• Pyret 85

BIM September 2014

Imorgon är det dags för läkarbesök för att utreda missfallen. Är nervös som tusan.

• Pyret 85

Ja alltså dom har nog missförstått mig helt när jag ringde. De enda som gjordes var ett vul och där konstaterades att allt såg bra ut. Hon kunde bara se en tjockare slemhinna men inget annat för det är för tidigt. Ska dit igen om ca 3 veckor för ett nytt vul. Hon sa att om denna grav slutar i mf så ska vi vänta 3-6 månader innan vi försöker igen för att kroppen ska få återhämta sig. och så sa hon att jag ska käka folsyra och vitamin B12 under tiden då för att göra slemhinnan så bra som möjligt. Fast slutar denna grav i mf så söker jag mig till en annan vårdinstans för ordentlig utredning.

Nu ska jag njuta av graviditeten och släppa all oro.

• Pyret 85
    eagle87 skrev 2015-04-22 22:09:33 följande:

Behöver lite råd. Min läkare i England rekommenderar sex varannan dag för optimal chans. Vi har tidigare kört varje dag vid äl. Men denna cykel har vi kört dag 8,10,12,13,15. Är på Dag 15 idag O fick smiley. Skulle ni köra imorn lr vänta till dag 17?

Jag hade kört dag 16 och 17 för att vara på säkra sidan. Det är de som kallas smep-metoden och har hjälpt mig (tror jag). Man kör varannan dag fram till pos ÄL-test och sen tre dagar på följd.
  • Pyret 85
    eagle87 skrev 2015-04-22 22:10:42 följande:

En till fråga. Upplever ni att sperman typ rinner ut efter sex?

Jag "släpper" också ut sperman i toan. 
  • Pyret 85
    eagle87 skrev 2015-04-23 16:42:37 följande:

Ok... Blir så nojjig när de rinner ut.., blev bara förvirrad för vi har alltid kört fler dagar i rad vid äl. Men nu rekommenderade läkaren varannan så ville ha lite råd. Tycker de känns säkrare med varje men får se om min man vill/orkar

det är normalt att det rinner ut Jag har lyckats bli gravid många gånger fast det runnit ut
  • Pyret 85
    Reggi skrev 2015-04-24 05:04:01 följande:

Är på bim-5 eller -4 är inte riktigt säker. Och tog ett test kan någon hjälpa mig är det spökstreck det kom fram efter ca 3 min. phpxyf9Fr29013.jpg

Ser något svagt men svårt att se om det är rosa eller grått. Håller tummarna för att det ökar.
  • Pyret 85

Önskar er alla en trevlig helg! Själv har jag fått halsfluss så denna helgen kunde ju börjat bättre.

• Pyret 85
    eagle87 skrev 2015-04-26 12:04:32 följande:

Nu är äl över för denna gång. Kändes bra inget påtvingat sex. Har en bra känsla hoppas den stämmer.

Då får vi hoppas att min dröm om att du plussade var en sanndröm
  • Pyret 85
    Reggi skrev 2015-04-27 05:09:24 följande:

Så jäkla glad just nu att tårarna rinner php1hu0nI19861.jpg

Åååh grattis fina du! Vad härligt! <3
  • Pyret 85
    SRMmamma87 skrev 2015-04-26 23:21:00 följande:

Gud vad svårt det varit att ta sig upp efter den senaste mensen. Deppar dagarna och ångestladdningarna har varit flera. Kommentarer och situationer kring barnskaffande överallt. Försök 12. Månaden för morsdag. Känns tungt och jobbigt just nu kring vår ofrivilliga barnlöshet.

Ska ni söka hjälp? Kram till dig!
Svar på tråden BIM September 2014