• Emilix

BIM September 2014

Mandy1 skrev 2014-08-26 04:38:55 följande:

Emilix: Självklart är vi två om det. Men jag brukar faktiskt inte säga till att jag ska testa mig och oftast gör jag det när han inte är hemma. Det är inget jag håller hemligt heller men jag brukar inte säga att jag ska ta ett test eller dyl. Det händer att han frågar och då berättar jag att jag testat mig. Jag brukar inte säga när jag har BIM heller nu när jag tänker efter. Förra månaden frågade han och då berättar jag ju givetvis. Hahaha jag kanske är lite konstig

Jobbar du också natt?

Nä det är iofs sant..det kanske inte är nått man säger till att man ska göra. Fast jag skulle nog göra det när jag tänker efter :) men å andra sidan är min sambo typ alltid hemma eftersom han är sjukskriven.

Ja jag jobbar som sjuksköterska på en avgiftnings klinik, och nu jobbar jag natt. Men ska snart gå över och bara jobba dag och kväll, ska bli skönt :)

Vad jobbar du som? :)
  • Emilix
    FiiaN skrev 2014-08-26 06:59:36 följande:

Jag har inte berättat för någon att vi försöker, skulle nog känna en press då.

Men vet att min mamma och styvfar kommer bli så himla lyckliga när jag berättar, mamma har längtat ett tag efter barnbarn nu ;)

Men pappa och min styvmor blir nog inte lika lyckliga, pappa kommer nog mest tjata om att det är mer jobb än man tror och att vi är för unga (23) han själv var 19 när han fick yngsta... Men håller för öronen, det viktigaste är att jag och min sambo blir lyckliga!

Ja eller hur, det viktigaste är ju att man själva blir glada :)

Sen fattar jag inte varför ens föräldrar inte skulle bli glada, och tjata om att det kommer vara jobbigt och så där. Det är ju ändå inte dom som ska ta hand om bebisen liksom. Men men känns som det är långt kvar tills den dagen kommer då man ska berätta.

Och skulle dom inte bli glada så är det deras problem känner jag, jag kommer hur som helst vara jätte glad :)
  • Emilix
    Mandy1 skrev 2014-08-26 07:10:08 följande:

Emilix: Haha sjuksköterska här med på en avdelning med psykoser

Haha vad lustigt..vi brukar också ha patienter med psykoser hos oss, drog utlösta då.
  • Emilix

Enligt ägglossnings kalendern här på fl så ska jag ha ÄL idag, men jag har inga sånna där typiska äl flytningar. Dom syns knappt alls, är väldigt tunna med lite vitt i..vad tror ni har jag äl idag eller kan den komma senare?

Har kollat sen i Fredags men har inte haft sånna trådiga flytningar.

Har sexat varje dag sen Fredag.

Om det inte blir nått den här månaden ska jag köpa äl tester till nästa försök. Vilka tycker ni är bäst?

• Emilix
    Bebben84 skrev 2014-09-01 18:36:39 följande:

Tucker clearblues digitala är i särklass bäst! Jag har haft både stickor och digitala och tycker dom digitala är värda varenda krona! Jag köper mina på apotea.se. Billigast och fraktfritt! Snabb leverans också!

Tack för svaret, får beställa därifrån då :)

Det här kanske är en dum fråga, men det där digitala jag antar att det är engångs test va?

Då måste man ju köpa flera om man vill testa i några dagar, typ om man ska köra på SMEP metoden, då blir det ju rätt dyrt. Om man börjar testa på dag 10 och sen ska testa fram tills man får positivt test.
  • Emilix
    Emilix skrev 2014-09-01 19:48:52 följande:

Tack för svaret, får beställa därifrån då :)

Det här kanske är en dum fråga, men det där digitala jag antar att det är engångs test va?

Då måste man ju köpa flera om man vill testa i några dagar, typ om man ska köra på SMEP metoden, då blir det ju rätt dyrt. Om man börjar testa på dag 10 och sen ska testa fram tills man får positivt test.

Äsch såg ju nu att det va 10 test för 249 kr. Det va ju ändå rätt okej pris tycker jag. :)
  • Emilix
    Bebben84 skrev 2014-09-01 19:51:42 följande:

För mig räcker ett sådant test med 10 stickor i 2 månader och då börjar jag på dag 10 och kör SMEP :). Och ja, det är engångstester :)

Tack igen, haha va lite snabb att skriva innan jag ens kollade upp apotea, 10 test för 249 tycker jag ändå va okej pris :)
  • Emilix
    Bebben84 skrev 2014-09-01 19:54:54 följande:

Jag tycker absolut det! Då slipper man försöka utläsa om tester är pos eller ej. Det kan bara bli glad gubbe eller tom ring :)

Ja det verkar vara smidigt och enkelt att förstå faktiskt :)
  • Emilix
    Bebben84 skrev 2014-09-01 19:55:38 följande:

Sen blir man på sjukt bra humör när man ser den lilla smilande gubben le mot en haha :D

Hahaha :) får bli sånna nästa gång om det inte tar sig nu :)
  • Emilix
    Bebben84 skrev 2014-09-01 19:55:38 följande:

Sen blir man på sjukt bra humör när man ser den lilla smilande gubben le mot en haha :D

