Inlägg från: Det vackraste |Visa alla inlägg
  • Det vackraste

BIM September 2014

Ja har fått i v 12. Ta järntabletter. Rosenrot är också uppiggande och bra för äl, men ta inte rr på kvällen då kan det bli svårt att sova.

Pyret 85 skrev 2014-08-24 16:08:18 följande:

Någon annan här inne som fått missfall någon gång?

Efter mitt missfall har jag varit fysiskt trött i hela kroppen. Jag orkar ingenting. Helgerna ligger jag mest på soffan.

Nu vill jag ha min energi tillbaka...

• Det vackraste

Det är väl inget mf? Det är att förlora ett barn.

Kramar? ..

carolinheiner skrev 2014-08-24 17:56:45 följande:

Fick spontant missfall(på pappret) i v 22+5.. Har inte haft några problem förutom depression å ångest.. :/

• Det vackraste

Har läst att när barnet lever ska det inte kallas mf? men de skriver väl så?.:( Så hemskt för er. Vilken vecka sa du han föddes? Många kramar?

carolinheiner skrev 2014-08-24 22:12:02 följande:
    Rent juridiskt räknas de som missfall tom v 22+6.. Blev också chockad när ja såg läkarintyget.. Med tanke på att han levde när han kom ut å fick ett fullständigt personnr.. Men men så e de.. Rent juridiskt spontant missfall men man säger väl inte de som en normal människa.. Utan att vi har förlorat ett barn.. Har börjat ifrågasätta vad ja vill jobba med nu.. Är nyutbildad kock men just nu efter förlusten är de inget jobb ja vill jobba med :( sista veckan på sjukskrivningen.. Kanske dags att fundera på vad ja vill med mitt liv :/

• Det vackraste

Du kan nog vara gravid :) Du fick väl blödning för tidigt också eg? Testa!

Lollipoppan skrev 2014-08-25 17:58:09 följande:
    Ska lägga till att jag mått illa, riktigt illa i 3 dagar nu. Tror iofs det kan bero på att jag är förkyld.

• Det vackraste

Vad roligt!

Vad är det för tabletter? Progesteron?

Vad fick du för att få mer äl-flyt?

Bebben84 skrev 2014-08-26 10:39:07 följande:

Så, besök hos gyn avklarat. Vet att några ville ha uppdatering så here it goes :)

Gick fit eftersom jag dels inte har ÄL-sekret och lite kort lutealfas. Fick hormontabletter som jag ska ta i 4 månader. Har vi inte blivit gravida till årsskiftet så ska vi återkomma för utredning. Så nu testar vi detta :)

• Det vackraste
    Bebben84 skrev 2014-08-26 11:32:23 följande:

Precis, progesteron :). Den ska hjälpa både ÄL-sekret och lutealfasen :)

Ok. Men prog ska du ta mellan äl och bim antar jag?

På vilket sätt ska prog hjälpa för sekretet? Bara nyfiken
  • Det vackraste

12 dagar efter äl. Men det kan ta längre att få ett pos. Hoppas för er!

Missyk skrev 2014-08-26 10:14:19 följande:

När tycker ni att man kan testa som tidigast? Är på BIM-8

idag. Och min kropp spelar mig verkligen ett spratt!!

• Det vackraste

Okej :) Fast fertila flytningar bildas pga ökat östrogen. Men det kanske kan bli bättre ändå om man tar prog... Är iaf bra för lutealfasen

L-arginin och att dricka tillräckligt med vatten är annars rek för att få mer hbf.

Bebben84 skrev 2014-08-26 12:32:50 följande:

Precis :)

Det ska hjälpa genom hormonerna. Att jag inte har ÄL-sekret kan bero på att jag inte har tillräckligt med hormoner.

Svar på tråden BIM September 2014