• NILE90

BIM September 2014

Malinbarre skrev 2014-10-04 11:01:39 följande:

Jävla skit kropp! Jag blir arg! Arg på att jag blev lycklig över ett "positivt" test! Arg för att jag fick hopp! Arg för att vissa får barn efter barn efter barn utan några som helst jävla problem! Medans vissa av oss får kämpa, gråta och bli helt knäckta! Kommer det någonsin att bli något barn? Förlåt för mitt humör :( blir bara så frustrerad!

Du är inte den enda som känner den frustrationen. :( det känns hopplöst och ju mer tiden går desto mer tror man att det inte kommer gå att få barn på naturlig väg. Medan andra redan är inne på barn nummer två så står man själv där och försöker med första. Suger riktigt hårt.

Vi har i alla fall varandra här inne, de flesta kan nog föreställa sig hur det känns när man försökt månad ut och månad in utan att det tar sig.

Jag är glad över hur många fina tjejer det finns här inne, hur många okända personer det är spm verkligen stöttar en till 100%. Ni alla är underbara, glöm inte det!
  • NILE90
    Gummsan skrev 2014-10-05 07:44:17 följande:

Äl-test. Va tror ni? Dag 21 idag så verkar som cykeln blir längre än 36 dagar denna gången :-/

I mina ögon är lördag EM positiv.
  • NILE90
    Gummsan skrev 2014-10-05 13:50:13 följande:

Ältest nu...

Inte riktigt positivt, men om några timmar så. :)
  • NILE90
    NILE90 skrev 2014-10-05 13:53:18 följande:

Inte riktigt positivt, men om några timmar så. :)

Kom på att du hade positivt i lördags EM, så de borde egentligen bara bli svagare...
  • NILE90
    Milie skrev 2014-10-05 14:10:28 följande:

Jag var på fest igår och pratade med en bekant som ska ha barn i januari. Hon var väldigt öppen och berättade att det tagit 15 försök för dem innan det tog sig. Det kändes skönt att höra. När jag blir gravid så ska jag också berätta att det inte gick på en gång. Många har ju den föreställningen, att det funkar på ett par gånger bara man är ung, frisk och hyfsat normalviktig.

Det har jag också sagt, att den dagen det händer så kommer jag vara öppen med att det har tagit tid och det absolut inte har varit en dans på rosor och att det sämsta man kan fråga är "när ska ni ha barn då?".
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-05 19:13:49 följande:

Jag köpte hem ältester denna omgång ändå. Jag känner mig inte helt trygg utan än. Vill gärna slippa vara ledig från jobbet och hoppas på att pricka äl. Men tänker inte testa dag 12 denna gång :p får bli dag 14 istället :) Så den 16e börjas det igen..

Samma här. ÄL-test är mer en trygghet än ett stressmoment för mig. :) Börjar nog testa på dag 13 eller 14 och hoppas på positivt test på dag 15 eller 16 :)

Den 14:e börjas det med testande igen.
  • NILE90
    Milie skrev 2014-10-05 19:29:30 följande:

Jomen, precis. Det kan vara rätt kämpigt att få den frågan från någon som man inte vill berätta att man försöker för. Jag har visserligen (något oplanerat) berättat för vissa att vi försöker. Några vänner som jag kände för att berätta för samt min mamma och en syster. Tror sambon även nämnt det till någon kompis och till sin mamma. Det känns som att det var rätt beslut för nu slipper vi frågor.

Det slog dock över lite väl när jag pratade med en killkompis i helgen. Han började intervjua mig om hur jag kände för adoption. Jag sa att mest troligt så kommer det aldrig ske oavsett omständigheter. Då sa han typ "Men om du/han inte kan få barn?". Då sa jag bara att det beror ju på vad felet är. Men han var väl inte så insatt i att det kan vara olika mekanismer som felar för olika personer. Anyhew så blev det lite väl tjatigt och inte så upplyftande.

Inte för att jag är depp eller så. Jag är mest bara nervös inför BIM imorgon!

Håller tummarna för dig i morgon :)
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-05 20:11:53 följande:

Tempen var nog det mest stressande. När tempen dalade neråt började jag tempa minst 5ggr/dag. Jag vet inte varför, tror jag grep efter minsta lilla halmstrå att det ändå tagit sig.

Ältester kör jag med, men inga mer gravtester innan bim. :)

• NILE90
    NILE90 skrev 2014-10-05 20:28:57 följande:
    Förstår att det kan ha varit stressande...det blir ju verkligen svart på vitt om vad som händer i kroppen. Jag hade ju tur i oturen att tempen var hög till samma dag som mensen kom. Så då hinner man knappt börja oroa sig.

Vi får peppa varandra nästa gång att inte testa innan BIM. Man blir ju bara besviken ändå. :P
  • NILE90
    Milie skrev 2014-10-05 19:29:30 följande:

Jomen, precis. Det kan vara rätt kämpigt att få den frågan från någon som man inte vill berätta att man försöker för. Jag har visserligen (något oplanerat) berättat för vissa att vi försöker. Några vänner som jag kände för att berätta för samt min mamma och en syster. Tror sambon även nämnt det till någon kompis och till sin mamma. Det känns som att det var rätt beslut för nu slipper vi frågor.

Det slog dock över lite väl när jag pratade med en killkompis i helgen. Han började intervjua mig om hur jag kände för adoption. Jag sa att mest troligt så kommer det aldrig ske oavsett omständigheter. Då sa han typ "Men om du/han inte kan få barn?". Då sa jag bara att det beror ju på vad felet är. Men han var väl inte så insatt i att det kan vara olika mekanismer som felar för olika personer. Anyhew så blev det lite väl tjatigt och inte så upplyftande.

Inte för att jag är depp eller så. Jag är mest bara nervös inför BIM imorgon!

Min pappa fick ju barn I somras och har sen dess tjatat om att han vill få barnbarn. Senast idag hade han sagt till mamma (de är skilda) att han tycker det tar så lång tid för oss ungar att komma till skott, har en bror som är ett år äldre och en syster som är fyra år yngre. Mamma är lite mer förstående och säger att det kommer när det kommer, typ. Men jag är så trött på det ständiga tjatet.

För oss är det bara våra två kompisar som vet att vi försöker. Vi vill helst spara den överraskningen till familjen sen när det väl är dags. :)
Svar på tråden BIM September 2014