Hahaha :) får bli sånna nästa gång om det inte tar sig nu :)
  • Emilix
    VioloLaviose skrev 2014-09-02 11:23:55 följande:

Alltså detta är vårt första barn som vi planerar in. Att gå och vänta in bim, räkna dagar osv, är helt nytt. Och jobbigt. Dagarna går ju sååååå sakta och då har jag ändå fyra små att ta hand om . Hahaha :)

Jobbar ni alla? Jag studerar och jobbar som Tim.vik på ett ställe som är så himla bra att ingen sjukanmäler sig hahah. Synd för mig dock :p

Jag jobbar heltid som sjuksköterska på en avgiftnings klinik. Men nu har jag semester i 3 v så ni kommer väl tiden gå lite långsammare.

Få se om jag är gravid när jag kommer tillbaka efter semestern, har bim den 14:e :)

Det som är lite jobbigt är väl att alla kommer fatta direkt på jobbet om jag är gravid eftersom jag röker och kommer självklart sluta direkt vid ett plus.
  • Emilix
    SecretlyMe skrev 2014-09-02 17:30:15 följande:

Får jag fråga varför du inte slutar röka nu?

Det får du göra :)

och svaret är för att jag har provat sluta förut, men det går inte. eller går gör det väl om jag ger mig fan på det men jag har helt enkelt inte orkat ta tag i det ordentligt. Och ett plus skulle göra att jag gör det för nån annans skull och inte min egen och då tänker jag att det blir lättare.

Men skulle jag märka att jag har svårt att bli gravid kommer jag sluta innan plus. Men tänker ge det några månader först.
  • Emilix
    SecretlyMe skrev 2014-09-02 18:47:32 följande:

Hoppas jag inte lät otrevlig, var inte menat så :)

Det är lugnt :)

Jo det vore väl det bästa egentligen..jag försöker iaf att dra ner på det och röker inte alls lika mycket nu som jag gjorde innan :)
  • Emilix
    Bebben84 skrev 2014-09-02 17:32:32 följande:

Tråkigt att höra om missfallet :(.

Min dotter blev till på första försöket också så man fick sig en liten kalldusch när det inte tog sig på första försöket denna gång. Men det är nog bara nyttigt tror jag. Jag hade annars kanske tagit det lite förgivet.

Måste fråga dig en sak, för du verkar ha så bra koll på allt :)

Det här med SMEP och äl tester, visst ska man börja testa på dag 10 i cykeln? Så om jag får mens den 1:a september säger vi så ska jag börja testa den 10:e september eller? Man räknar 10 dagar från mensens första dag?
  • Emilix
    Pyret 85 skrev 2014-09-02 20:17:31 följande:

precis, sexandet är viktigare än testandet i denna metod

När vi körde smep sist (och blev gravida) så började vi sexa dag 5 för att köra varannan dag 20 då jag fick pos ÄL-test. sen 3 dagar på raken, paus en dag och sen sex en dag till. sen körde vi när lusten föll på efter det.

Jo det vet jag att man ska göra ;)

Men alltså du fick positivt äl test på dag 20, hur lång cykel har du då?

min är på 26 dagar, eller va det senast iaf..va första "riktiga" mensen efter piller stopp.

Så för mig vore det ju väldigt sent att få äl på dag 20.
  • Emilix
    1StoltMamma skrev 2014-09-12 12:27:53 följande:

Ni som är innan bim nu, vad har ni för symptom ?

Jag har varken symptom på att mensen är på g eller att jag skulle vara gravid.

Tog ett test i går som va negativt.

Tänkte testa igen på söndag. :)
  • Emilix

BIM idag och ingen mens än.

Negativa test i Torsdags och igår.

Men jag tror inte det har tagit sig, är nog bara kroppen som jävlas.

Om jag inte får mens i morron ska jag ta nytt test på Tisdag.

• Emilix

BIM +3 idag och negativt test i morse :/

Sjukt irriterande om kroppen ska börja krångla nu.

Men det kanske inte är så konstigt ändå, slutade med p-piller i slutet av juli så det är ju inte så längesen.

Då va min cykel alltid 28 dagar med piller.

Sen första cykeln utan va 26 och nu är jag på dag 29.

När är det läge att kontakta bm om jag varken får mens eller plus? Alltså hur många dagar eller veckor ska man vänta på mensen innan man borde ta kontakt med bm?

• Emilix
    Carerra skrev 2014-09-16 22:01:55 följande:

Slutade oxå med piller i juli. De blödningar man har under tiden med p-piller styrs ju av tabletterna och därför är de alltid regelbundna. Min första mens dröjde 36 dagar och den här cykeln ser ut att bli strax över 40, hoppas ju på att den inte kommer såklart :) MVC svarade mig att det kan ta flera månader innan kroppen återhämtar sig efter p-pillerstopp.

Mensen kom idag på dag 30, så det ligger ju ändå inom spannet för en normal lång cykel :)

Så det känns ändå skönt att veta att kroppen inte har ballat ur helt efter piller stoppet :)
  • Emilix

Mensen kom idag, hoppas över till oktober tråden nu ist.

Lycka till alla här :)

Svar på tråden BIM September 2014