• Bebben84

BIM September 2014

Alvolina skrev 2014-09-02 15:51:44 följande:

Någon som vill svara på om båda dessa test är positiva? Det ena är från igår och det andra som kanske är lite starkare är från idag. Båda e.m.

Yes du har ÄL nu :)
  • Bebben84
    PillanJ skrev 2014-09-02 17:19:29 följande:
    Jag jobbar också på en VA-avdelning fast jag jobbar med dricksvattenproduktion. Eller egentligen med dricksvattnets kvalitet. Då jobbar du med dagvatten om du fick mycket på ditt bord i samband med de stora regnmängderna?
    Precis :). Mååååånga översvämmade dagvattenbrunnar :). Vad kul! Då har vi liknande jobb :)
  • Bebben84
    Lajsa82 skrev 2014-09-02 15:58:28 följande:

Zora: jag höll mest till på fb....

Bebben84: ja hon blev till på första försöket, men hade dock 1 missfall 1 1/2 månad innan i vecka 8 och den graviditeten tog tid.

Tråkigt att höra om missfallet :(.

Min dotter blev till på första försöket också så man fick sig en liten kalldusch när det inte tog sig på första försöket denna gång. Men det är nog bara nyttigt tror jag. Jag hade annars kanske tagit det lite förgivet.
  • Bebben84
    Emilix skrev 2014-09-02 19:25:45 följande:
    Måste fråga dig en sak, för du verkar ha så bra koll på allt :)

Det här med SMEP och äl tester, visst ska man börja testa på dag 10 i cykeln? Så om jag får mens den 1:a september säger vi så ska jag börja testa den 10:e september eller? Man räknar 10 dagar från mensens första dag?
    Hehe jag läser så mycket så då lär man sig en del :)

Yes man räknar från mensens första dag. Så första dagen du blöder är dag ett. Att testa dag 10 funkar absolut! Det gjorde jag. Men glöm inte att sexa också ;).
  • Bebben84
    Pyret 85 skrev 2014-09-02 20:17:31 följande:
    precis, sexandet är viktigare än testandet i denna metod smile2.gif

När vi körde smep sist (och blev gravida) så började vi sexa dag 5 för att köra varannan dag 20 då jag fick pos ÄL-test. sen 3 dagar på raken, paus en dag och sen sex en dag till. sen körde vi när lusten föll på efter det.
    Så gjorde vi också :)
  • Bebben84
    mrshellstrom skrev 2014-09-02 20:48:15 följande:
    Jag har mått illa halva kvällen och tycker mig ha sprungit på toa stup i kvarten. Trött. Men det kan ju bara vara som man känner efter ^^
    Jag går också och kissar hela tiden men skulle aldrig ta det som ett tecken då jag har jordens minsta kissblåsa haha :). Känner inget annat än en dragande känsla ner mot ljumskarna. Inte molvärk utan mer som lätt träningsvärk. Jättesvårt att förklara men har aldrig känt det innan. Mår för övrigt väldigt bra, vilket jag aldrig gjort innan mellan ÄL och BIM så bara det gör mig sjukt glad :). Hade ju ett helvete förra månaden. Så just nu njuter jag :)
  • Bebben84
    PillanJ skrev 2014-09-02 20:55:02 följande:
    ÄL + 5 här idag. Jag har som mensvärk ungefär.
    Har du haft det sedan ÄL? Jag har inte molvärk utan någon annan konstig känsla. Mer som träningsvärk i tjejmagen och ner mot ljumskarna
  • Bebben84
    lnzmra skrev 2014-09-02 21:33:04 följande:
    Jag är på ÄL +7 och känner också som träningsvärk ner mot ljumsken men bara på vänster sida.. Tog dock cellprov igår vet inte om det kan vara det..
    Jag tog cellprov i måndags och hon sa att det enda son kunde påverka efteråt var att jag kunde få en blodblandad flytning, men det fick jag inte. Har du haft den här känslan någon annan månad?
  • Bebben84
    Glädje skrev 2014-09-02 21:26:22 följande:

BIM i morgon! Lite lite ömma bröst, mensvärk typ konstant sedan ÄL, ökade flytningar nu, vita inte lotion-vita utan mer vit/gråa.

Känns som att tiden står stilla, ingen mens i morgon betyder ju inget, kan lika gärna komma på torsdag eller fredag, och den kan ju bli sen om man stressar, som jag gör!

Vill bara veta nuuu! Men vägrar testa och få ännu ett minus! :/

Jag brukar tänka, om man känner sig väldigt stressad över det, att ett minus är bättre än att gå runt och känna stress över det :)
Svar på tråden BIM September 2014