• Bebben84

BIM September 2014

Ser nu när jag kollar i min kalender att jag fick ÄL 3 dagar senare förra månaden..och mensen kom 4 dagar tidigare..hade en lutealfas på 11 dagar då...fan vad konstigt. Det var den månaden som jag hade superont och fick åka till gynakuten också. Dock hittades inget fel. Men ser nu att hela cykeln var ju totalrubbad!

• Bebben84
    SecretlyMe skrev 2014-08-25 12:13:02 följande:

Just ja, det var ju du som hade sådär ont :/ men vad knepigt! Får hoppas denna cykel rättar in sig och är som vanligt :)

Ja det var jag :).

Ja jag hoppas att denna cykel blir aningens snällare och mer regelbunden :)
  • Bebben84
    SecretlyMe skrev 2014-08-25 12:16:48 följande:

Märkte nu att efter tappen varit låg och mjuk sen mensens slut är den knappt nåbar alls. :o

Fattar inte alls det här med att känna på tappen måste jag erkänna! Vet knappt vad som är vad där inne :O haha!
  • Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-25 12:58:23 följande:
    SecretlyMe skrev 2014-08-25 12:16:48 följande:

Märkte nu att efter tappen varit låg och mjuk sen mensens slut är den knappt nåbar alls. :o

Jag känner heller aldrig tappen hur mycket jag än försöker. Däremot så kände jag när sambon stötte in i den igår vid myset, fy sjutton det var ingen behaglig känsla. 

Jo vid dom tillfällena känner jag också, men när jag försöker känns efter fattar jag aldrig vad som är vad och inte heller om den är mjuk eller hög osv :P
  • Bebben84
    SecretlyMe skrev 2014-08-25 13:24:40 följande:

Bebben84 - skönt att det ändå känns bättre denna cykel :)

Jag lärde mig att "känna efter" för kanske lite över ett år sen när jag läste så mycket om att andra gjorde det. Det känns som en rund knöl där inne, den kan även vara spetsig. Den skiftar i höjd beroende på var i cykeln man är. Vissa hävdar att vid en graviditet är tappen hög och knappt nåbar. Men det är väldigt individuellt då jag läst om några som haft en väldigt låg tapp när de plussat. Den är iallafall mjuk och öppen vid äl så att spermierna kommer in. För mig personligen är tappen låg strax innan mensen kommer igång.

NILE90 - Jag misstänker att mitt beror på stress, men jag har även stora problem med min pms under cyklarna. Jag är jätteskör. Svårt att ta det som tecken för mig.. :/ Jag hoppas att ditt beror på något positivt ;)

Aaaahh då vet jag :D. Den har jag kunnat känna :) men vette fan om jag någonsin kommer kunna avgöra om den är hård eller ej eller stängd/öppen :).
  • Bebben84
    SecretlyMe skrev 2014-08-25 14:53:36 följande:

Sägs att när den är mjuk känns den som läppar och när den är hård känns den som en nästipp :) Jag har svårt att känna om den är öppen /stängd men jag kan känna själva hålet som en liten "skåra". Ber om ursäkt för detaljer hehe.

Haha jag dör så rolig beskrivning :D

Ska känna efter sen och försöka ha lite koll på den då :)
  • Bebben84
    SRMmamma87 skrev 2014-08-25 14:14:03 följande:

Hur känner ni varje månad? Tror ni alltid det tagit sig eller känns det hopplöst? Eller pendlar ni?

Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Eller försökte knappt utan det sa bara POFF så var jag preggo.

Denna gång trodde jag att det skulle gå fooooort! Var helt säker på att jag var gravid första månaden. Men icke. Andra månaden så taggade jag ner lite och nu är jag inställd på att det kommer ta x antal månader. Men vill helst vara gravid inom 3 månader. Är inne på 3e försöket nu. Men är ganska chill med allt än så länge. Liksom ingen större besvikelse när mensen kommer. Men tror besvikelsen kommer runt försök 6. Fast jag hoppas jag slipper komma dit :)
  • Bebben84

Så, besök hos gyn avklarat. Vet att några ville ha uppdatering så here it goes :)

Gick fit eftersom jag dels inte har ÄL-sekret och lite kort lutealfas. Fick hormontabletter som jag ska ta i 4 månader. Har vi inte blivit gravida till årsskiftet så ska vi återkomma för utredning. Så nu testar vi detta :)

• Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-26 10:46:39 följande:
    Ska hormontabletterna göra så att du får ditt ÄL-sekret? Hur kort lutealfas har du? 
    Dom sa inget om det var dåligt att inte ha/ha väldigt lite ÄL-sekret? 
    Tabletterna ge mig mer ÄL-sekret och längre lutealfas. Min är på 10 dagar just nu. Nä dom sa att ÄL-sekret inte är heeeeelt avgörande.
Svar på tråden BIM September 2014