• Emmissara

BIM September 2014

sarasessi skrev 2015-02-03 12:36:31 följande:

Hej tjejer! Satte in ett litet fyrcelligt embryo i fredags efter ägguttag förra onsdagen. Nu är det bara att vänta till min testdag nästa fredag den 13:e för att se om mini vill fästa sig och det blir plus. Tror jag testar redan den 11:e då min mens är beräknad. Skönt att vara klar med hormonbehandlingen, i af för denna gång. Håller tummarna för er som är kvar.
    Kram på er.

ååh håller tummarna för dig nu :) 
  • Emmissara
    SecretlyMe skrev 2015-02-03 21:40:39 följande:
    Jag mår bara bra :) Fruktansvärt skönt att slippa all pms jag annars brukar ha. Har varken haft ömma bröst, varit svullen eller varit trött och dåsig. Dessutom testade jag mig inte alls denna gång och slapp analysera test och bli ledsen när mensen kom. Har inte ens mensvärk!

Lustiga dock är att, förra månaden hade jag så ont att jag låg i helvetets kramper. På dag 2 blödde jag stora, mörkröda klumpar varav två klumpar satt ihop och den ena var ljusljusrosa och den andra mörkröd. Blir mer och mer övertygad om att förra månaden var ett mf.
    skönt att du mår bra, men angående förra månaden så håller jag med dig, Det låter som mitt tidiga missfall i MAJ, 
  • Emmissara
    carolinheiner skrev 2015-02-05 19:50:06 följande:

De ja vill ha ut av att skriva är att få ur mig tankar å känslor. När ja är där nere i hålet så blir ja apatisk å stänger ner runt omkring mig å vill bara skriva av mig.. Ibland snubblar man över någon som kanske har varit med om samma eller som i detta fallet förlorat ett barn å VET vad man går igenom å kan kanske ge råd om hur man ska klara av att överleva. Eller bara en känsla av att man vet att här kan ja skriva när ja vill å folk stöttar mig.. Om de e bara en liten mening som kramar om.. Eller <3.. Ja blir hörd. Ibland tänker man inte normalt när man hamnar i en stress period som är som en berg och dalbana.. Å då kanske de e de ända som behövs. Ett snällt ord..

Det är helt förståligt att du vill skriva av dig och få ut det du känner, Jag personligen kan inte förstå vad det är som du går igenom, det som man själv har gått igenom känns så smått jämfört med vad du går igenom. Vet inte riktigt vad man ska säga då det finns inget som kan trösta en sån här situation. Men jag hejar, hoppas och ber för er att det ska gå bra. Du är enormt stark kom ihåg det. 

Jag förlorade min tvilling när vi var små (mitt enda syskon) och det tog såklart jätte hårt på mina föräldrar, men mamma jobbade med sina känslor, och gjorde sin C-uppsats om det och hon kan idag se att hon är starkare idag än vad hon var då. Men tyvärr så stängde min pappa in sig och han har aldrig pratat om det ordentligt (även fast att de gick hos psykolog) så försök att få ur dig allt som bara går, om du inte vill/kan få ut det ur munnen, skriv av dig istället? allt är bättre än inget, och vi finns här när du behöver oss. 

kram<3
  • Emmissara

har nu varit hos gyn, inget direkt fel (så de känns skönt), fick dock reda på att jag inte har/tillverkar tillräckligt med hormoner för att kunna släppa ett ägg varje månad (därav oregelbunden mens) 

Är helt borta just nu, visste jag fick reda på att jag inte hade PCO, men att ja inte tillverkar tillräckligt med hormoner får mig bara att tänka på hur mamma hade det, vill inte att de ska ta 15 år innan jag får en liten bebis :( 

PS: om någon kan ändra min ålder till 20 så skulle de vara snällt, vågar inte försöka gå in och ändra i listan. 

• Emmissara
    Pyret 85 skrev 2015-02-12 15:25:18 följande:
    Kram <3
    tack <3

Mitt problem känns så litet jämfört med några andra här och jag har inte skrivit på ett tag för jag vet inte vad ja ska skriva för att ni andra ska må bättre, Ingen förtjänar något av de jobbiga som vi går igenom, Att försöka få ett + ska vara en härlig resa, man ska kunna njuta och bli överlycklig över att få ett +. Men det känns så långt bort. 

En kompis skrev att hon skulle få reda på könet nästa vecka då hon ska på ultraljud men ja ville bara inte höra det och bara att jag beter mig så gör mig ledsen, Jag unnar alla gott. All ska kunna få ha en fantastisk graviditet.... 

Är glad att vi har den här tråden att vända oss till och få stöd ifrån 
    kram på er alla, även fast att vi inte känner varandra direkt så betyder ni mycket ändå <3
  • Emmissara

hejsan jag har inte varit inne här på några dagar, har mått väldigt dåligt över beskedet som jag fick i torsdags. 
    jag har läst igenom vad ni har skrivit sedan jag senast var inne och jag tycker det är jätte synd att några känner att de inte blir sedda (har själv känt så ibland också). Jag kan säga att jag ska bli bättre på att försöka svara, men det är så svårt att få ut det man känner i ord ibland, man vill inte trampa någon på tårna, och det man säger som peppning känns ibland som att det inte räcker till, jag vill göra mer för er alla. 

SRMmamma87, Jag har börjat att bara sitta vid datorn så jag ska se till och hjälpa till med Bim listan :) 

carolinheiner, det är skönt och höra att det fortfarande går bra för dig, som sagt varje dag som går bra är en dag närmare säkerheten. Och jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det går vägen för er. 

• Emmissara
    Nostalgity skrev 2015-02-17 11:01:13 följande:

Vilka är det som väntar på bim nu i dagarna?

Efter beskedet i torsdags så har jag ingen aning om när jag har bim, och de kommer man inte kunna veta heller, så ska beställa hem massa äl-test för att kolla om jag ens har ägglossning. (enligt hur lång min cykel var innan MF så skulle mitt bim varit den 12 feb) 
  • Emmissara
    Nostalgity skrev 2015-02-17 12:42:46 följande:
    Har missat något, vad hände i torsdags?:-/
    Var hos gyn och fick reda på att jag inte tillverkar tillräckligt med något hormon så min kropp släpper inte ägg som den ska :/ så man kan inte förutse när jag kommer ha ägglossning och därefter kan man heller inte veta när jag har bim
  • Emmissara
    Nostalgity skrev 2015-02-17 17:23:11 följande:
    Åh vad tråkigt!

Det finns ju hormontillskott, är det inte aktuellt för dig?
    vi får hjälp när vi har försökt aktivt i ett år... kul kul. Kändes lite sådär, när man ändå vet att det är något fel kan man inte få hjälp direkt då? aja jag ska beställa hem tester nu i dagarna och ska se själv om jag har någon ägglossning, om jag inte har det så kommer jag kontakta gyn igen. 
  • Emmissara
    Nostalgity skrev 2015-02-17 18:01:19 följande:
    Enligt app, ska den vara på fredag. Kan den komma tidigare tro?
    du kanske har en längre lutealfas? är det första omgången du kör med ältest?
Svar på tråden BIM September 2014