• NILE90

BIM September 2014

Har fått den där "dagarna-innan-mens" känslan där det känns som att mensen sk komma när som helst. Så vi får väl köra på i oktober igen då och hoppas på bättre lycka nästa gång. :)

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-01 20:28:21 följande:

Ingen mens än....

Håller tummarna för dig att den håller sig borta länge till, men du har ju redan fått solklara plus ;) du har inte testat något idag? :)
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-02 05:09:50 följande:

Mensen har kommit så ta bort mig från bimlistan.

Neeej!! Vi tar det nästa gång istället. <3 min mens kommer idag, tempen sjönk 0,4 grader idag.

Massa massa kramar <3
  • NILE90
    Milie skrev 2014-10-01 22:26:47 följande:

Ni som tempar. Vilken termometer har ni, var köpte ni den och var (panna/öra/armhåla/mun/rektalt/vaginalt) mäter ni? Funderar på att börja tempa om det inte tagit sig den här gången.

Babyplan från billigatester. Mäter i munnen, men man ha ju mäta var som helst med den. Var rea på den under september, vet inte hur det är nu under oktober.
  • NILE90

Jag tycker helt ärligt att det är så sjukt orättvist att det aldrig lyckas bli någon bebis för oss. Visst, det tar ai och så många månader för vissa och "vi har inte försökt sååå länge" och "det händer nog snart" eller "snart är det er tur" eller att "man ska vara glad för andras skull". Men det är så sjukt jävla svårt att vara glad och försöka se det positiva i det hela när man gång på gång på gång misslyckas.

Det är klart jag vill ha ett barn nu, mer än något annat, jag vill också vara gravid och få känna den längtan efter en liten. Så får man höra att man inte ska tänka på det, att det händer när det händer. Så jävla förbannad blir jag. För de enda som säger så är som som redan har barn eller redan är gravida. Det går för helvete inte att sluta tänka på en så viktig grej, jag vet inte hur man gör då. Ger upp? Jag ger inte upp att skaffa barn.

Nej jag blir bara så trött och irriterad och avundsjuk på alla som får till det på 1-3 försöket, eller när de till och med går på piller och sen predikar om att man inte ska tänka på det. För mig är det svårt att vara glad för det man har när det finna något större som man skulle kunna göra allt för att få.

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-02 10:22:35 följande:

Jag känner igen det där så väl. Jag har svårt att umgås med min kompis utan att tänka "varför kan inte jag oxå få". Det är avundsjuka och det är jag även om jag känner glädje med dom.

5 aktiva försök är ingenting, egentligen. Men rent känslomässigt är det ett helvete.

Jag skippar tempen och tester denna månad för fyfan vad det stressat mig. Ska gå på kroppen och så får vi se. Vill bara krama om min man just nu...

Jag har inte bestämt mig över hur vi ska göra denna månad. På ett sätt så vill jag också bara skita i allt med temp och tester, men på ett annat sätt så känns det tryggt att veta när och on jag haft ägglossning. Så det känns som att vi förlorar en chans genom att inte använda tester...men det kanske egentligen bara kryddar sexlivet lite istället för detta ständiga "ha sex på beställning". Nej, jag ska kolla med min gubbe ikväll och se vad han tycker kring det hela.

Mensen har inte kommit än men den kommer när som helst, säkert under natten.
  • NILE90
    eagle87 skrev 2014-10-02 14:18:59 följande:

Ja känner precis likadant. Orkar bara inte mer. Tar upp så jävla mycket tid att tänka på de, o kan aldrig vara 100% lycklig för de ngt så stort som fattas . O de läskigaste e väntan. Tänk om de aldrig händer eller tänk om de inte händer förräns om typ flera år. Jag vill ju nu. Eller jag ville ha barn nu. Har försökt i 10 månader. Varför måste de vara så jävla svårt för vissa? Sen ser man alla andra e gravida. Hela tiden. Alla förutom jag!!!!!! Osen att behöva höra att man behöver gå ner 5 kg. Har 36-38 på toppar o 27 på jeans. Jag är verkligen inte tjock o redan nyttig o tränar va mer kan man göra. Bifogar en bild. Blä på allt.

Det är ju sjukt att dom säger att du måste gå ner 5 kilo...då behöver ju jag gå ner det dubbla i så fall. Visst, jag kanske har något kilo extra men är låååååångt ifrån överviktig, 38 i toppar och 27-28 i jeans..

Det är sjukvårdens nya svar på när dom inte vet vad felet är "gå ner i vikt så löser sig allt". Tidigare var det "ta en alvedon så blir du bra".
  • NILE90
    Zora skrev 2014-10-02 14:43:42 följande:

Men va!!? Behöver du gå ner i vikt??? Det kan ju inte vara riktigt rätt tycker jag? Vad jag kan se är du helt proportionerlig och utifrån bild och klädstorlek skulle jag säga att du verkar vara ganska smal och normalbyggd.

Den läkaren vet ju förmodligen inte att muskler väger mer än fett...
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-02 17:43:24 följande:

Våra tester är dumma i huvudet. Punkt. Oktober får bli vår månad. Kram

Jaa det blir i alla fall aldrig mer testlagrets tester...trodde ju verkligen att det hade tagit sig där ett tag. :(

Nästa BIM blir i alla fall 31/10, mitt i flytten så får väl se till att få in ett frö i magen då så jag har en anledning att inte lyfta tungt, haha. ;)
Svar på tråden BIM September 2014