Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Nostalgity skrev 2015-01-26 20:36:20 följande:

Jag hoppas verkligen vi prickat in äl denna gång, trots att jag aldrig hann ta reda på när den faktiskt infaller/inföll pga postens sena utskick hehe.mös natten lördag-söndag och söndag morgon. Borde räckt??

Som sagt...mannen är borta mycket på vintern då han har Snö-jour, vi får inte många tillfällen haha

Har ni haft sex vid äl så är det bra, sen är det ju (uppenbarligen) mycket annat som ska spela in för att spermien ska träffa ägget. Men ni har, tycker jag, haft sex vid rätt tidpunkt! Kanske att ni skulle haft fredagen oxå, men nu håller jag mina tummar för att detta försök lyckas! :)
  • SecretlyMe
    Reggi skrev 2015-01-27 07:17:31 följande:

Bim +2 och ingen mens i sikte och har inte mensen kommit på torsdag så köper jag ett test. Molvärk till och från, trodde mensen skulle komma i söndags för det kom lite blod på pappret.

Ååh spännande!!
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-01-26 21:06:10 följande:

Tack för alla dina svar förresten guld värt för mig!

Varsågod :)
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-01-27 19:44:13 följande:

Ni som har erfarenhet...

Någon som gått runt å varit öm runt stockar/livmodern dygnet runt i flera dagar efter äl?

Känns som om.. Ni vet när mannen varit uppe å petat på livernodertappen med penis vid samlag?

Sådan känsla har jag ihållande.

Varje gång.. Och varje gång hoppas jag att det ska vara ett tecken. Det är ju ändå mensvärk som kan tyda på att livmodern växer vid en graviditet. Men ingen av mina molvärkar har varit som de två ggr jag var gravid; kraftigt ihållande mensvärk som gjort att jag vikt mig dubbel (hände dock förra månaden, vill nästan misstänka mf pga svaga tester och de andra symtomen som stämde överens med de ggr jag var gravid. Dessutom var mensen två dagar sen, med klumpar dag 2 som såg ut som det gjorde vid mitt första mf.. Men jag vet ju inte med säkerhet..)
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-01-27 16:21:27 följande:

Tyvärr, efter flera dagar av svagt orangea flytningar kom mensen igång idag. Lyckades inte denna gången heller. Nytt BIM 25/2.

Suck.. Känner med dig.. Håll ut <3
  • SecretlyMe

Hm, less jag blir.

Räknar jag ut på allt för föräldrars älkalender utifrån senaste mens och nästa mensdag så har jag bim 3/2. Men räknar jag på dagarna är dag 31 den 2/2. Ville räkna på vad jag låg i förhållande till bim men är väl enklare att säga äl+7 :p

Känns som tiden gått mycket längre. Trodde jag var på äl+9 idag och ville testa imorgon (otålig och önskar ju en bebis även om vi egentligen missat äl). Har inga speciella symtom, mer än väldigt mycket flytningar som KAN vara ett tecken. Lite mensvärk igår och idag. Vänta och se nu bara..

• SecretlyMe

Mycket mensvärk idag.. Bim på tisdag. Vi missade ju äl, men man kan väl önska :p

Beklagar Reggi. Hoppas det tar sig nästa månad :)

• SecretlyMe
    tillklaras skrev 2015-01-31 18:48:43 följande:

Alltså äntligen! Op över och nästa Bim blir ca 21:a feb:)

Det var en sjukt jobbig tid dessa två månader. Tre dagar innan op, som var i torsdags, plussade jag högst oväntat, för att sen få mf två dagar senare. Op dagen efter, och de hittade... Skalpelektroden som hade fästs på vår sons huvud vid förlossningen i dec förra året. Han gick ju bort efter tre dagar pga moderkaksavlossning och syrebristen av detta. Detta objekt, som de glömt inuti min livmoder, är 1dm långt och ca 1cm omkrets:/. Och det har jag gått med i ett år.. Herregud.

Nu tar vi ett djupt andetag och hoppas på 2015, för 2014 var inte kul alls.

Hur mår alla här inne? Reggi? SecretlyMe?SRMmamna87? Nostalgity? Eagle87?

<3

Men vad säger du?? Herregud, är så chockad att jag inte finner ord. Nu är den jävla skiten borta, nu ska du få bli gravid och få behålla bebis! *håller tummarna tills de blir blå*

Med mig är det bra. Missade äl, men denna gång är alla skensymtom borta. Inga ömma bröst och inte den där känslan av att "hoppas hoppas, men jag känner mig svullen som innan mens, luktar inte flytningarna järn ändå, kanske ska tjuvtesta, vågar inte ha sex, Hmm mår illa, ont i huvudet" osv. Ja, du förstår :) Jag har bara haft lite molvärk och mensvärk. Finnar i pannan som jag aldrig har annars (seriöst, aldrig haft det under vintern och blev förvånad nu när de dök upp) och så är jag förstoppad och väldigt trött. Men jag känner mig som vanligt denna månad (Innan man började med bebisverkstad).

Nu blev det långt, ber om ursäkt :p
  • SecretlyMe
    carolinheiner skrev 2015-02-01 08:14:24 följande:

Vilka kämpar ni är! Själv ligger ja inlagd i lund för försvagad livmodertapp. Miste vår son i somras av samma orsak å i går fick vi de konstaterat att ja har svag livmodertapp. Inbokat kontroll i torsdags å då hade ja öppnat mig inifrån å hade 7 mm kvar av tappen. V 22+1.. Åkte in md sonen fullt öppen v 22+2. Akut cerclage sattes i fredags.. Men dom fick sätta ett extra då ja va mer öppen än vad dom trodde. Nu sängläge resten av graviditeten å inlagd på sjukhus. Är idag i v 22+4 å förhoppningsvis blir vi flyttade hem till halmstads sjukhus i v 28. Dom har stenkoll på infektion å sd. Tyvärr brast hinnorna vid op eller kort efter op vilket är en komplikation å därav sjukhus resten av tiden. Men vi kommer kämpa emot infektioner å kämpa att detta lilla underverket stannar kvar hos oss! :) är inne hos er å läser hela tiden å hopas att ni snart får ert plus! :)

Men vännen! Jag kan inte ens tänka mig hur du har det nu. Du ska veta att du kan ventilera här så mycket du vill, om du vill. Hur mår du annars?

Så skönt att vården tar hand om dig nu och ser till att du är trygg. Hoppas det går hela vägen. När är det "ok" för bebis att komma ut? Kramar!
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2015-01-31 22:49:57 följande:

Har inte speciellt mkt att tillföra till gruppen nuför tiden så därför jag är tyst. Men är inne och läser varje dag.

Förstår dig, tror vi alla känner lite så. Vi ligger ju olika i cyklarna, har plussat eller har uppehåll. Hur har du det annars? :)
Svar på tråden BIM September 2014