• Bebben84

BIM September 2014

Neiti75 skrev 2014-09-03 09:36:40 följande:

Nå säker blir man väl inte förarens det är bekräftat. :) Tänkte testa fram tills jag får ett resultat av något slag.

Okej, jag tänkte mest bara checka lite, funderade bara att om denna cykel blir, låt oss säga 38 dagar, hur man gör med räknandet.

Jag testade i vecka 4+ någon dag. Men fick neg. Väntade en vecka till och gick då till Vc där dom tog blodprov som visade gravid :)
  • Bebben84
    Lajsa82 skrev 2014-09-03 09:45:02 följande:

Tog ett nytt test idag, negativt... Skulle haft mensen senast igår, men men väntar tills helgen om inte mensen dyker upp...

När plussade du med dina andra två? Mig tog det lång tid innan jag plussade, nästan V6 :)
  • Bebben84
    Neiti75 skrev 2014-09-03 09:36:40 följande:

Nå säker blir man väl inte förarens det är bekräftat. :) Tänkte testa fram tills jag får ett resultat av något slag.

Okej, jag tänkte mest bara checka lite, funderade bara att om denna cykel blir, låt oss säga 38 dagar, hur man gör med räknandet.

Använder du någon app? Kan underlätta att göra det då dom räknar ut allt åt en :). Sen är ju allt ungefärligt så klart men då har man ett hum i alla fall :)
  • Bebben84
    Neiti75 skrev 2014-09-03 10:10:14 följande:

Alltså den här vänta , huuuga! Men det är väl bara att vänta och låta tiden utvisa svaret. Bokade du tid för blodprovet?

Ja den väntan är plågsam!

Jo jag bokade tid samma morgon, en s.k. akuttid
  • Bebben84
    Missyk skrev 2014-09-03 10:04:03 följande:

Där kom hon..tant röd..

Men skit! Nya tag nu <3
  • Bebben84
    ronja111 skrev 2014-09-03 10:05:04 följande:

Hej tjejer!

Jag håller på att bli tokig. Denna gången känns det verkligen som att jag är gravid. BIM 10/9. Men är rädd att hjärnan spelar ett spratt, igen....

Hur tidig tycker ni man kan testa? Erfarenhet?

Tycker brösten känns större än vanligt, varit öm o bröstvårtorna, vilket jag aldrig varit tidigare.. Men nu är de inte ömma längre...

Haft lite molvärk... Inte haft tidigare...

Magen är konstig....

Någon som känner igen sig? Tips när jag kan börja testa?

Kram

Jag har tyvärr allt det där innan mens...men självklart kan du vara gravid för det! :)
  • Bebben84
    Neiti75 skrev 2014-09-03 10:39:27 följande:

Jo jag använder mig av en app. Jag fyller i när flödet börjar och slutar. Den är inställd på 28 dagar, men jag tänkte om jag skulle ändra den inställningen.

Jag skulle haft kvar den på 28 om jag var du
  • Bebben84
    Neiti75 skrev 2014-09-03 10:41:41 följande:

Aha. Jag tycker det känns så onödigt, men alla får göra som de vill såklart. Men jag tänker härda ut lite till.

Jag hade gått över tiden 2 veckor då, utan särskilda symptom och bara negativa test, så trodde annat var fel då. Dessutom var jag bara 21 och hade inte fl då som kunde hjälpa mig ;)
  • Bebben84
    Muffins81 skrev 2014-09-03 10:48:22 följande:

Jag hade äl i fredags och har helt klart molvärk nu, brukar aldrig ha det annars. Är ju såklart alldeles förtidigt men hoppas såklart på att värken beror på att ngt håller på att fästa (hmm..). smile3.gif Har BIM den 11/9 och kommer antagligen börja testa i helgen, eftersom jag är testnarkoman och helt enkelt inte kan låta bli. smile2.gif

Kul! Vi har samma BIM! Jag tänkte testa första gången på måndag.

Har inte molvärk utan en helt annan konstig känsla. Haft det sedan ÄL+3. Har bara 3 stickor hemma så vill inte slösa bort dom för tidigt :D.
  • Bebben84
    Neiti75 skrev 2014-09-03 11:14:27 följande:

Okej. Egentligen skulle jag behöva veta innan måndag, för gravida får inte vistas underjord. Men man kanske kan få något annat än en akuttid?

Ja, fast jag tycker att det mesta får man ta med en nypa salt. Goda råd i all ära. Men alla är vi ju olika.

Men det låter klokt att låta inställningen vara kvar på 28 dagar.

Ta ett test i helgen igen och se vad den visar först då :)
Svar på tråden BIM September 2014