• FruA78

BIM September 2014

Tack lizzie09 och secretlyme för ert stöd! Håller tummarna för er nu. Kram

Ja det betyder mycket att ha en läkare som är empatisk och kunnig. Det gör det hela lättare att våga försöka igen. Vi blev ju klar med halva fertilitetsutredningen dvs mannens prov och nu måste vi vänta tills mina hormoner har blivit normala igen, tar ca 2-3 månader. Så får vi se vad vi får för svar men nu verkar det inte längre vara fel med fertiliteten utan istället att behålla en graviditet. Vi "fick" en chans till och om det blir ett till missfall blir det missfallsutredning. Hoppas att vi slipper det.

• FruA78

Vi har berättat för våra föräldrar och syskon samt min närmsta vän. Berättat om både utredning och missfall.

Kommer inte att avvakta i mars om vi får klartecken från läkaren. Vill bli gravid igen så fort som möjligt det spelar ingen roll om det blir i december. Vill ha barn nu!!!

• FruA78

Håller tummarna för dig imorgon secretlyme! Spännande, vi lyckades på 11:e försöket första gången. Så nu tror jag att det är er tur!

• FruA78

Pyret85: Jag förstår dig och känner detsamma. Det känns skitjobbigt att det inte blir en bebis detta år, och när man tänker på BF datum och vilken månad man skulle vara i. Jag skulle vara i 6:e månaden nu :( Hoppas att du mår bättre. Stor kram och hoppas att vårt år blir 2016 :)

• FruA78

Ja det ville jag med, kändes som det. Men så länge du inte fått mens finns hoppet. Kan ju vara sköra slemhinnor.

• FruA78

Eagle87: Hur går det, har du bestämt dig om du ska följa med till svärmor i helgen?

Inte lätt med familjen ibland. Förstår inte hur vissa kan vara så okänsliga och säga elaka saker som din svägerska. Håller tummarna att du plussar nu.

Svar på tråden BIM September 2014