BIM September 2014
Är idag på äl + 6. Mår illa precis som i fredags och lördags men vet inte vad det beror på. För tidigt för symtom tycker jag. Ömma bröst fortfarande, i övrigt pms:ig och molvärk. En vecka kvar till bim..
Är idag på äl + 6. Mår illa precis som i fredags och lördags men vet inte vad det beror på. För tidigt för symtom tycker jag. Ömma bröst fortfarande, i övrigt pms:ig och molvärk. En vecka kvar till bim..
Nej precis :) tycker det var värt att kolla upp. I början var jag lite emot då jag trodde det skulle skapa en press på oss att ha sex, och visst kändes det lite pressat men samtidigt var det väldigt skönt att veta att vi prickade in äl "för första gången" och därför avtog pressen lite då.
Vi har haft oskyddat i 7 år snart men vi är "bara" inne på vårat 4e riktiga försök. Vi har båda slutat röka och börjat leva mer hälsosamt. :)
Ja, det känns inte som att man kan räkna med att det ska vara regelbundet direkt Lite spännande också att testa på något vis också. Har ni försökt länge?
Du kör inte med äl-tester? Förlåt om jag missat nåt.
Kan det inte vara så att äl sker utan att du känner det denna gång?
Misstänker att min ÄL kommer senare än beräknat. Ingen molvärk alls än som jag brukar ha vid ÄL ...suck...
Hm, ingen aning faktiskt. :/ när jag gått efter kalender har jag räknat på när mensen kommit. Aldrig vetat hur det varit med äl-tester. Fortsätt testa så får vi se :)
Jo jag kör med ÄL-tester men inget utslag ännu. Fick min senaste mens 3 dagar tidigare och räknar utifrån den men kanske ska räkna utefter hur den egentligen hade kommit?
Välkommen hit :)
Hej!
Kan man hoppa in här tro? Jag är 23 år och planerar första barnet och detta är även första försöket. BIM 6/9.
Har verkligen ingen aning om när jag har ägglossning men vi har sagt att vi kör på varannan dag. Har valt att inte prata med nära och kära om att vi planerar barn, så tänkte att man kunde prata med er som är i samma situation, om man skulle fundera på något :)
Jag är likadan haha. Men jag testade på morgonen, andra "kissningen" eller första om det knep. Testade bara en gång om dagen dessutom och.fick bra.överblick över äl :) testar du flera ggr om dagen?
Jo jag får fortsätta testa tills det ger utslag :). Min kalender har stämt annars på pricken!
Jobbigt bara att testa så många dagar när man måste hålla sig i minst 4 timmar och har jordens minsta kissblåsa *pain* haha! :D
Från tabellen jag får med när jag beställer från billigatester.se står det dag 12 om man har en cykel på 28 dagar, dag 14 vid en cykel på 30 dagar osv.
På dag 10 börjar jag testa.
Har man en cykel på 28 dagar ska man börja på dag 10 enligt någon tabell jag sett någonstans. 29 dagar = dag 11, 30 = 12, osv..
Jag körde oxå en gång om dagen och det räckte gott och väl det med ;)
Hemskt för oss med miniblåsor haha!
Jag testar kl 12 varje dag, en gång om dagen. Mer orkar jag inte pressa min stackars blåsa haha! Men det har täckt finfint hittills :)
Haha nämnde det i förra inlägget med ju, virrpanna man är :)
Jag körde oxå en gång om dagen och det räckte gott och väl det med ;)
Det däremot stämmer alldeles precis :)
Det kanske var så det var! Det är SMEP-metoden jag tänker på, där ska man ju börja testa på dag 10. :)