• Milie

BIM September 2014

Jag är kvar men vill absolut inte bidra till att det ska bli en massa graviditetssnack i den här tråden. Jag utgår från hur jag själv kände innan jag plussade.

Sen är jag en sån bummer så jag vill inte verka otacksam. Jag mår som en röv och sitter mest och bölar lite överallt. På köksgolvet mitt i natten o.s.v. Illamåendet och medföljande isolering har inte varit snällt mot psyket.

Positivt: Är inte det minsta orolig över graviditeten. Jag är övertygad om att allt kommer gå fint.

Annars så.. Går in i vecka 12 idag (onsdag) och ska ta blodprovet till KUB på fredag.

Jag följer er med spänning!

• Milie
    eagle87 skrev 2014-11-26 00:36:55 följande:

Oj va fort de gått, redan vecka 12:) jobbigt att du inte mår så bra hoppAs de blir bättre nu efter första trimester.

Va menar du med isolering?

Ja, jag hoppas också illamåendet är på sluttampen. Med isolering menar jag att jag mår så illa att jag bara ligger hemma och inte kan träffa någon. Ibörjan ville jag ju inte råka avslöja mig så jag undvek även Facebook och telefonsamtal. Men nu går det något smidigare när jag berättat för familjen och mina två närmsta vänner.

Hur mår du?
  • Milie
    SecretlyMe skrev 2014-12-14 23:05:35 följande:

Grattis CarolineElf :)

Här är vi på dag 13 bara än så länge. Haft mycket molvärk i helgen och mycket flytningar. Ska tempa imorgon och se om äl kanske skett tidigare. Annars infaller den på lördag. Kör ju inga tester nu utan börjar nog kanske med dom i januari /februari.

Haft en riktig skitmånad och började röka igen. Blev så när Höstdeppen kom. Så imorgon börjar jag med nikotinplåster igen! :)

Pratat med killen om spermietestet.. Han är inte alls sugen på det. Han sa att han vill inte "veta om det är något fel på honom" och att det är för nervöst. Jag förstår honom och känner med honom så jag tror vi väntar med den biten tills vi försökt ett år.

Dock har jag inte fått med honom på några vitamintillskott alls. Upptäckte nu i veckan när jag var och pantade ett jätteberg att han dricker alldeles för mycket cola (koffein) - snittar på 1l per dag! Jag försöker få honom att dra ner men han kör sitt eget race... Försöker prata med honom vad som vi behöver förbättra och att vi gör det tillsammans men han lixom struntar i det.. Han dricker alkohol minst en gång i veckan, allt från en öl till åtta stycken beroende på tillställning.

I och med det äts det inte bra från hans håll heller, det är godis varje dag och med jobbet blir det ofta pizza och hamburgare. Konstigt nog är min karl inte tjock, han är väldigt smal med hög förbränning.

Känns som jag satsar i motvind, hehe..

Jag förstår att dåliga vanor lätt utvecklas när man har en kropp som inte visar ohälsan med övervikt. Men jag tänkte på det där med Colan. En liter Cola motsvarar ungefär en kopp kaffe koffeinmässigt, så av den anledningen tror jag inte det är någon fara.

Däremot kan jag tänka mig att de 100 gram (~30 sockerbitar) det motsvarar kan ha desto mer negativ effekt. Men socker är ju hemskt svårt att skära ner på, så jag förstår om det känns motigt för honom. Ni kanske kan skära ner lite i taget? Han kan ju börja med att "bara" dricka 50 cl per dag och/eller ha som regel att dricka lika mycket vatten innan som han tänker dricka Cola. Ibland kan ju suget bara vara törst.
  • Milie

Det stämmer att det gör ont att få vätska "lös" i buken som man får då äggblåsan brister och släpper ägget mot äggledaren.

Därför gör det utomjordiskt ont när en cysta spricker. De kan ju vara hur stora som helst. Jag kände mig som en tickande bomb när jag gick runt med en på 7 cm i diameter.

• Milie
    SRMmamma87 skrev 2014-12-29 12:51:52 följande:

Ni som varit gravida, hade ni mens symptom när ni plussade? Jag menar alltså PMS, magont, svullen, låg tapp etc. Men då utebliven mens.

Eller hoppade ni liksom över alla symptom och kände er som vanligt?

Jag kände inga symtom överhuvudtaget. Innan mens när jag inte är gravid så brukar jag inte heller känna något särskilt, eventuellt lite svullnad. Men som sagt inga symtom alls då jag väl var gravid.
  • Milie

Hoppade in och hjälpte till lite då jag för en gångs skull sitter via dator.

{#emotions_dlg.flower} BIM JANUARI 2015 {#emotions_dlg.flower}

7/1 Nostalgity, 25 år, 3:e barnet, 4:e försöket

14/1 Sarasessi - 30 år, 2:a barnet, 14:e försöket

17/1 Pyret 85, 29 år, 2:a barnet, 6:e försöket (2:a efter mf nr 2)

20/1 Lizzie09, 22 år, 1:a barnet, 5:e försöket

25/1 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 10:e försöket

29/1 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 8:e försöket

(?) heyorange

(?) Carolaj83, 31 år, 4:e barnet, 3:e försöket efter 3 mf

{#emotions_dlg.flower}FEBRUARI{#emotions_dlg.flower}

3/2 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 9:e försöket

6/2 eagle87, 27 år, 1:a barnet, 9:e försöket

21/2 tillklaras, 35 år, 3:e barnet (en änglason), 12:e försöket

Plus Vi som plussat (med BF)

