-
Ja vet inte, antingen den 14 eller 16. Har alltid en lutealfas på 16 dagar men vet inte när jag hade äl då jag missa tempa ngr dagar. Så antingen är jag på bim-4 eller bim-2. Vad tror du som har mer erfarenhet? Bifogar min kurva.Manelma skrev 2014-09-12 08:10:04 följande:Hår långt har du till BIM? Kan ju va implantationsdipp då sjunker tempen men höjs igen dagen efter.
-
Har alltid haft 30-32 dagars cykel men ibland har den börjat krångla lite. Började me rosenrot i mars tror jag, då hade ja perfekt cykel i 3 månader men fick humörsvängningar mellan äl o bim o de tog sig ändå inte så ja slutade sen dess har mina cyklar vart helt kaos o jättelånga. Har typ haft äl 2 gånger nu runt bim. Har tid för utredning nu den 1 okt... Min man har lämnat ett spermietest jag blodprov o ett klamydia prov. Vill så gärna ha clomid tror du jag kommer få de??? Om ja får man de på första besöket? Bor i England, detta är alltså en remiss till fertilitetskliniken.Manelma skrev 2014-09-12 12:13:04 följande:Har du sån lång cykel? Synd att du missade att tempa på vad jag tror va din ÄL...just på dom 3 tomma dagarna är då jag tror tempen måste ökat första gången och äl hänt. Men, om du säger att du har 16 dagars lf så skulle jag tro att du börjar närma dig din BIM, det är svårt att säga men tempa imorgon, fortsätter det ligga lågt bådar det inte bra, höjs den åter så är det ialf bättre tecken!
-
Åh blir knäpp sov nyss ca 2 timmar o provade tempa när ja vaknade... Då har tempen höjts igen till 36.82 den va på 36,02 imorse., ingen mens o jättemjuk tapp. Åh hoppas den fortsätter va hög nu o de va en implantation dipp.
-
Fick mens idag :(( Undrar om någon kan vara snäll o hjälpa mig.... Behöver lite råd... Tog rosenrot 3 cyklar o fick regelbunden mens typ 31-32 dagars cykel.. Slutade me de för fick mer PMS o ville titta om cykeln rätta till sig.. Då blev den oregelbunden igen första 47 dagar andra 51. Fick mens idag o har tid nu för utredning 1 oktober men om jag får äl i tid så har jag äl ca 28-30 sept. Så alltså vårt sista försök innan utredning, har gjort blodprov o mannen spermieprov. Vill så gärna plussa o slippa få hjälp... Ja blev ju inte gravid me rosenrot trots att jag fick regelbunden mens o använde äl test. Nu undrar jag är de bättre att gynekologen ser som det är utan rosenrot, agnus castus eller ska jag go all in sista försöket? Undrar även en annan grej jag Tempade denna cykel men testade inte med äl test pga oregelbunden cykel.... Vi hade sex på fredan den 29/8 och jag fick mens idag tror ni de va försent? Hade såklart sex andra dagar men detta va närmast äl. Så tacksam för svar....
-
29 är dag 37 alltså inte dag 29.... Hmm tycker du? Aa ja har pco men den blev så mkt bättre när jag träna o åt nyttigt men blev helt rubbad igen för ngr månader sen o då börja ja med rosenrot. Åh vill ju så gärna att de ska ta sig den här månad därför ville ja köra rosenrot igen....Det vackraste skrev 2014-09-13 18:00:37 följande:Är inte bra på att tolka sånt här men om tempen ska gå upp direkt efter öl så verkar det völ vara ganska många dagar före som ni senast försökte om det var 29.e.
Du har säkert pco eftersom dina cykler är oregelbundna och så långa utan rr. Rr stimulerar ju öl så säkert fick du den tidigare då.
