BIM September 2014
Nidblödning får du när ägget fäster i livmodern mellan dag 5-10. Så det kan ju inte vara en nidis om du precis ska ha ÄL.
Nu har brösten börjat ömma, än så länge är det mest i det högra bröstet som det känns. Är på ÄL+7 idag och såhär sent brukar det inte kännas. Det är snarare så att det brukar börja avta vid den här tiden.
Molvärk har jag där nere om jag sitter ner. Inte alls lika stark som mensvärk men absolut inte lustig känsla.
Flytningar som inte vill "rinna till" har jag också. Gick från pendeln till jobbet och kände hur jordens flytning, kändes som mens brukar kännas, rann till. Kommer till jobbet och det är alldeles torrt där nere i trosan.
Kör på test imorgonbitti, fick medhåll från karln oxå ^^ det är tidigt men då vet jag ju lite iallafall att mina "symtom" inte beror på en graviditet.. Första gången som karln oxå är ivrig till att veta! :D
Men!?
Jag ville testa, för skojs skull om jag fick något utslag på äl test. Och jag fick fast glad gubbe. 9 dagar efter mensstart, alltså dag 9 i cykeln! Hur är det möjligt? Jag brukar ha äl ca dag 14-17 någonting.
Jag fick ju prova Pergotime för att se om det hjälpte (är på försök 7). Är det pergotime som får mig att ägglossa så tidigt..?
Och, om jag nu har äl tidigare, blir ju mitt Bim tidigare också, eller hur var det nu.?
Förvirring!
Men skönt med äl nu. Vi gifter oss på lördag (då hade jag beräknad äl:) och på tors åker jag bort från maken ett gäng dar.
Hoppas det blir frö av denna gång!:)
Hej och hå vad ni skriver mycket ikväll! Vi är mitt uppe i en budgivning på ett hus nu, känns skönt att ha fokus på lite annat än bara "tänk om jag är gravid?!". Mina bröst börjar bara ömma mer och mer nu, väldigt konstigt. Annars brukar ju ömheten avta typ nu.