• Bebben84

BIM September 2014

I och med att mensen kom tidigare så har jag ny BIM nu! BIM 11/9 istället :)

• Bebben84

Jag har kört med CBs digitala ÄL-test men vill köra med stickor också vid sidan av för att få med stegring. Vilka är bäst enligt er som provat? Tycker mig läst att graviditetskollen har dom bästa. Åsikter? :)

• Bebben84

Tack alla för svaret! Jag är supernöjd med CB men eftersom mensen kom tidigare så antar jag att ÄL också gör det så vill ha stickor också för extra koll :). Ska genast in och beställa så dom hinner komma.

• Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-16 15:03:18 följande:

Det är inte säkert att ÄL kommer tidigare nästa cykel bara för att mensen var tidig nu. Det visar väl egentligen att du hade tidigare ÄL förra månaden? Fast om du testademed CB då så antar jag att du vet när du hade ÄL. :P Brukar du ha regelbunden cykel annars?
    Jo jag testade med CB så jag är säker på när jag hade ÄL :) den har varit regelbunden 2 gångerna som jag haft mens efter pillerstopp
  • Bebben84
    MiaIa90 skrev 2014-08-16 14:35:06 följande:

Hur känner ni andra er vid äl? 
    Jag har äl nu i dagarna och är bara trött och lättirriterad samt sötugen. 
    Inte bra kombo. 
    Hoppas de kan ta sig denna gången har försökt bli gravid i tre år nu. 

Jag mår som vanligt men har molvärk under själva äl
  • Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-16 16:14:31 följande:

Okeej, men vi håller tummarna för att den inte ska börja krångla nu då. :)
    Ja hoppas verkligen den slutar krångla nu :P
  • Bebben84
    ellyangel skrev 2014-08-16 20:55:14 följande:
    Jag har använt de från graviditetskollen och varit nöjd med de smile1.gif
    Drömmen finns fortfarande där, där den funnits så länge
    Tack! Ska kika på dom också :)
  • Bebben84

Vi har också redan bestämt vagn haha! En joolz Earth edition blir det. Sen vill vi ha en bilstol med Isofix. Så när det är dags att beställa så vet vi redan :)

• Bebben84
    Fjällsippa skrev 2014-08-17 16:46:26 följande:

Vad tror ni? Inte positivt äl-test (RFSU) va? Men mycket nära Kulle jag vilja säga. Ska jag testa igen ikväll eller vänta till i morgon? Är rädd att missa stegringen.

Jag brukar ha äl runt dag 17. Vi kör SMEP och idag är det bara dag 11, så det bör inte vara positivt, men jag måste veta hur vi ska agera, haha.

Någon som är bra på äl-tester och LH-stegring?

phpP19GlY02750.jpg

Positivt tycker jag :)
  • Bebben84
    EmmaK1 skrev 2014-08-17 17:18:54 följande:

Jag hoppar gärna in i denna tråden om jag får då mensen kom förra veckan.
    Har inte riktigt koll på när Bim är då jag har lite oregelbunden mens men borde vara runt 10/9. Har köpt hem CB ägglossningstest som jag ska testa denna månaden för att öka chansernaSkrattande

Gjorde en konisering i oktober förra året och är lite rädd att det ska göra så att det tar lite längre tid fast det är sagt att det inte ska spela någon roll. Någon som gjort konisering och sen inte haft några problem att bli gravid? 

27 år, 4:de försöket, 2:a barnet bim 10/9

Välkommen! :)

Jag gjorde konisering i mars i år och pratat med flera läkare som sagt att det absolut inte ska påverka chanserna att bli gravid. Däremot kan man riskera att föda tidigare pga att tappen är kortare. Men vi som gjort det ingreppet får gå på extra koll. Min vän som också genomgått samma sak blev gravid snabbt och hade inga komplikationer. Så det är inget vi ska oroa oss över :)
Svar på tråden BIM September 2014