• Pyret 85

BIM September 2014

FiiaN skrev 2014-09-11 06:59:02 följande:

Gud va detta är jobbigt! BIM+5, lite halsbränna och alla dessa bristingar jag fått på brösten, men vill ha något tydligt symtom. Är nervös/stressad konstant av någon anledning, antagligen för att jag inte alls vill få mensen. Kollar nästan varje kvart om det kommit något :/ På lördag blir det till att testa igen (om inte tant röd kommit).

Fast ÄL +7 kan vara väldigt tidigt att plussa på. Jag plussade sååååå svagt på ÄL+10 och likadant på ÄL+11. Även på BIM var mitt svagt. Men tog ett digitalt på ÄL+11 och det visade gravid
  • Pyret 85
    Beth1 skrev 2014-09-11 07:18:08 följande:
    Förhoppningsvis är mensen INTE på gång den här månaden

jag tror jag är på äl +1 idag. Fick pos igår morse men negativt igen på kvällen och när man får negativt har väl ägget släppt eller?
    Fast även nu sist, när jag plussade, så hade jag ont i brösten... Aah.. blir galen när saker inte är som dom brukar
  • Pyret 85
    Carerra skrev 2014-09-11 07:19:33 följande:

Godmorgon tjejer och HJÄLP!! Efter 2 dagar med hög fertilitet på monitorn så gick den imorse ner till låg. Jag som var laddad för Max fertilitet nu :( Jag hade massor med ägglossningsflytningar igår och ont i tjejmagen idag så jag är övertygad om att jag haft/har ägglossning. Jag testar ju vid kl 5 på morgonen så kan det vara så att monitorn missat att slå om till max om det inträffade igår på dagen?? Vi hade ialla fall sex igår morse så fet borde finnas en chans. Får köra ikväll igen. Vad tror ni??

Jag hade nog litat mer på tecknen än på monitorn kör på ikväll för säkerhetens skull
  • Pyret 85
    CarlaVeloso skrev 2014-09-11 07:05:43 följande:

Ok, har precis tagit ett test. Tycker mig se nåt svagt men det kan ju också vara spök. Vad tror ni? Är på bim -4 idag. Vågar jag tro att det tagit sig? Kan det vara sant? <3

Det ser ut som ett fint pluss! Grattis!
  • Pyret 85
    Beth1 skrev 2014-09-11 07:18:08 följande:
    Förhoppningsvis är mensen INTE på gång den här månaden

jag tror jag är på äl +1 idag. Fick pos igår morse men negativt igen på kvällen och när man får negativt har väl ägget släppt eller?
    Det är ju så jag tolkat det. Att när det blir negativt efter pos så har ägget släppt. 
  • Pyret 85

Jag har sån molvärk just nu. Kändes som mensen kom men när jag gick på toa så var där inget. Alltså jag är på ÄL+3 så det finns ju inte en chans att jag kan känna något redan!!!!! Nog min hjärna som inbillar sig.

• Pyret 85

Läste igenom alla inlägg från igår. Secretlyme: usch vad jobbigt. Skickar en kram och hoppas det blir bra för den lilla bebisen.

• Pyret 85
    SecretlyMe skrev 2014-09-11 13:01:52 följande:

Jag vet att jag tidigare sagt att jag aldrig varit gravid. Att vi haft oskyddat i 7 år.

Egentligen har jag ingen anledning att tala om detta men känner att jag vill hellre vara ärlig och rak. Saken är ju den att jag glömmer ofta vad jag berättat och inte; jag var inte jätteaktiv här förut och då blir det som att jag blir "privat" av mig på nytt.

2011, november. Jag och min kille hade det väldigt tufft relationsmässigt efter att ha varit tillsammans i 3 år. Vi planerade barn redan då men jag fick panik och avslutade vår relation. Jag mådde extremt dåligt och när jag varit nedstämd och konstig i humöret i nån vecka tycker min syster att jag ska ta ett gravtest. Jag tycker det är slöseri med pengar och vill inte. Den kvällen sväljer jag tabletter för jag vill inte leva. Jag behöver inte magpumpas, jag vaknar dagen efter. Då bestämmer jag mig spontant för att ta ett test. Jag sitter hos min syster och skriker rakt ut när testet visar starkt plus. Jag tror först det beror på min överdos dagen innan. Jag gråter förtvivlat. Mitt ex vill inte behålla och jag kan inte bestämma mig. Men 3v senare får jag mf.

Jag träffar en annan kille, som jag söker tröst hos. Jag tror ju att jag har svårt att bli gravid eftersom jag och mitt ex ändå hade oskyddat sex under alla dessa tre år. Så jag har oskyddat igen. Och blir gravid.... Jag tänker först behålla. Men en vecka senare får jag panik och ringer för att göra abort. Det var ett jobbigt, hemskt, vidrigt och avskyvärt beslut som jag skuldbelägger mig för varje gång mensen kommer.. Detta var mars 2012 i v6.

I början på 2013 började jag och mitt ex prata igen. Efter några månader bestämde vi oss för att försöka igen. Och här står vi idag på vårat 5e riktiga försök och letar bostadsrätt. Idag har jag även tagit blodprov samt urinprov och odling på VC.

Det känns som att jag straffas för min omogenhet och okunskap som 20åring...

Skickar en kram. Du är stark som vågar berätta för oss och jag beundrar dig för det. <3
  • Pyret 85
    Bebben84 skrev 2014-09-11 15:59:36 följande:

Mannen har kommit hem och fått beskedet att han ska bli pappa <3. Det ögonblicket var magiskt <3.

Han fick en låda. Jag sa "jag har en present till dig. Jag tror att du kommer älska den i resten av ditt liv faktiskt". Han öppnade och såg bodyn och det positiva testet. Lyckan var total! Han började gråta och skratta och pussade på mig tusen ggr! Sen fick magen en puss också <3. Nu går vi runt här hemma i ett lyckorus på små rosa moln <3

Önskar innerligt att ni alla får uppleva samma sak inom en snar framtid!

Åhh så underbart. Jag får ju tårar i ögonen och rysningar i kroppen bara jag läser det! <3
Svar på tråden BIM September 2014