• eagle87

BIM September 2014

Lite irriterad. Ringde till fertilitetskliniken där vi har tid den 1/10, har redan gjort blodprov klamydia o mannen sperm prov. Frågade om va som händer härnäst o fick reda på att första mötet pratar man bara om allmänhälsa. Fan jag ville ju bli undersökt o komma vidare.

• eagle87
    SecretlyMe skrev 2014-09-18 19:12:49 följande:

Ja ikväll har varit tung och gråtit en hel del.. Ledsen för att du gått igenom samma :/

Förstår hur du känner... Min mans syster blev gravid innan mig o ja blev ledsen för jag ville vara först liksom... Hon pratade hela tiden om hennes graviditet.. Min enda önskan då va att åtminstående vara gravid innan hennes bf men nope hennes son föddes 4 v för tidigt 1 sept o jag e fortf inte gravid. Känns så jävla jobbigt o min man e så into henne o babyn. Har även 4 andra vänner som försöker vissa börja samtidigt andra senare.. Vill inte att alla dem ska plussa innan.
  • eagle87

Gud va mkt tjafs de har vart härinne idag. Tråkigt. Ville bara säga att jag förstår alla som blir lite ledsna o avundsjuka på folk som blir gravida i omgivningen. De klart man e glad för deras skull men man vill ju liksom oxå. På dag 14 idag ingen äl ån. Hoppas den kommer i tid denna cykel brukar få äl på dag 17 men har fått de på dag 30-33 de senaste cyklarna.

• eagle87

Fick glad gubbe på cb idag på dag 14. Får de vanligtvis på dag 17 men de senaste 2 cyklarna har jag inte haft äl förräns dag 30-33. Så glad nu. Hursomhelst har inga äl flytningar?? Borde ja köpa fertilitets glidmedel?

• eagle87
    Milie skrev 2014-09-26 22:31:44 följande:
    Heh, nej då. Det var bara en kommentar om progesteron. En väldigt snäll och försiktig kommentar där jag pekar lite lätt på det faktum att man kanske ska avvakta några försök innan man börjar mixtra. Inledde t.o.m. med hur mycket jag läst i vetenskapliga debattartiklar om hur man i princip vill göra progesteron mer lättillgänglig. Ändå tolkas det som att jag bråkar. Jag blir helt matt. Jag vet inte hur många gånger jag på sistone bara tänkt "Men...va? Alltså..va?" i den här tråden. Haha. Kanske jag som är knäpp.
    Hej Millie :) vet att vi försökt typ lika länge. Hur känns allt? Ja känner typ att jag kommer dö om de inte tar sig denna månad :( lr typ ge upp, äter rosenrot agnus castus massa vitaminer. Fick glad gubbe idag o köpte fertilitets glidmedel. Så ja ska väll köra på. När har du bim?
  • eagle87

Hej hade pos äl test i fredags men fortf ingen temp höjning? Tror ni att ägget aldrig släppte?:(

• eagle87

Glad gubbe på cb i fredags men fortf ingen höjning på tempen. Vafan är de som händer? Blir så ledsen.

• eagle87

En liten uppdatering. Första besöket idag på fertilitetskliniken. Ja har pcos som jag misstänkte han gjorde inget ultraljud utan kollade bara på blodprov o de senaste menscyklarna. Jag är 166 o väger 74. Måste gå ner i vikt till 69. Ska göra blodprov nu varje fredag i 4 v o har återbesök om 8 v. Ska då diskutera om ja ska börja med pergotime. Åh vore underbart om de kunde ta sej innan.

• eagle87
    NILE90 skrev 2014-10-02 09:15:15 följande:

Jag tycker helt ärligt att det är så sjukt orättvist att det aldrig lyckas bli någon bebis för oss. Visst, det tar ai och så många månader för vissa och "vi har inte försökt sååå länge" och "det händer nog snart" eller "snart är det er tur" eller att "man ska vara glad för andras skull". Men det är så sjukt jävla svårt att vara glad och försöka se det positiva i det hela när man gång på gång på gång misslyckas.

Det är klart jag vill ha ett barn nu, mer än något annat, jag vill också vara gravid och få känna den längtan efter en liten. Så får man höra att man inte ska tänka på det, att det händer när det händer. Så jävla förbannad blir jag. För de enda som säger så är som som redan har barn eller redan är gravida. Det går för helvete inte att sluta tänka på en så viktig grej, jag vet inte hur man gör då. Ger upp? Jag ger inte upp att skaffa barn.

Nej jag blir bara så trött och irriterad och avundsjuk på alla som får till det på 1-3 försöket, eller när de till och med går på piller och sen predikar om att man inte ska tänka på det. För mig är det svårt att vara glad för det man har när det finna något större som man skulle kunna göra allt för att få.

Ja känner precis likadant. Orkar bara inte mer. Tar upp så jävla mycket tid att tänka på de, o kan aldrig vara 100% lycklig för de ngt så stort som fattas . O de läskigaste e väntan. Tänk om de aldrig händer eller tänk om de inte händer förräns om typ flera år. Jag vill ju nu. Eller jag ville ha barn nu. Har försökt i 10 månader. Varför måste de vara så jävla svårt för vissa? Sen ser man alla andra e gravida. Hela tiden. Alla förutom jag!!!!!! Osen att behöva höra att man behöver gå ner 5 kg. Har 36-38 på toppar o 27 på jeans. Jag är verkligen inte tjock o redan nyttig o tränar va mer kan man göra. Bifogar en bild. Blä på allt.
Svar på tråden BIM September 2014