 år gammal, fått veta att jag och min partner aldrig kommer kunna göra barn på egen hand. Känner mig inte hel längre.

Ååh neej. Var det bara din sambos spermier som det var fel på eller hade du också någon bidragande orsak till det? :( hur kommer ni gå vidare nu? Massa kramar!
  • NILE90
    Nostalgity skrev 2014-10-08 17:41:26 följande:

Nä de förstår jag att man inte svarar på om man ibte har nå erfarenheter inom ämnet. Vilka metoder har ni?

• NILE90
    Nostalgity skrev 2014-10-08 17:41:26 följande:

Nä de förstår jag att man inte svarar på om man ibte har nå erfarenheter inom ämnet. Vilka metoder har ni?

NILE90 skrev 2014-10-08 20:52:54 följande:
    Som jag skrev tidigare så kör vi sex typ varje dag runt ÄL, Apiforce och tempning. :)
  • NILE90
    Nostalgity skrev 2014-10-08 21:02:50 följande:

Vad är apriforce?

Bidrottninggele är det, sägs vara en mirakelkur för att bli gravid. Jättemånga som blivit det direkt dom provat. För min del är det lite risky att prova då den är känd för att korta ner cykler och göra att man känner ÄL jättebra, jag har redan en "normal" cykel på 28-29 dagar men det skulle inte skada att få känna när man har ÄL. :P
  • NILE90
    eagle87 skrev 2014-10-08 23:35:31 följande:

Vissa personer är så jävla okänsliga. Träffade en bekant idag som är gravid i 4 månaden som satt o berätta hur fort de gick, hon slutade med p-piller slutet av juni o blev gravid typ 3 veckor efter. Hon ba jag ville bli gravid nästa år o hade hört att de kan ta tid så vi börja försöka i tid men de tog sig på en gång fastän jag käkat piller. Så berätta hon om en vån de tog 2 år för. Så sa hon att hon skulle blivit jätte ledsen o stressad om de skulle tagit de ett år så fråga hon när vi ska ha barn o hur länge vi försökt. Ja berätta inget detaljerat. Jag förstår att man e överlycklig att man e gravid tycker bara de fel att skryta om hur fort de tog sig när man inte vet va andra går igenom. Eller vad tycker ni? Ja känner mig iaf nerstämd efter de mötet. Hon passade på att inflika att min mans bästa vån ska ha bebis 2 månader innan henne så de verkligen vår tur snart. O här har man inte äns haft äl än. På dag 26 idag men har haft de på dag 30 de senaste 2 cyklarna.

carolinheiner skrev 2014-10-09 05:12:30 följande:

Kanske lite överdrivet å bli arg för att hon ventilerar sig å berättar sin historia. Ja är en av dom som blir gravid snabbt. Hon kan ju inte veta hur ni har de eller hur du känner om man inte berättar eller hur?

Jag kan hålla med er båda, hon måste få berätta hur det gick för dom men eagle87 har rätt att bli ledsen över det också kan jag tycka. Om man inte själv vet hur det känns att få mensen månad ut och månad in så vet man inte heller hur det känns när man får höra hur lätt sina vänner blir gravida.

Att säga att "det snart är er tur" är, tycke jag, bland det värsta man kan göra om man inte vet hur det ligger till. Det är då man har lust att skrika ut att det inte är så jävla lätt att skaffa barn för alla och att man inte får ett barn på beställning.
Svar på tråden BIM September 2014