Jag tror det är bäst att du inte tar någonting alls nu annat än vanliga vitaminer så läkaren kan se hur dina äggstockar och cykeln fungerar i vanliga fall. -
Hej tack för rådet.. Har aldrig provat cbs glidmedel men har provat cbs lila äl test. Är bara så jävla trött på de här o vill att de ska ta sig o vill gå all in sista försöket innan utredning o därför ta rosenrot då vet jag att jag får äl i tid... Tror du att de gör ngt att man har naturläkemedel i kroppen? Ja vill ju ha rätt diagnos o rätt medecin om de inte tar sig denna gång. Men samtidigt skulle ja bli överlycklig om vi fixa de själva... Ja har blivit diagnoserad med pco förrut i Sve men sen har ja haft regelbunden mens i några år o mina äggstockar har sett bra ut.. Men sen nu i våras när vi börja försöka så krångla de igen o me hjälp av rosenrot blev de bättre men vart dåligt igen när ja sluta.....Malinbarre skrev 2014-09-13 19:52:41 följande:Mitt största tips är (har oregelbunden) är att köra med ägglossningstest (då lite dyrare så som CB dubbel) och CB:s glidmedel, jsg har blivit gravid två gånger senaste halvåret och vi har kört på varannan dag fram tills ägglossning och när jsg har fått positovt på äl test så har vi kört tre dagar i rad. Inga extra tabletter mer än extra folsyra och vitaminer typ mitt val gravid/kvinna. Jag tror att det är bättre inför utredningen att inte ha massa annat i kroppen. Men det är bara en wannabe barnmorskas tips! :)
-
Aa har lämnat blodprov o min man spermieprov. Mitt blodprov visade att ja inte haft äl då de va cykeldag 21 o ja ägglossade först dag 33 den månaden. Jag är nu på dag 1 o kommer vara på dag 19 när vi har läkarbesök o om jag tar äl bör jag ägglossa på dag 16-17, så vill bara ge oss en sista chans att lyckas på naturlig väg. För om jag inte tar rosenrot så kanske ja får lång cykel igen kanske behöver ta ngt o framkalla mens Osen clomid som jag hoppas få utskrivet. Men jag år rädd att om han nu ser att jag ägglossat att han inte ger rått diagnos o inte skriver ut clomid. Trots att jag förklarar att äl förmodligen beror rosenrot. Läkare e ju skeptiska till naturmedecin.Det vackraste skrev 2014-09-13 20:29:09 följande:Är det en fullständig utredning nu? Har ni lämnat spermieprov någon annanstans? När ska ni dit? Ja du gör ju som du vill jag hade nog också velat ta rr då för att få tidig äl osv. Om ni redan vet att du har pco så spelar det väl heller inte så stor roll. Kör på med rr och ta lite inositol och arginin till er båda också! ;)
-
Vill bara skriva av mig lite o få råd. Min mans syster som jag ogillar o har dålig relation med fick en son för 2 veckor sen. Min man som har ganska stor barnlängtan är typ helt besatt av hennes bebis, vill gå hem till henne varje dag, pratar ständigt om bebisen, hon diskuterar amning med honom. Medans jag typ helt nerbruten för att jag aldrig blir gravid. De gör så ont att se han med bebisen o veta att jag kanske aldrig kan ge honom de. Känns som hon tagit min plats, de va ju han o ja som skulle vara familj o nu är han bara me dem. Jag har bara träffat hennes bebis en gång o orkar inte träffa dem mer nu för att de känns bara för jobbigt. Hon tror att jag e avundsjuk o jag e väll det. Har försökt förklara till min man hur ja känner o han förstår för stunden men sen glömmer han bort o blir som vanligt. Han bad mig om hjälp att göra fint hemma hos dem för deras ankomst o ja gjorde de men de va så jobbigt o bygga vagnen o vika alla bebis kläder som va nytvättade. Ja ordnade hennes babyshower o de va oxå super jobbigt. Har nån något råd?
-
Kan någon lägga till mig... Bim 14 okt.. 27 år första barnet 100 försöket ( 7 försöket) men haft oSkyddat i 11 månader nu.
-
Kan nån lägga till mig 14/10 27 år första barnet 7 försöket