• Bebben84

BIM September 2014

Pyret 85 skrev 2014-08-28 19:56:20 följande:

Vi bestämde oss för att prova i alla fall denna månaden. Har ju inte riktigt koll på ÄL denna månaden men BIM bör vara runt 16/9. Vet bättre när ÄL skett. Men inga tecken alls på ÄL ännu.

Åååhhh kul :)
  • Bebben84
    Glädje skrev 2014-08-28 19:55:59 följande:

Tog precis ett gravtest från Apoteket, på ÄL+8... Kunde inte hålla mig!

...Ett yyyybeer svagt streck syntes. Kan Lika gärna va spök, men ...! Är på BIM-5 så vi får se hur det utvecklas! ????

Ta en bild och visa :)
  • Bebben84
    EmmJo skrev 2014-08-28 19:13:08 följande:

Åh har fått mina typiska snart får jag mens symtom, chips sugen!! Det som skiljer är att jag har ont i brösten och de får jag aldrig så har ett litet hopp... Har även käkat massor med oliver igår och idag hahaha. Tur vi ska ha fint väder här uppe i norr i helgen då kan man tänka på annat :)

Vilket roligt menssymptom :D
  • Bebben84
    mrshellstrom skrev 2014-08-28 20:20:33 följande:

Jag hoppas vårt tar sig nu :) mitt lila cb digital har nog fått spatt, två starka streck på stickan nu igen men ändå bara en rund ring. Onödiga pengar det där! :/

Tycker du ska ringa CB och berätta att det funkat dåligt för dig. Jag har provat dom i 3 månader nu och har inget att klaga över. Du kanske kan få pengarna tillbaka om monitorn är trasig?
  • Bebben84
    Glädje skrev 2014-08-28 20:44:14 följande:
    Ja jag försökte men det är för tunnt, så jag får vänta o ta ett nytt test i helgen om det blivit starkare, är nog för tidigt egentligen, Apotekets står 25mlu på så borde synas om några dagar isf om det dubblas...

Men jag har fått helt blanka neg förr, och detta är inte helt blankt. Så det blev ett kanske :P
    Sjukt spännande!! :)
  • Bebben84
    fruannie skrev 2014-08-28 21:31:37 följande:

Blir man svullen i början av en graviditet? Jag har ätit kolhydratsfritt i perioder och känner alltid bara efter ett par dagar hur magen sjunker in och jag känner mig slankare och typ inte svullen alls. Nu har jag hållt mig ifrån kolhydrater i 4 dagar och känner mig fortfarande svullen och uppblåst ???

Yes man blir svullen kvällstid :)
  • Bebben84
    EmmaK1 skrev 2014-08-29 06:18:30 följande:

phpjj38UR46650.jpg

Äntligen var det min tur att få glad gubbe:) är lite rädd att det blivit något fel då jag hade en ring igår och idag en gubbe som inte blinkar, ska man inte ha en gubbe som blinkar innan man får en som inte gör det?!? Jag var tvungen att köpa nya test då mina tog slut så vet inte om det blev något konstigt då eftersom dom lila cb mäter från första dagen och sen ser om det blir någon stegring och jag har bara använt dessa i 2 dagar. Jag har fortfarande inte fått ägglossningsflytningar, är det någon som blivit gravid utan att få dessa flytningar?!

Blev långt detta men ni får läsa om ni orkar;)

Jooohooooo!!! :) härligt :)

Jag tror du fick snabb stegring bara, det är rätt vanligt :). Kör på nu ;)
  • Bebben84
    Zora skrev 2014-08-29 07:49:21 följande:

Ni som kan Äl test. Jag testar med cb digital (de rosa) och har hittills bara fått tomma ringar. Men när man kikar på strecken när man tar ut stickan så tycker jag att det ena strecket blivit starkare idag jämfört mot tidigare. Vet att man inte ska kolla på dem men jag gör det ändå..

Vilket streck är teststräcket, alltså det som ska vara starkare än kontrollstrecket? Är det närmast den rosa delen? Isåfall borde det väl närma sig Äl nu?

Kan man missa den glada gubben med det digitala?

testar man bara en gång om dagen KAN man missa om man har snabb stegring och snabb ägglossning. Men du är garanterat i din fertila period :)
  • Bebben84
    Zora skrev 2014-08-29 07:49:21 följande:

Ni som kan Äl test. Jag testar med cb digital (de rosa) och har hittills bara fått tomma ringar. Men när man kikar på strecken när man tar ut stickan så tycker jag att det ena strecket blivit starkare idag jämfört mot tidigare. Vet att man inte ska kolla på dem men jag gör det ändå..

Vilket streck är teststräcket, alltså det som ska vara starkare än kontrollstrecket? Är det närmast den rosa delen? Isåfall borde det väl närma sig Äl nu?

Kan man missa den glada gubben med det digitala?

Jag får bäst utslag senare på dagen..håll dig i minst 4 timmar, drick inget under tiden och ta ett nytt test senare idag. Tror du får glad gubbe då :)
  • Bebben84
    Pyret 85 skrev 2014-08-29 08:13:20 följande:

Nu vill jag har ÄL. Vi kommer nog köra på varannan dag fram till ÄL och sen några dagar på raken under ÄL. Fungerade ju sist.

Spännande! :) Vi provar också den metoden :)

När är det beräknat att du ska ha äl?
Svar på tråden BIM September 2014