BIM September 2014
Smiley idag på cb rosa redan på dag 10??
Hoppas inte jag släpper för små ägg nu :(
Smiley idag på cb rosa redan på dag 10??
Hoppas inte jag släpper för små ägg nu :(
Hej har skrivit lite i andra trådar men har inte direkt fått svar. Så provar här. Åt letrozol dag 3-7. Älflytningar dag 9. Utslag på cb rosa dag 10 plus äl smärtor. Tempar men tycker inte tempen gått upp lika mkt som den brukar. Har testat varje dag men får bara tom ring. Vill verkligen veta om jag haft äl lr inte? Tacksam för svar.
Gröna är denna månad.
FF har än så länge satt äl på mig den 19e, alltså dag 17 i min cykel och det är två dagar tidigare än min beräkning. Isåfall har vi missat äl denna gång oxå.
Nu kommer en sånt där inlägg där jag bara spyr ur mig känslor och galla, så om ni själva har det tufft just nu behöver ni inte läsa. Varnar innan så behöver ingen triggas/bli irriterad. Behöver bara skriva av mig.
Fan vad dåligt det känns den här gången. Känns verkligen som präst och pina att ha gått in i "tvåsiffrigt" antal försök. Har inte varit så orolig innan då jag är medveten om att det kan ta tid att bli gravid och att det räknas som "normalt" upp till ett års aktiva försök. Men det känna som om ett år närmar sig med stormsteg.
Enligt statistik har 75% blivit gravida inom nio månader. Inte vi dock. Inom 12 månader stiger siffran med ynka 5% till 80%. Känns så jävla hopplöst och orättvist.
Drömde inatt att vi hälsade på vänner som vi inte sett på ett tag och att de berättade att hon var gravid. Fastän de inte planerat det eller var riktigt redo. De var lyckliga såklart. Och jag får lika ont i magen när jag tänker på det nu som jag fick i drömmen. Ont av avundsjuka.
Och så finns det dem som blir gravida på första eller andra försöket. Eller som inte vill bli gravida. Eller som inte bryr sig. Vi räknar dagar, kollar sekret, tar en massa ägglossningstester, försöker, försöker, försöker, försöker. Varje jävla månad kommer den satans helvetes mensjäveln.
Är så jävla ledsen. Rädd att något ska vara fel. Besviken och frustrerad.
VARFÖR??!! Det känns som om det aldrig någonsin kommer hända.
Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.
Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).
Hur gör ni andra som också kämpat ett tag för att hålla hoppet uppe?? Har ni några bra tips?
Vilken tid tycker ni e jobbigast? Mens -äl eller äl-bim? Är på äl +2 lång väntan!!!!