BIM September 2014
Om man har sex varannan var tredje dag runt mitten av cykeln så behövs inga tester.
Eller kollar sina flytningar och/eller tappen. ;)
Om man har sex varannan var tredje dag runt mitten av cykeln så behövs inga tester.
Eller kollar sina flytningar och/eller tappen. ;)
Jag hade så dagarna innan bim i okt förra året och var gravid. :) Tack å lov försvann det helt sen!
Börjar oroa mig att illamåendet är magsjuka?! Kan man bli så illamående att man känner spyan i halsen innan man ens plussat?
Sitter med en härlig kombo med mensvärk och illamående en timme innan jobbet, känns sådär!
Fast ger inte äl testen utslag någon/några dagar innan äl? Eller har jag fattat fel? Isåfall borde du vara på äl + 1 eller +2 idag. Rätta mig om jag har fel någon
Man kan ha fertila flytningar i upp till en vecka :) innan äl (men vanligast ca 3-4 dgr) och känna av att äggen växer kan man göra i princip närsomhelst mellan mens och äl, jag har känt varje dag sen dag 1 nu.
Skit skumt. Börjar få äl flytningar och lite värk. Men inget positivt ältest trots att jag tagit 3-4st per dag i flera dagar :-/
Hej, vågar mig på att hoppa in här. Skriver från platta, ber om ursäkt för textkomprimering i förväg! ;) så nån får lägga in mig på listan -please :) BIM 1-3/9 (lite oregelb), 39 år (i 7dagar till iaf) andra barnet (dotter på snart 14 år), andra försöket. Halvt vettskrämd, ;) är ju gammal nu, risker för allt möjligt osv, men alltid velat ha mer än ett barn, nuvarande sambon har inga, samt är några år yngre än mig, så vi kör på så får vi se vad som händer och OM. :) Har alla möjliga symtom...brösten värker, kommer även enstaka droppar ur bägge om jag trycker försiktigt, molvärk sedan drygt 1 vecka, migrän/huvudvärk i 3 dagar nu, hungrig och sugen på sötsaker -aldrig annars, bara saltsug, metallsmak i munnen, lotionflytning...you name it -I got it! :) ELLLER så har jag bara PMS, återstår att se.
Positiv du låter iallafall.
Håller tummen att försök 10 är lyckomånaden för er!
Lägg gärna till mig. Mensen kom idag :( Nya tag denna månad.
25/9 Sarasessi, 30 år, 10:e försöket, 2:a barnet
Jag tycker då att äl+1 ska vara dagen efter äl annars blir det ju konstigt. Det är ju då lutealfasen börjar. Man får pos ältest ca en dag före äl. 14 dgr lf ger bim äl+15.
Men ja folk gör väl som dom vill? .;)
Det är mer rättvisande att tala om dgr efter äl ist för bim när det gäller att testa tex. Men jaja? :)
Nej hbf hängbroflytning har man förhoppningsvis äldagen och kanske en två dgr före.
så när ägget släppt = brobyggande sekret, eller hur?
Lh ökar ca 1-1,5 dag före ägget släpper, när äl sker har lh redan börjat sjunka. Känningar beror oftast på att ägget mognar växer snabbt. Men det kan säkert vara individuellt och man gör ju som man vill :)
Hur vet ni att ägget har släppt då? Om jag testar positivt ena dagen (dag 1) och negativt dagen efter (dag 2) så tar jag för givet att ägget släppt under dag 1 eftersom det också är då jag har känningar, och räknar därför dag 2 som ÄL+1.
Idag är jag på ÄL+9, fick positivt på ÄL-stickan den 20 aug, negativt den 21 aug.
Hbf borde finnas senast ca 12 tim efter ägget släppt
I så fall är jag på ÄL+7 idag. Fast jag hade brobyggande sekret dagen efter. Det är inte lätt att veta alltså. Även om man "kan" alla tecken.