• NILE90

BIM September 2014

Bebben84 skrev 2014-09-10 06:38:22 följande:

Spammar er med bilder nu men vågar inte läsa av testet utan er <3

Nu när det gått 10 min har det blivit starkare. Shit vad tror ni?

Definitivt ett plus!! Stort grattis. Så glad för din skull! :)
  • NILE90
    Bebben84 skrev 2014-09-10 09:49:56 följande:
    Nä du, jag lämnar er inte! Jag tänker stanna :). Vill fortsätta följa er <3 Jag hade ALDRIG klarat att vara så positiv och glad genom allt utan er så tänker inte försvinna. Ska vara kvar tills ni joinar mig på preggo-sidan :)

Han är bortrest så ska köpa ett par bebisstrumpor som det står "I<3 Dad" på och spara det digitala testet så han fattar haha! Sen ska jag köpa pommac så vi får skåla. Och så lite god mat på det :)
    SecretlyMe skrev 2014-09-10 09:46:35 följande:

Åh Bebben84.. Ska bli trist att fortsätta utan dig men jag är så glad för din skull. Stort lycka till. Hur ska du berätta för mannen? :)

Förhoppningsvis joinar vi dig på preggo-sidan om mindre än en månad ;) 

Jag har som mål att vara gravid innan vi flyttar in i huset, och idag fick vi veta att vi får flytta in i månadsskiftet okt/nov så det är ju bäst att jag blir på smällen nu. Haha. 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-10 12:24:57 följande:

Jag hoppas!!

Haha, ja nu jävlar är det bäst att spermierna simmar bra och träffar ägget så du är preggo till flytten ;)

Ja man får ju hoppas på det bästa i alla fall. :) 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-10 21:12:01 följande:

Förlåt... Men känner sån enorm avundsjuka just nu.. Nu går jag och lägger mig och hoppas vakna upp lite mer positiv. Grattis mrshellstrom och Bebben84, fantastiskt <3

Du var inte ensam om att vara riktigt avundsjuk igår. Jag och en kompis lyckades nästan luska fram att en annan av våra fd kompisar är gravid. Hon har liksom börjat gilla massa bebisrelaterade grejer på facebook så det känns ganska uppenbart. Det som stör mig mest är att den här fd kompisen tidigare sagt "I augusti ska vi börja försöka för vi vill ha ett majbarn", så det gick väl på en gång för dom. 

Nej jag tycker det bara är på tiden att vi andra som också kämpar för ett plus får ett plus nu snaaart! :) 

Är jätteglad för alla som plussat här i tråden, speciellt Bebben84! Hjärta
  • NILE90

CD 8 idag så idag börjar myset igen. :) Bästa perioden på hela månaden. haha.

Men sambon har bestämt sig för att han vill göra ett spermietest idag, jag hade gärna sett att vi väntar tills efter mysperioden med att göra det men det är väl bara att hålla tummarna för att han får ett positivt svar på det ikväll! :) 

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-11 08:23:18 följande:

Jag tycker om att snoka haha. En av mina ex väntar ju barn nu men sin nya bla. Mindre kul dock när vissa lyckas direkt men allt handlar faktiskt om tur. När vi gjort allt vi kunnat så är allt upp till spermierna att de klarar och hinner till det ägg vi släppt, OM det släppt.

Jag vill så gärna för oss denna månad, tillsammans med er andra i tråden.

Lycka till med testet, har ni väntat med utlösning så att de hunnit "fräscha upp sig"? Haha :D

Jaa, jag försökte få han i säng igår men då sa han att han prompt skulle behålla sina spermier för sig själv eftersom han tänkte göra testet idag då det gått 3 dagar från hans senaste utlösning. Minst 48h och max 7 dagar sen får det gå från hans senaste utlösning enligt CB. 

Ja du har rätt att allt handlar om tur. Igår sa min svärmor till mig att "Ni har ju matjord i fickorna, allt går er väg när ni vill" och hon syftade då på huset vi köpt. Men jag hade bara lust att be henne vara tyst för det är inte tur att vi fick huset, vi har ju letat i över ett år och sparat ihop alla pengar själva, och allt går inte som vi vill, hade det gjort det så hade vi varit gravida nu. Men det vet ju inte hon om. 
  • NILE90
    Bebben84 skrev 2014-09-11 08:42:59 följande:
    Håller tummarna för er!

Min sambo gjorde också ett. Han ville veta. Och när det blev positivt släppte mycket stress hos honom. Hoppas samma blir för er!
    Jaa jag hoppas det släpper mycket stress hos honom då ha nu efter senaste mensen börjat oroa sig över om det är honom det är fel på. 

Haha men det ska bli intressant ikväll och se hur vi rent praktiskt ska få hans spermier till koppen på ett så icke komplicerat sätt som möjligt. Han går ju ogärna in på toaletten och fixar det själv. ;) 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-11 14:44:58 följande:

Men oj vilken fantastisk respons jag fått.. Tack tjejer, jag blir alldeles gråtfärdig <3

Det är starkt av dig att kunna berätta hur du haft det. Men jag tycker det är ännu starkare att kunna göra valet att göra abort när man vet att man är fel i livet. Er tur kommer snart igen :)
  • NILE90
    Pyret 85 skrev 2014-09-11 19:46:57 följande:

Skulle vi fortsätta här i tråden? Då kanske vi ska fylla i BIM-listan för de som har BIM i oktober?

Jaaa fortsätt med oktober också. Jag stannar i alla fall. Har nästa BIM 2/10 :)
  • NILE90

Vi gjorde precis ett spermatest men mannen kan liksom inte förstå att det faktiskt är positivt. Så ni som också gjort spermatest, vad är ert utlåtande? :)

Svar på tråden BIM September 2014