-
-
Ja alltså jag orkar inte brytas ner en gång till. Vi försöker inte ens aktivt nu, jag fick "mens" som jag skulle och har noll symptom så det är liksom bara att gå vidare som om inget hänt.
-
Tack tjejer för att ni är så stöttande, betyder så mkt <3
Sambon är rädd att jag tar skada utav alla missfall och ville att jag sökte hjälp så har kontaktat barnmorskemottagningen (vet inte om det är dit jag vänder mig) så får vi se vad dom säger.
Kontaktade även läkaren på VC idag och frågade om mitt gravtest där var svagt (eftersom det var det på KK), hon i sin tur frågade tjejerna på labbet och dom sa att det var starkt, det var ingen tvekan om att det var positivt. Men läkaren höll med om att det kunde vara så att jag fått ett missfall. Så det är bara att vänta men som sagt räknar redan med att det har varit ett mf så det blev visst inte tredje gången gillt här inte. -
Tack fina du <3 blir helt rörd av ditt fina inlägg.SecretlyMe skrev 2015-04-02 09:56:20 följande:
Jag vill börja med att säga att jag önskar att jag kunde säga något som hjälper dig Pyret. Något som gör att det känns lättare. Mest vill jag bara säga fyfan vad hemskt! Så jäkla tråkigt att du fått uppleva detta och jag önskar att jag kunde krama om dig. Fyfan för sånt här. Du är en av de finaste människorna jag stött på och jag blir så ledsen för att sånt här ens ska behöva hända dig! Jag förstår varför du tänker som du gör, men vill du ventilera finns jag ett mail bort. Stor kram till dig fina du.
Själv är jag på bim nu då och tempen har sjunkit 0,5 grader från igår och det är bara att erkänna att vi nu officiellt har svårt att få barn på egen hand. Kanske behöver vi prova "varannan-dag" metoden hela månaden, kanske behöver jag gå ner i vikt nu och fokusera på det och kanske finns det annat vi kan göra. Vi kommer ju inte söka hjälp förrän efter sommaren, men jag har även fått veta att vi inte kommer få hjälp (av en annan FL'are) om vi inte varit folkbokförda på samma adress i minst ett år och att kravet på max bmi är 30. Jag har 36. För att hamna där behöver jag gå ner 15kg.
Jag hoppas min stress släpper snart. Jag mår riktigt dåligt nu och så även sambon. Han orkar inte lyfta mig och jag har högt krav på kärlek och omtanke när jag mår såhär dåligt. Hur vi ska kunna balansera det här utan att gå i kras kommer bli en utmaning.
Ingen mens än, men helst av allt just nu vill jag ge upp. Jag vill inte försöka få barn mer. Även om många av er upplevt värre saker än mig, och missförstå mig rätt, så hade det nästan känts "bra" med iallafall ett plus som inte gått vägen, för det skulle vara som en bekräftelse på att vi KAN iallafall bli gravida. Jag önskar det inte, men man vill ju ha nåt bevis. Helst bevis från kk såklart, men hoppas jag inte gör mig missförstådd för jag menar verkligen inget illa!
Kram till er alla. Ni är fantastiska tjejer allihopa, jag beundrar ert mod, ert hopp och ert jävlar anamma.
Jag förstår hur du tänker med att iaf få bevis på att man kan bli gravid. Jag vet ju att jag kan bli gravid lätt och det ÄR skönt att ha bekräftelse på det, nu gäller det bara att utreda varför jag inte kan behålla. Jag önskar så att ni får ert efterlängtade plus snart <3 när jag vägde som mest (95 kg) var jag på kk pga smärta i magen och då blev läkaren förvånad att jag ens hade barn då jag hade pco-äggstockar och ingen ÄL. Tog ett tag innan jag gjorde något åt saken. Gick ner 10kg och direkt när jag började gå ner så fick jag ÄL-flytningar. Det var ett bevis på att övervikten kan ställa till mycket. Nu tog jag tag i vikten igen i januari (85kg) imorse var jag nere under 77kg. Kanske ska du försöka fokusera på att försöka gå ner i vikt. Vill verkligen inget illa när jag säger det men pratar efter egen erfarenhet. Jag hoppas allt ordnar sig för dig vännen! -
svagare tester imorse ju men starkare igen i em.. jag bli galen. Är det svagare än igår tycker ni? översta från igår och understa från idag.
-
-
Åh tycker du? Har som sagt inga höga förhoppningar eftersom dom inte kunde se någonting alls på vul. Och tiden får utvisa om där finns något där inne.SecretlyMe skrev 2015-04-02 17:15:30 följande:
Pyret, jag tycker faktiskt det ser starkare ut!
-
Åh ett liiiitet hopp tänds när du säger så. Men ropar inte hej förrän jag får svart på vitt om ett par veckor. De såg verkligen ingenting alls på VUL och borde ju vara i v.6 om jag går efter senaste ÄL. Men tycker också att testerna borde vara starkare och det digitala borde visa fler veckor ju.carolinheiner skrev 2015-04-02 18:26:17 följande:Ja förstår att du inte vill hoppas för mkt.. MEN med Conrad gjorde vi ett VUL å skulle då va i v 6.. Men de syntes inget.. Förutom en tjock slemhinna.. Som om ja skulle ha mens.. Men gravid var ja :)
-
Hur är det med Conrad nu?carolinheiner skrev 2015-04-02 18:26:17 följande:Ja förstår att du inte vill hoppas för mkt.. MEN med Conrad gjorde vi ett VUL å skulle då va i v 6.. Men de syntes inget.. Förutom en tjock slemhinna.. Som om ja skulle ha mens.. Men gravid var ja :)
-
Åh vilken liten sötnos! Skönt att han växer!carolinheiner skrev 2015-04-02 21:34:23 följande:Okey.. Jo de e bäst å vänta med att ropa hej.. Så du inte blir så besviken :(
Conrad växer å växer :) 1720 g 41,5 cm lång :) första badet idag å är nu 5 v gammal :)