Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Uppdaterade här senast imorse :) Äl +6 nu. Jag har mått illa till och från sen i fredags men tror inte det är ett symptom, det är för tidigt kan jag känna.. Ömma bröst, pms:ig, annars inget ^^

NILE90 skrev 2014-08-25 11:51:24 följande:

Hur går det för dig? Du har ju BIM om en vecka. Några känningar? :) 

• SecretlyMe

Just ja, det var ju du som hade sådär ont :/ men vad knepigt! Får hoppas denna cykel rättar in sig och är som vanligt :)

Bebben84 skrev 2014-08-25 12:11:04 följande:

Ser nu när jag kollar i min kalender att jag fick ÄL 3 dagar senare förra månaden..och mensen kom 4 dagar tidigare..hade en lutealfas på 11 dagar då...fan vad konstigt. Det var den månaden som jag hade superont och fick åka till gynakuten också. Dock hittades inget fel. Men ser nu att hela cykeln var ju totalrubbad!

• SecretlyMe

Märkte nu att efter tappen varit låg och mjuk sen mensens slut är den knappt nåbar alls. :o

NILE90 skrev 2014-08-25 11:51:24 följande:

Hur går det för dig? Du har ju BIM om en vecka. Några känningar? :) 

• SecretlyMe

Bebben84 - skönt att det ändå känns bättre denna cykel :)

Jag lärde mig att "känna efter" för kanske lite över ett år sen när jag läste så mycket om att andra gjorde det. Det känns som en rund knöl där inne, den kan även vara spetsig. Den skiftar i höjd beroende på var i cykeln man är. Vissa hävdar att vid en graviditet är tappen hög och knappt nåbar. Men det är väldigt individuellt då jag läst om några som haft en väldigt låg tapp när de plussat. Den är iallafall mjuk och öppen vid äl så att spermierna kommer in. För mig personligen är tappen låg strax innan mensen kommer igång.

NILE90 - Jag misstänker att mitt beror på stress, men jag har även stora problem med min pms under cyklarna. Jag är jätteskör. Svårt att ta det som tecken för mig.. :/ Jag hoppas att ditt beror på något positivt ;)

• SecretlyMe

Tar 3-10 dagar.

MiaIa90 skrev 2014-08-25 14:49:32 följande:

Hur fort fäster ett ägg?

jag har nu i ca 2,5dagar haft som mensvärk men ska inte ha mens förens den 1/9.

Har nu i två dagar haft flytningar med.

• SecretlyMe

Sägs att när den är mjuk känns den som läppar och när den är hård känns den som en nästipp :) Jag har svårt att känna om den är öppen /stängd men jag kan känna själva hålet som en liten "skåra". Ber om ursäkt för detaljer hehe.

Bebben84 skrev 2014-08-25 14:18:03 följande:

Aaaahh då vet jag :D. Den har jag kunnat känna :) men vette fan om jag någonsin kommer kunna avgöra om den är hård eller ej eller stängd/öppen :).

• SecretlyMe

Känns hopplöst varje månad, men det finns ändå en gnutta hopp varje gång jag tar ett gravtest..

SRMmamma87 skrev 2014-08-25 14:14:03 följande:

Hur känner ni varje månad? Tror ni alltid det tagit sig eller känns det hopplöst? Eller pendlar ni?

• SecretlyMe

Vi tänkte att blir det så blir det. Jag trodde ju ett tag att jag inte kunde bli gravid. Men eftersom vi var unga då, så försökte vi inte.

Beth1 skrev 2014-08-25 17:16:46 följande:

Kan tänka mig att det blir mycket fokus på äl men samtidigt skönt som du säger att veta!

Oj, sju år är länge. Har ni tänkt att blir det så blir det eller kört säkra perioder eller liknande?

Stort grattis till er som plussat! Hoppas det blir fin stegring på testen kommande dagar

• SecretlyMe

Haha, "pencelin-lögnen".. Alla vet att personen som säger det på en fest är gravid ;) Den har körts för länge :p

Jag går sällan ut, och blir det tillställningar kan jag säga att det är jag som kör. :)

Lizzie09 skrev 2014-08-25 15:43:36 följande:

Säg att du äter penicillin ;) Den har jag tänkt dra om jag är gravid i början på oktober när vi ska på en stor fest!

• SecretlyMe

Helvete vad skit jag mått resten av dagen. Mått riktigt illa, brösten gör pissont, jag är jättesur och jätteledsen samtidigt och sötsugen och hungrig konstant. På bara äl +6 kan ju inte det betyda ett skit. Fyfan vad less jag är på att försöka.....

Svar på tråden BIM September 2014