• MiaIa90

BIM September 2014

JOLI skrev 2014-08-20 23:06:13 följande:
    Jaha, efter 14e försöker gjorde vi ikväll clearblues spermietest och fick därmed veta att min älskade sambos spermier inte är speciellt många, det blev ett negativt test så nu har vi svaret på varför. Tomma på känslor just nu. Vår största dröm rasar samman just nu
    Nej vännen tänk inte så de bästa är att ni går till gyn och fåt testa er där.
    Hur länge sen var de ni ahde sex för när man gör test hos gyn ska amn inte ha sex på 7 hälst 10 dagar innan testets görs. 
    De finns alltid hjälp att få och ni har föröskt i över ett år då ska ni få hjälp.
  • MiaIa90
    Vad är SMEP?

Här så är äl över nu så hoppas de kan ta sig:). 
    Hade äl 18 och sexa på 15,16,17 ,19 och 20de:) 
    Hoppas de kan räcka!
  • MiaIa90
    Bebben84 skrev 2014-08-21 11:59:46 följande:
    Sperm meets egg plan :). Det är en metod för att bli gravid. Den vägleder lite hur man "bör" sexa under ÄL-perioden :)
    Har aldrig hört talas om de hur ska man göra då?
  • MiaIa90
    NILE90 skrev 2014-08-21 12:57:57 följande:
    Fast om man ska följa SMEP till punkt och pricka så ska man ha sex på dag 8, 10, 12, 14, 15, 16, 18..osv. Men det gäller ju bara om man har en cykel på 28 dagar och använder sig av ÄL-test/vet om att man har ÄL på dag 14. 
    SRMmamma87 skrev 2014-08-21 13:30:06 följande:
    Här kan du läsa mera: spermmeetseggplan.com/

Här är en översättning av instruktionerna för metoden enligt ovanstående sida:

Dag 1-8 i din menscykel 
    Dag 1 är mensens första dag
    Köp hem Ägglossningstest
    Köp hem Graviditetstest
    Markera startdatum i din kalender: Dag 8, börja ha sex varannan dag tills du får ett positivt ägglossningstest. Dag 10  Börja testa med ÄL-test från och med dag 10.
    Dag 8 i menscykeln
    Börja ha sex varannan dag tills du får ett positivt ägglossningstest
    Dag 10 i menscykeln
    Börja testa med ÄL-test varje dag tills du får ett positivt test.
    Dagen du får ett positivt ägglossningstest
    Ha sex idag, imorgon och i övermorgon.
    Ha uppehåll en dag och ha sedan sex ytterligare en dag.
    Markera ett datum i din kalender 15 dagar framåt i tiden som blir din nya test dag.
    Om du inte får ett positivt ÄL-test, ha sex varannan dag tills din mens kommer eller tills 35:e dagar i cykeln.
    Test Dag (eller dag 35)
    Om du inte fått din mens, ta ett graviditetstest. 
    Oki ska testa de om de inte tar sig denna gången men jag ahr en cykel på 31dagar men hade sex tre dagar på varandra och hade äl den 18 sedan uppehåll och sex den 20 igen så ha rju inte missat äl igetligen. 

• MiaIa90
    Carolaj83 skrev 2014-08-21 20:21:57 följande:
    Precis förlorat mitt fjärde barn i v 16. Vill någon lägga till mig på listan bim 14/9
    Fy vad jobbigt beklagar sorgen:(
  • MiaIa90
    JOLI skrev 2014-08-22 20:10:40 följande:
    Tro mig, jag försöker stötta honom. Men enligt han själv så vill han inte prata om det eller tänka på det. Men när jag låtsas som inger så som han vill, så tycker han inte jag bryr mig
    Det är svårt de de är en sorg och ilska från hans sida han vet nog inte riktigt hur han ska smälta de.
    De kan  ta tis men har ni sökt hjälp till gyn?
  • MiaIa90
    Bebben84 skrev 2014-08-24 15:46:42 följande:
    Ja det kommer vara helt overkligt! :)

Vi kommer nog köpa efter rutin-ul om allt är ok då. Men fram tills dess ska vi (försöka) hålla oss borta från inköp :). Kommer göra kub också så efter RUL bör det vara fritt fram :)
    Här har man allt redan eller ja nästa några saker som fattas och jag är inte gravid en men hade tur att jobba på en 2hand affär som stängde så jag fick ta vad jag vela tog då 2ikeakassar med kläder,spjälsäng,liggvagn m m. 
  • MiaIa90
    Bebben84 skrev 2014-08-24 16:03:16 följande:
    Oj vilket flyt :). Det sparar ni mycket pengar på :).
    Oja de gör vi och har köpt en del på tradera med älskar tradera. 
    Gillar att köpa saker nytt med men bra för plombocken och miljön att handa begagnat med.
  • MiaIa90

Hur fort fäster ett ägg?
    jag har nu i ca 2,5dagar haft som mensvärk men ska inte ha mens förens den 1/9.
    Har nu i två dagar haft flytningar med.

• MiaIa90

Tankarna börjar komma här hemma tänk om jag skulle vara gravid men varför skulle jag vara de just nu. 
    Föröskt i tre år.
    Och har haft molande värk i 3dagar smått illamående och metallsmak i munnen i natt. 
    Hjälp ska man våga testa sig i morogn på äl+10 och bim-6?

Svar på tråden BIM September 2014