• eagle87

BIM September 2014

Smiley idag på cb rosa redan på dag 10??

Hoppas inte jag släpper för små ägg nu :(

• eagle87
    SecretlyMe skrev 2015-02-19 19:01:35 följande:
    Nej, som tur är. Jag har en liten och tight vänskapskrets så kan inte få fler gravidbesked om inte syrrorna bestämt sig för att försöka med fler! Men äldsta har redan 4 och vill inte ha fler, mellersta har fem (tre är hennes egna varav ena nyfödd) och yngsta storasyrran vill och orkar inte just nu utan vill vänta minst 5år till, annars blir det inga alls.

Men ändå. Att se gravidmagar eller kvinnor med många barn börjar göra mig mer arg än ledsen numera. Jag tycker det är så in åt helvete orättvist. Jag kan inte vara glad för deras skull, för inte fan skulle de bry sig om jag blev på smällen heller.

Jag skiftar mycket i humöret haha, men jag försöker ha en avslappnad känsla med bibehållen ilska med hoppet om att lyckas ;D
    Ja hoppas verkligen du blir gravid snart. Typ denna månad :) hoppas vi alla blir gravida snart:) vi förtjänar de som fan.

Jag tror jag redan haft äl, hade flytningar på dag 9 glad gubbe på 10 O tempohöjning på dag 11, så ägglossning 10 dagar tidigare än normalt, vet inte om de bra? Hade sex dag 9 O 10. O 7. Hoppas. Vill inte ta letrozol en till cykel. Jobbiga biverkningar.
  • eagle87

Hej har skrivit lite i andra trådar men har inte direkt fått svar. Så provar här. Åt letrozol dag 3-7. Älflytningar dag 9. Utslag på cb rosa dag 10 plus äl smärtor. Tempar men tycker inte tempen gått upp lika mkt som den brukar. Har testat varje dag men får bara tom ring. Vill verkligen veta om jag haft äl lr inte? Tacksam för svar.

• eagle87
    SecretlyMe skrev 2015-02-23 16:27:50 följande:
    Tack :) Jag har bim 6/3.

Kommer gå på tempen så att jag inte testar i onödan. Under 36.9 betyder mens på G för min del och dagen före (eller samma dag som) mensen brukar den dippa till 36.4. Så nu hoppas jag med hela min kropp!
    Hoppas oxå så mkt för dej. Spec nu när ni prickat in så bra:) hoppas du har rätt ang min äl isåfall har vi bim samtidigt. :)) jag har tid hos gyn på torsdag så då får jag lite svar! Cant wait
  • eagle87
    SecretlyMe skrev 2015-02-25 07:55:43 följande:

FF har än så länge satt äl på mig den 19e, alltså dag 17 i min cykel och det är två dagar tidigare än min beräkning. Isåfall har vi missat äl denna gång oxå.

Har du bild på din kurva?
  • eagle87
    SRMmamma87 skrev 2015-02-24 22:06:08 följande:

Nu kommer en sånt där inlägg där jag bara spyr ur mig känslor och galla, så om ni själva har det tufft just nu behöver ni inte läsa. Varnar innan så behöver ingen triggas/bli irriterad. Behöver bara skriva av mig. 

Fan vad dåligt det känns den här gången. Känns verkligen som präst och pina att ha gått in i "tvåsiffrigt" antal försök. smile4.gif Har inte varit så orolig innan då jag är medveten om att det kan ta tid att bli gravid och att det räknas som "normalt" upp till ett års aktiva försök. Men det känna som om ett år närmar sig med stormsteg. Skrikandes
    Enligt statistik har 75% blivit gravida inom nio månader. Inte vi dock. Inom 12 månader stiger siffran med ynka 5% till 80%. Känns så jävla hopplöst och orättvist. 

Drömde inatt att vi hälsade på vänner som vi inte sett på ett tag och att de berättade att hon var gravid. Fastän de inte planerat det eller var riktigt redo. De var lyckliga såklart. Och jag får lika ont i magen när jag tänker på det nu som jag fick i drömmen. Ont av avundsjuka. 

Och så finns det dem som blir gravida på första eller andra försöket. Eller som inte vill bli gravida. Eller som inte bryr sig. Vi räknar dagar, kollar sekret, tar en massa ägglossningstester, försöker, försöker, försöker, försöker. Varje jävla månad kommer den satans helvetes mensjäveln. Gråter

Är så jävla ledsen. Rädd att något ska vara fel. Besviken och frustrerad.

VARFÖR??!! Det känns som om det aldrig någonsin kommer hända. 

Åh va ja känner för dej O ja känner igen mig så mkt i de du skriver.. Varför ska de vara så jävla svårt? Känner folk som typ blivit gravida när de bestämt sig för att börja försöka...

Har tid imorn hos gym för O se hur medecinen funkar. Uppdaterar efter
  • eagle87
    carolinheiner skrev 2015-02-26 01:25:44 följande:

Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.

Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).

Grattis va kul att allt gått bra :) lycka till O hoppas lillen växer :)
  • eagle87
    SRMmamma87 skrev 2015-02-27 11:53:12 följande:

Hur gör ni andra som också kämpat ett tag för att hålla hoppet uppe?? Har ni några bra tips?

Jag försöker göra ngt nytt/annorlunda varje försök... Så då får man typ mer hopp.
  • eagle87

Vilken tid tycker ni e jobbigast? Mens -äl eller äl-bim? Är på äl +2 lång väntan!!!!

Svar på tråden BIM September 2014