BIM September 2014
Violo: Det vekar vara fertilt ja. ;)
Violo: Det vekar vara fertilt ja. ;)
Alltså nu vet jag varken ut eller in längre tjejer.
Den 12-17 hade jag första mensen efter pillerstopp. Beräknade därmed ägglossning till nu i dagarna, typ 22-26 beroende på cykel (har ingen aning då jag ätit cerazette i 4 år utan ägglossning) med ren genomsnittsberäkning.
Så igår kväll hade jag och sambon mys, som vanligt och efteråt upptäcker vi att det är blod överallt. Börjar i princip tjuta rakt ut eftersom jag tror att det är mens IGEN och att kroppen ballat ur totalt och inte alls tänker ha ägglossning på typ hundra år.
Dock när jag torkat och tvättat och haft mig så har det inte kommit en droppe sedan dess. Och ingen förvarning heller innan igår kväll före myset. Bara blödning just efter sexet. Vad hääändeeeer?
När är din bim?
Mina älkänningar kom denna månad redan 4 dgr efter mens.. Hade sånt där älsekret alla pratar om i lördags och molvärk mån-tis.. Skulle enligt mina beräkningar ha bim den 12 sept.. Men kommer börja testa innan om jag anar något.. själv?
Pyret85: När beräknar du din bim?
Du kan inte anv ältest när du tar pergo. De ger utslag hela tiden då.
Man brukar ta blodprov på prog en vecka efter förväntad äl för att veta om man haft det.
Du får gå på symtom när du tror äl är. Men älflyt kan minska eller försvinna med pergo.
Men!?
Jag ville testa, för skojs skull om jag fick något utslag på äl test. Och jag fick fast glad gubbe. 9 dagar efter mensstart, alltså dag 9 i cykeln! Hur är det möjligt? Jag brukar ha äl ca dag 14-17 någonting.
Jag fick ju prova Pergotime för att se om det hjälpte (är på försök 7). Är det pergotime som får mig att ägglossa så tidigt..?
Och, om jag nu har äl tidigare, blir ju mitt Bim tidigare också, eller hur var det nu.?
Förvirring!
Men skönt med äl nu. Vi gifter oss på lördag (då hade jag beräknad äl:) och på tors åker jag bort från maken ett gäng dar.
Hoppas det blir frö av denna gång!:)
Då är du som mest fertil nu och det är nu ni ska satsa. :D Antagligen äl inom 2-3 dgr max.
Dag 20, starka streck på ältesterna men inte tillräckligt ännu.
Tog ett sånt digital dubbel tjohej från cb idag innan jag såg att man ska ha morgonurin. ;) den visade bara en tom ring såklart.
Nu märkte jag dock; läs ej om du är känslig; att jag fick en tjock, vitgul flytning på pappret som gick att dra ut hur långt som helst. Även lite småhugg i magen. Äl på gång kanske? :)
Vill så gärna hoppas att det lyckas efter ett ma i maj och mf nu i augusti.
Vad tror ni om bilden? :)
Tänkte prova nästa cykel. Om inte annat hjälper det nog mot pms. Nån mer som har pms? Jag känner av det mest ca 7-10 dgr efter äl, är väl då progesteronet är som högst.
Ja, tar det sig inte denna gång hinner jag med en till bim i september :) om nu inte cykeln vill vara på 30 istället för 28, som den kan göra ibland.
Lite kort i minnet, men har nån provat/provar Apiforce?
Av apiforce?
Oj, jag fick jätte ont vid äl när jag åt de tabletterna. Kunde knappt sitta på jobbet, att ha sex var rena smärtan. Kände hur äggstockarna gjorde ont. Har aldrig känt så stark äl tidigare, dock fick jag länge cykel. Förra månaden hade jag bara 26 dagar. Fick äl smärta på dag 14 och 15. Glad gubbe båda dagarna. Vi hade sex båda dagarna.
Igår var maken borta och kommer hem ikväll, enligt monitorn har jag fortfarande hög fertilitet, så ikväll måste vi hinna med att sexa.
Innan utslagen på äl Stickan så hade vi bara sex dag 12 i cykeln. Och dag 7 pga att maken reser med jobbet.
Förresten, är det någon som äter folsyra?