• Zora

BIM September 2014

Grattis Emmjo!!!!!!

• Zora

Jaha.. Positivt Äl test igår morse (tror dock att det ev skulle kunnat visa pos redan kvällen innan) och den morgonen fick vi till det. Sen fick jag Äl smärta igår eftermiddag och imorse blev det bara ett halvdant försök (han fick nån form av prestationsångest). Nu blir det inget mer den här gången för han åker bort... Frågan är om det räcker, jag tror ju inte det

• Zora
    Lizzie09 skrev 2014-08-31 15:39:16 följande:

Har haft ÄL nu i veckan (dock osäker på vilken dag) och har idag jätteömma bröstvårtor och har mycket ont i nedre delen av ryggen. Är det någon av er som är/har varit med om något liknande och vad det isåfall kan bero på?

Jag hade jätteont i nederdelen av ryggen förra månaden mellan Äl och bim. Annars brukar jag "bara" ha som mensvärk hela den perioden. Brukar börja på Äl dagen med ganska kraftig smärta som sedan försvinner och sedan kommer det tillbaka efter någon dag och pågår till mensen börjar.

Ömma bröstvårtor har jag inte lika ofta den perioden men det händer då och då.
  • Zora
    Missyk skrev 2014-09-01 15:48:48 följande:

Måste fråga en sak!! Någon som vet om ett kejsarsnitt skulle påverka ägglossning eller övh chansen att bli gravid igen? Kanske någon som har gjort KS som vill dela med sig som har flera barn hur lång tid det tog?

Jag undrar också om det kan påverka på ngt sätt.
  • Zora

Då har tempen bekräftat att äl skedde i lördags. Så äl +3 idag och BIM 13/9. Om någon vill får ni ändra mig i listan, men annars är det inte hela världen om jag står kvar på 14/9

• Zora
    Ciconiidae skrev 2014-09-02 06:45:11 följande:

Hej, testet från imorse. Ser ett svagt streck. Ser ni något, spök?

Jag ser ett streck! Grattis
  • Zora
    Lajsa82 skrev 2014-09-02 11:02:19 följande:

Bebben84: hade varit kul å följas även denna gången... Fick en dotter i maj 13, då fick även tahira en son till om du minns henne?

Hmm.. Undrar om vi var med i samma majtråd 2013, fick en dotter då. Känner igen tahira men inte dig tror jag.
  • Zora
    Lajsa82 skrev 2014-09-02 15:58:28 följande:

Zora: jag höll mest till på fb....

Bebben84: ja hon blev till på första försöket, men hade dock 1 missfall 1 1/2 månad innan i vecka 8 och den graviditeten tog tid.

Ah, okej. På Facebook var jag inte alls så det förklarar ju saken
  • Zora
    S_Mamma skrev 2014-09-02 13:15:04 följande:

Varning för känsligt inlägg.

Hur har era flytningar varit efter ÄL? Mina är genomskinliga kring ÄL och sedan brukar de avta nästan helt fram till mens. Nu har jag märkt riktigt vita flytningar. Nästan som mjölk/vispgrädde. (?!?!?!)

Mina brukar efter äl variera lite i utseende. Ibland är dom lite "mjölkiga" och ibland märks dom inte av alls.

När jag var gravid fick jag vid ett tillfälle en kraftig, tjock vit flytning. Det var någongång veckan efter att mensen skulle kommit och det var först då jag blev lite fundersam på om det kunde vara något annat än att mensen var sen. Den graviditeten var oplanerad och jag hade inte en tanke på att jag skulle kunna vara gravid innan dess, men då började jag googla och hittade just riklig, tjock vit flytning som ett symptom.
  • Zora
    Neiti75 skrev 2014-09-03 07:41:50 följande:

Jag hade positiva ägglossningstester den 15 & 16 augusti. Den 17:e var det väldigt svagt streck. Så jag är relativt säker på att jag hade ägglossning eftersom jag kände av starka symptom den 15 & 16 också.

Ska jag ändå räkna på 28 dagar?

Att äl testet är positivt är ju tyvärr ingen garanti för att ett ägg verkligen släpper. Men hade du andra symptom på äl så är det väl ändå sannolikt att du haft äl tycker jag.

Brukar du ha 28 dagarscykler? I så fall hade jag räknat med 28 dagar nästa gång också, fast räknat från när du får din mens nu förstås. Fast jag håller tummarna att du är gravid och att det inte är mensen som spökar
Svar på tråden BIM September 2014