• NILE90

BIM September 2014

SecretlyMe skrev 2014-10-05 20:42:45 följande:

Förra cykeln höll sig min temp hög till samma dag som bim. Det var en enorm besvikelse. Lika som att få negativt på testet förutom att allt hopp är bortblåst.

Så, jag skippar temp och gravtest helt ^^ Så får vi hålla varandra sällskap haha :p

Jaa lite så är det ju. Tyckte tempandet var kanonbra för att få reda på om ÄL faktiskt skett, för nuförtiden så känner jag inte av den lika mycket. Följer FF råd om hur ofta man ska sexa för att ha högst chans att bli gravid, från ÄL-3 till ÄL+1.

Kan hända att jag bara tempar fram till ÄL och skiter i det sen nära BIM. :)
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-06 08:47:13 följande:

Fick igår höra av min nyblivna gravida vän att vi "kanske ska kolla killens spermier", eftersom vi haft oskyddat länge och försökt i 5 månader. Detta tog inte jag som en ren omtanke. Jag började öppna upp mig mer för henne om att vi försöker och att det förmodligen inte finns några fel, att jag har ägglossning, regelbunden cykel och tar lite extra kosttillskott. Att jag försöker motionera och äta bättre för att öka chanserna. Då kändes det verkligen som att hon menade på att något ändå är fel och isåfall på min man. Det är sånt här jag inte klarar av när någon blir gravid på första försöket!! De tror ju då att skaffa barn är pissenkelt!

Ni ska inte tro att jag är bitter och tolkningstokig. Ni skulle sett smsen...

Jag förstår dig. Även fast vännen bara ville väl så ska man verkligen inte komma med tips och råd till någon som försökt länge, framförallt inte om den som kommer med tips och råd blev gravid på en gång. 
    Vi gjorde ju ett spermietest förra månaden och sambon blev ju supernervös när teststrecket inte var lika starkt som kontrollstrecket. Tror han fortfarande grubblar på det där. Så om ni känner att ni absolut inte vill ha ytterligare en stressfaktor så gör inget spermietest. Inte än. 

Min bästa vän är likadan och säger hela tiden att jag ska sluta tänka på det och att "det händer när det händer". Dom försökte själva i 8-9 månader och hon påstår att hon sista månaden bara gav upp och sket i det och då hände det.

Jag sätter mitt hopp till Apiforce och Bisolvon (för min förkylning) denna månad. 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-06 09:37:23 följande:

Hoppas det funkar :)

Jaa, bara jag får ett plus innan jul. Det vore drömmen. :)
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-06 11:06:08 följande:

Hihi ja jag har tänkt likadant men nu känner jag bara att så länge jag kan få bli gravid och få barn spelar det ingen roll när, inte månadsmässigt iallafall :) Känner mig dock lite obekväm med att gå höggravid på sommaren. Jag tål inte värmen värst bra :/

Nej för mig spelar det inte heller någon roll när på året barnet kommer, bara det kommer ett barn. Men det är mest psykiskt att vilja plussa innan jul.

Har en liten depp-dag idag igen. Allt bebisbakande känns bara hopplöst och det stöd som jag trodde jag hade från min bästa vän känns mer och mer som bortblåst då det känns som att hon lägger mer fokus på hennes gravida vänner än vad hon lägger på mig. Det blir väl som min svärmor sa "Ni får rappa på för snart är ni utanför när alla andra har barn", typ. 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-06 11:19:30 följande:

Jag försöker släppa all sån press. Slutat följa de flesta som väntar/har barn på Instagram och försöker att inte googla så mycket på allt om allt som har med barn och graviditet att göra. Varför utsätta sig för nåt som gör mig ledsen och stressad?

Jag har inga specifika tips till dig, mer än att råda dig till att göra det som känns bäst för dig i det här läget. Skickar en stor måndagskram och hoppas du får en fin dag :)

Jag har tidigare i somras försökt rensa så mycket som möjligt från både instagram och facebook bara för att slippa se. Men så dyker det ju upp fler och fler ultraljudsbilder och bebisbesked så snart har jag väl ingen kvar som inte ska ha barn. 
    Men jag får väl ta ytterligare en rensning nu i dagarna. :) 

Hoppas du också får en fin dag! Betyder mycket att ha ett sånt fint stöd här inne :) 
  • NILE90
    Milie skrev 2014-10-06 17:38:15 följande:

Jag ligger däckad i en förkylning. Vaknade med halsont igår och idag blev det värre. Kom hem vid 12 och gick och la mig och här ligger jag än. Uppsidan är att jag inte fått någon mens än!

Håller tummarna! Har du passerat BIM än? :)
  • NILE90
    Malinbarre skrev 2014-10-07 08:05:31 följande:

Hej tjejer! Jag har jobbat natt hela helgen och inte haft ork att skriva. Imorse när jag klev av natten så kom mensen. Känns okej. Jag känner inte att jag orkar grubbla om det var ett missfall eller mens. I kroppen känns det som vanlig mens. Jag har ju ändå haft två missfall på ett halvår så jag känner i kroppen att det inte är ett missfall, säger vi iallafall. Nya tag, ny bim 9/11. Någon som vill lägga in mig? :) jag håller fortfarande mina tummar, tår, hjärta och själ över att ni/vi alla får plussa snart! Kram på er och tack för det otroligt fina stödet jag får! Ni är bäst!