BF 18/5 EmmaK1, 27 år, 2:a barnet, 4:e försöket, BIM 10/9
    BF 21/5  Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 15/9
    BF 28/5 carolinheiner, 26 år, 2:a barnet, 2:a försöket (1 änglabarn)
    BF 1/6 Nelly88, 26 år, 2:a barnet, 1:a försöket, BIM 22/9
    BF 1/6 Manelma, 28 år, 2:a barnet, 6:försöket, BIM 22/9
    BF 7/6 Liiinis, 28 år, 1:a barnet, 5:e försöket, BIM 29/9
    BF 9/6 Lajsa 88, 3:e barnet, 2:a försöket, BIM 29/9
    BF 11/6 Sawgni, 3: e barnet, 3:e försöket, BIM 29/9
    BF 13/6 Eeeel, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 5/10
    BF 16/6 Milie, 27 år, 1:a barnet, 7:e försöket , BIM 6/10
    BF 9/7 NILE90, 24 år, 1:a barnet, 6:e försöket BIM 31/10 
    BF 21/7 Malinbarre, 27 år, 1:a barnet, 2:a försöket efter 2:a MF i rad BIM 11/11
    BF 22/7 Peeernilla, 2:a barnet, 3:e försöket
    BF 21/8 Zora, 36 år, 2:a barnet, 7:e försöket, BIM 10/12

EmmJo, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 3/9   
    Eme91, 2:a barnet, 6:e försöket, BIM 4/9 
    Ciconiidae, 1:a barnet, 2:a försöket BIM 5/9 
    fantasifull, 2:a barnet, 1:års försök (5:e e MA), BIM 6/9 
    Goaround, 24 år, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 10/9 
    LGB87, 27 år, 1:a barnet, 1:a försöket, BIM 12/9 
    mrshellstrom, 26 år, 2a barnet, 4e försöket, BIM 13/9 
    CarlaVeloso, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 15/9 
    FruA78 36 år, 2:a barnet (makens första) 11:e försöket BIM 17/9
    Elsa83, 30 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 19/9
    sina86, 28 år, 1:a barnet, försökt ca 1,5 år, BIM 20/9
    Snäckis, 30 år, 1:a barnet, 3:e BIM 20/9 
    Nelly88 BIM 22/9
    Fiiaaa, 32 år, 1:a barnet, 4:e försöket efter MF, BIM 22/9 
    JosPhi
    KnytetsMamma, 2:a barnet, 1:a försöket e MF
    VioloLaviose, 5:e barnet, 2:a försöket, BIM 7/10
    Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket, BIM 19/10
    Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 17:e försöket BIM 31/10
    VickyLee, 24 år, 1:a barnet, 3:e försöket
    blackpeach, 28 år, 1:a barnet, 4:e försöket BIM 20/11
    TigerEmmlis, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF o MA BIM 25/11
    CarolineElf, 24 år, 3:e barnet, 6:e försöket BIM 10/12

• Milie
    eagle87 skrev 2015-01-10 15:06:58 följande:

Kännt mig så nere igår, träffade min mans kompis tjej som har 2 små, o igår hans kusins fru som har 2 små o en på våg, är glad för deras skull men känns verkligen som jag är den enda som inte kan få barn. Alla andra verkar ha så lätt.. Kollade på ett youtube klipp på en tjej som tog me sin kille i en fotoautomat o berättade medans bilderna togs o han börja gråta. De va så fint när ska ja få berätta, ? Åker till Sve på måndag o har gyn tid på tisdag. Ska se va han säger de e ju som sagt dumma i huvudet här i eng.

Hoppas du får träffa någon vettig här i Sverige, men så mycket sämre än stolpskottet i England kan det ju inte bli. Ingen här kommer då att be en normalviktig människa att gå ner i vikt.

Lycka till med allt!
  • Milie
    eagle87 skrev 2015-01-13 14:50:15 följande:

Nu har jag vart hos gyn, han var så snäll o förstående o chockad när jag berätta om hur jag blivit bemött tidigare:) fick iaf letrozol utskrivet o ska börja dag 5 nästa cykel:)!

Skönt att du träffat en bra gynläkare. Men vad sa han att Letrozol skulle göra? Enligt FASS verkar det vara en östrogen-hämmare som används av bröstcancerpatienter för att hämma tumörtillväxt. Eller det kanske finns olika typer? Eller är det någon slags behandling mot PCOS?
  • Milie
    eagle87 skrev 2015-01-14 16:26:05 följande:

Ja man blir lite rädd av att läsa på FASS' hehe. Men när man har pcos har man för mkt östrogen så genom att dämpa de stimulerar man fsh vilket stimulerar äggblåsor :) detta ska hjälpa mig ägglossa bättre o mer regelbundet, har ett sista naturligt försök nu o bim 6 feb o äl kommer i tid igen Osen kör vi... Är allt bra me dig?

Aha, men då känns det logiskt. Medan jag skrev så kom jag på att du hade PCOS och jag kunde nästan gissa att det hade med det att göra. Jag kan inte nå särskilt mycket om det men jag tänker spontant "förmycket hormoner" då jag tänker på tillståndet. Aja, spännande hur som helst. Du får ju betydligt fler försök på kortare tid!

Med mig är det mest skit. 18 653 liter magsyra som lämnar noll plats för någon mat i magsäcken så det är minst sagt besvärligt. Mår som en röv och faller efter i skolan. Men det är bara att knapra syrahämmande och Postafen och se glad ut. Det går som det går och jag gör vad jag kan. 18+2 idag och RUL om ca 2 veckor.
  • Milie

Wop, wop! Västernorrland! Där bor jag med.

Jag förstår att det känns kämpigt. Fram till dagen man plussar så har man ju ingen aning om hur lång tid det kommer ta. Tänk vad skönt det vore om man fick veta innan! Jag hade kunnat vänta länge och väl bara jag var garanterad ett datum då det skulle ta sig.

Svar på tråden BIM September 2014