BIM September 2014
VC får avgöra vad det är som ska kollas utifrån mina symtom. Jag har ingen aning om vad det kan vara :/
Kanske bra att kolla så det inte är bakteriell vaginos? Har förstått att det kan göra det svårt att bli gravid.
VC får avgöra vad det är som ska kollas utifrån mina symtom. Jag har ingen aning om vad det kan vara :/
Kanske bra att kolla så det inte är bakteriell vaginos? Har förstått att det kan göra det svårt att bli gravid.
Bra att du testar älstickor, då får du ändå en bra koll på äl iallafall :) lycka till!
Hej!
Hoppas också in här. Har efter att ha slutat med Cerazette nu fått en blödning som jag hoppas är mens och inte bara en slutat-med-piller-blödning. Eftersom jag inte alls vet hur min cykel ser ut (ätit p-piller/minipiller i 6 år totalt) så har jag helt enkelt gjort en överslagsräkning och ska börja med ÄL-tester och försöka pricka ÄL. Överslagsräknat att ÄL borde komma ungefär 14 dagar efter mensens första dag men eftersom jag inte vet hur min cykel ser ut testar jag från dag 10, så 21/8 och så snitträknar jag BIM till 14 dagar efter det så ungefär 4/9.
Allt detta är ju en enorm gissningslek då jag precis slutat med Cerazette (1/8) och inte har en aning om huruvida min kropp är igång eller om blödningen bara är för att kroppen tror jag glömt ett piller.
Fick en tid bokad först nästa månad, dessutom under mensen (om den nu dyker upp). Kanske inte blir gynundersökt heller sa sköterskan utan det kanske räcker med beskrivning av besvären. Jaja, får försöka göra "miljön" bättre på egen hand så länge :p
Älstickorna har ökat från igår till idag iallafall, det ger mig hopp! :D
Jag brukar köpa från billigatester.se, de har oxå snabb leverans :) beställde i söndags och fick paketet igår.
Vad fick du ge för dessa 20?
Jag köpte hem 20 grav-tester från testlagret igårkväll klockan 19. Fick dem idag? Verkligen tummen upp för leveransen därifrån
Oj! 215:- för 20st på billigatester. Då gjorde du ett kap ;)
Aha! Jag hade bara testlagret i huvudet så det fick bli dom =)
Jag gav 99 + 25 i frakt så ca 125. Supernöjd =) Vad kostar det på billigatester?Men så gulligt =)
Haha! Jag får oxå mensmage, som att alla muskler i magen dör vid mens xD
Måste bara dela med mig av min hysteriskt roliga mensmage. 6 år sen jag hade naturlig mens så minns inte om det brukade vara så här men fasen vad svullen den är, måste vara en riktig mens jag har. Har aldrig blivit så ens under pillermensen med neovletta som jag åt innan cerazette. Så var så god att roas åt ballongen! Förväntar mig att någon ska komma fram och klappa och fråga när bebis kommer när som, haha!
Första gången jag provar älstickor nu, annars är äl inte något jag tänkt så mycket tidigare, gått på känn och haft sex därefter. Det är väntan på bim som är jobbig.. Men jag.försöker leva varje dag som den är. Man måste uppskatta det man har oxå :)
Wow, ja då är jag ännu mer nöjd nu
Hur får ni dagarna att gå utan att tänka HELA tiden på ÄL/sex/BIM/plus etc.? Gick på stan en sväng idag och "råkade" snegla på bebiskläderna.....
Mensen har sällan varit så dryg som just nu...
Välkommen Bebben84, missyk och muffins81!
Förbannat tråkigt att ni är här ( ;) ) men jag önskar er ett STORT lycka till denna gång!
Menade mest att hade hellre sett er som gravida än att vänta på att bli gravida.. :) inget illa menat!
Beror ju på hur man ser de hehe tycker det är väldigt spännande!:))))
Kanske hade du som jag; stress, press och oro. Den förklaringen fick jag iallafall, efter att ha levt med en obeskrivlig smärta flera dagar fram tills jag fick komma in akut. Ingenting hittades.
Jag har haft molvärk sedan ÄL+2. Mestadels har värken varit hanterbar och en alvedon ibland har hållt det i schakt. Men igår fick jag svår smärta i tjejmagen och tog 3 alvedon. När jag insåg att smärtan inte gick över trots tabletter så ringde jag vårdguiden som kopplade mig till gynakuten som tyckte jag skulle komma in. Väl där fick jag 2 gram alvedon forte, men hade fortfarande superont. Gjorde diverse tester bland annat VUL men inget hittades. Och imorse fick jag veta att blodprovet visade "inte gravid". Idag mår jag mycket bättre och har inte ens behövt alvedon. Inväntar bara mensen nu och hoppas att allt släpper då.
Bisolvon tar jag för att hjälpa slemhinnorna. Det är slemlösande och hjälper spermierna på traven :)