Jag lägger in dig i november, nya tag nu <3
  • NILE90

{#emotions_dlg.flower} BIM OKTOBER

6/10 Milie, 27 år, 1:a barnet, 7:e försöket 

8/10 tillklaras, 35 år, 3:e barnet, 8:e försöket

9/10 Sanara88, 26 år, 3:e  barnet, 3:e försöket

12/10 Zora, 36 år, 2:a barnet, 4:e försöket

13/10 Lizzie09, 22 år, 1:a barnet, 2:a försöket

14/10 eagle87, 27 år, 1:a barnet, 7:e försöket
    14/10 villbildafamilj, 23 år, 1:a barnet, 13:e försöket

18/10 heyorange, 28 år, 1:a barnet (mannens 3:e), 2:a försöket 
    18/10 Pyret 85, 28 år, 2:a barnet, 4:e försöket (2:a efter mf)

19/10 Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket
    19/10 CarolineElf, 24 år, 3:e barnet, 3:e försöket 

20/10 blackpeach, 28 år, 1:a barnet, 3:e försöket
    20/10 Sarasessi, 30 år,2:a barnet, 11;e försöket

22/10 Nostalgity, 25 år, 3:e barnet, 2:a försöket

24/10 missunshine, 2:a barnet, 3:a försöket

31/10 NILE90, 24 år, 1:a barnet, 6:e försöket
    31/10 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 7:e försöket 
    30/10-1/11 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 6:e riktiga försöket 

Fian88, 2a barnet 3e försöket

{#emotions_dlg.flower}BIM NOVEMBER

1/11 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 5:e försöket

9/11 Malinbarre, 27 år, 1:a barnet, 2:a försöket efter 2:a MF i rad

Plus Vi som plussat (med BF)

BF 18/5 EmmaK1, 27 år, 2:a barnet, 4:e försöket, BIM 10/9
    BF 21/5  Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 15/9
    BF 28/5 carolinheiner, 26 år, 2:a barnet, 2:a försöket (1 änglabarn)
    BF 1/6 Nelly88, 26 år, 2:a barnet, 1:a försöket, BIM 22/9
    BF 1/6 Manelma, 28 år, 2:a barnet, 6:försöket, BIM 22/9
    BF 7/6 Liiinis, 28 år, 1:a barnet, 5:e försöket, BIM 29/9
    BF 9/6 Lajsa 88, 3:e barnet, 2:a försöket, BIM 29/9
    BF 11/6 Sawgni, 3: e barnet, 3:e försöket, BIM 29/9
    BF 13/6 Eeeel, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 5/10

EmmJo, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 3/9   
    Eme91, 2:a barnet, 6:e försöket, BIM 4/9 
    Ciconiidae, 1:a barnet, 2:a försöket BIM 5/9 
    fantasifull, 2:a barnet, 1:års försök (5:e e MA), BIM 6/9 
    Goaround, 24 år, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 10/9 
    LGB87, 27 år, 1:a barnet, 1:a försöket, BIM 12/9 
    mrshellstrom, 26 år, 2a barnet, 4e försöket, BIM 13/9 
    CarlaVeloso, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 15/9 
    FruA78 36 år, 2:a barnet (makens första) 11:e försöket BIM 17/9
    Elsa83, 30 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 19/9
    sina86, 28 år, 1:a barnet, försökt ca 1,5 år, BIM 20/9
    Snäckis, 30 år, 1:a barnet, 3:e BIM 20/9 
    Nelly88 BIM 22/9
    Fiiaaa, 32 år, 1:a barnet, 4:e försöket efter MF, BIM 22/9 
    JosPhi
    KnytetsMamma, 2:a barnet, 1:a försöket e MF
    VioloLaviose, 5:e barnet, 2:a försöket, BIM 7/10

• NILE90

Nu på eftermiddagen fick jag ett lugn inom mig med det här med barn. Det kommer liksom när det kommer. Jag kan inte stressa fram ett barn utan när det händer så händer det. Det är bara dumt av mig att gå runt pch vara avundsjuk på alla andra som har barn eller är gravida när jag vet att jag också någon dag kommer få ett barn. Det känns bara bra nu, på något sätt så känns det kul igen.

Fullt fokus på träning, jobb och flytt. Även fast jag flera gånger till kommer känna att det är orättvist så känns det ändå bra att veta hur jag känner nu. Det har varit väldigt fel av mig att stanna livet nu i väntan på barn, jag har liksom tänkt att "det kan jag inte göra för jag är säkert gravid då" om flera saker som skett.

Nu ska jag bara försöka njuta av hösten och allt nytt som det innebär med husköp. :)

• NILE90
    Milie skrev 2014-10-07 19:34:45 följande:

Mensen håller sig fortfarande borta så nu har jag köpt graviditetstest till imorgon!

Såååå spännande!! :)
Svar på tråden BIM September 2014