FiiaN skrev 2015-05-01 16:39:52 följande:
Hej tjejer!
Jag va med här och skrev när tråden startade. Har sedan bara varit inne och kollat hur det gått för er :) De första 3 månaderna va det enda jag tänkte på att få ett plus på stickan. Nu har jag blivit mer van vid att mensen kommer, och tänker inte på det på samma sätt. Vi har inte heller varit fullt aktiva, då jag haft lite dålig med jobb ett tag. Men jag vet ju att det finns många kloka kvinnor på denna tråd och att ni försöker hjälpa så gott ni kan :)
Sedan i september/oktober till december så hade jag små blödningar som varade från äl till mens, sedan fick jag liksom den vanliga mensen (hade ändå en rätt regelbunden mens)... Det va hemskt, men fick någon medicin som skulle fixa det där, tog väl den medicinen 1-2 ggr, fick en ilande huvudvärk av dom så jag skippade dom. Nu har mensen kommit som den ska utan dessa piller vilket känns som en befrielse. Men nu sitter jag här med cykel dag 40... På söndag skulle jag alltså fått min mens för 2 veckor sedan, men inget ännu. Har lite ömma bröstvårtor, och när jag känner på brösten så har jag små "knölar" som känns som blåmärken när man trycker där. Har även haft lite molande värk i magen till och från. Vet inte alls hur man ska känna eller om detta bara är falskt alarm.
Skulle ni vänta ännu längre med att ta ett test eller skulle ni ta ett typ på söndag/måndag? Min kära sambo är bombsäker på att jag inte är gravid, jag själv vet ingenting :)
Nu blev det väldigt långt, försökte ändå hålla mig ort. Ha en fin helg!
Jag hade tagit ett digitalt graviditetstest. Om du vanligtvis brukar ha "normal-långa" menscyklar så är två veckor över tiden en stor försening, som absolut kan betyda att du väntar smått.