• Pyret 85

BIM September 2014

SecretlyMe skrev 2015-04-19 10:54:31 följande:

Härligt Pyret :) Nu håller vi tummarna för att det stannar. Skickar massa kramar till dig <3

Tack fina du <3
  • Pyret 85
    FruA78 skrev 2015-04-19 15:40:34 följande:

Pyret: vilken fin stegring. Håller tummarna nu att allt går bra.

Tack! Idag har illamåendet slagit till med full kraft och har kräkts två gånger idag. Tog en halv postafen men det gjorde ingen nytta så får prova med en hel imorgon.
  • Pyret 85
    FruA78 skrev 2015-04-19 15:49:30 följande:

Fick provsvaret i måndags och lungröntgen såg bra ut :) Men får inte försöka bli gravid på 6 månader och måste ta blodprov en gång i månaden fram till dess för att se så inte tumören kommer tillbaka. Vill ju bara försöka så snart som möjligt. Känner mig mentalt redo nu. Har mått jättedåligt en lång period men mår mycket bättre nu. Får se hur vi länge vi väntar eftersom vi fått olika besked av olika doktorer. Känner mig hoppfull inför framtiden <3

Vad skönt att allt såg bra ut på röntgen. Och klart tråkigt att behöva vänta men det är det bästa för att du ska kunna återhämta dig ordentligt. Snart blir det er tur <3
  • Pyret 85

Iiih! Har precis bokat bröllopsresan <3 Kommer vara i v. 22 när vi åker (om allt går som det ska). Ska bli härligt att komma iväg ett par dagar.

• Pyret 85
    FruA78 skrev 2015-04-19 18:19:33 följande:

Tack pyret! Ni har mycket att se fram emot i sommar, vad roligt. Vi gifte oss för två somrar sedan och det var en helt underbar dag och bröllopsresa. Vart ska ni åka?

Vi åkte till Nice och Italienska rivieran. Underbar natur,mat och sällskap ;)

Vi ska till Rom.
  • Pyret 85
    SRMmamma87 skrev 2015-04-19 19:12:58 följande:

Mötte en arbetskollega från en annan avdelning på mataffären idag. Har tidigare jobbat där, men valt att inte göra det just nu och förmodligen inte framåt heller. Han undrade varför och jag svarade att jag kände mig osäker med den gruppen som är där just nu (jobbar med SiS ungdomar) då de kastat tallrikar och sparkat personal i magen. Och så kommer den.... frågan från kollegan... "Är det något på gång där inne eller?). Ridå. Vet inte riktigt vad jag fick fram för svar. Något om inte just nu men att det ligger väl rätt i tiden. Min man var i en annan del av affären och när han kom frågade han vad som hänt. Han sa att jag var helt rödflammig i ansiktet vilket jag ALDRIG blir. Frågade och han hade aldrig sett mig sån innan, vi har varit tillsammans i 8,5 år. Det gjorde SÅ JÄVLA ONT. smile4.gif

Varför måste folk fråga? Tycker att alla borde lära sig att man frågar inte. Kram <3
  • Pyret 85
    eagle87 skrev 2015-04-20 19:27:18 följande:
    Vaaa på riktigt hehe. Åh hoppas. Har en positiv känsla om denna månad. Känner mig lugn O lycklig. Kör inga tester O tar inte tempen. Kör bara varannan dag. Att ta bort all press har nästan gjort mig nykär.

Är såååå glad för din skull!!! Bröllop plus bebis:))) när hade du läkartid?

Har du gjort ngt annorlunda de månader du plussat ?
    Skönt att all stress är borta. Ja det är ett händelserikt år detta minsann.

Två gånger när vi plussat så har vi kört smep-metoden. Men jag plussade ju både i mars och nu i april utan att vi direkt försökt. Detta är 4:e gången jag är gravid sen vi började försöka in juni så jag är ju väldigt fertil.

På onsdag har jag läkartid. Så vi for se vad dom säger.

Jag håller tummarna sååå hårt för er andra nu! <3
  • Pyret 85
    Lizzie09 skrev 2015-04-20 21:56:50 följande:

Imorgon är det dags för mammografin, usch vad nervös jag är redan.. Tänk om det skulle vara cancer och så har jag precis blivit gravid. Hur gör man då? Vad händer då? Många tankar far runt i huvudet ikväll. Ska försöka på att fokusera på att ta en sak i taget och inte tänka det värsta. Men det är svårt..

Tänker på dig idag och håller tummarna för att allt visar bra. Kram
  • Pyret 85
    Lizzie09 skrev 2015-04-21 08:23:09 följande:

Nu är undersökningen klar, fy fan vad skönt. Det blev ultraljud istället för mammografi eftersom jag är så ung, så det var jäkligt skönt eftersom tuttarna är så galet ömma nu. Men läkaren hittade ingenting, allt såg fint ut! Kan inte sätta ord på hur sjukt lättad jag är! Hade dock värdens surgubbe som läkare och som i stort sett dumförklarade mig, men han skiter jag i nu!

Åh vad skönt att allt såg fint ut! <3
Svar på tråden BIM September 2014