Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Tycker inte du ska vara så på om det. Det går att visa omtänksamhet på flera sätt än att prata om det som hänt. Tycker inte du/ni ska pressa om parterapeut eller likn så här direkt på. Som sagt, låt det ro lite, låt chocken lägga sig för er båda. Det gäller att se det från hans sida oxå.

Jag vet mycket väl att man behöver stöd från sin partner. Du behöver honom, han behöver dig

Försök göra det på något sätt utan att nämna det som nyss hänt. Han vill ju faktiskt inte prata om det just nu.

JOLI skrev 2014-08-22 20:10:40 följande:

Tro mig, jag försöker stötta honom. Men enligt han själv så vill han inte prata om det eller tänka på det. Men när jag låtsas som inger så som han vill, så tycker han inte jag bryr mig

• SecretlyMe

JOLI - Jag förstår att du är arg. Men du har missuppfattat mina tips och råd helt. Jag ville vara peppande och stöttande, inte peka finger och vara otrevlig.

Jag nämnde i början att ni inte borde lita blint på hemmafester, utan istället göra en ordentlig undersökning. Så tappa inte hoppet än.

Jag menade heller inte att du ska ignorera dina känslor och skita i dom, utan lägga dom lite på hyllan om så bara för någon timme tills han fått lugna ner sig. Självklart ska du tröstar och stöttas tillbaka, men han kan ju inte just nu och det säger du med egna ord. Om "inget duger" för honom så vet jag inte riktigt vad för råd och tips JAG kan komma med, men din idé om att åka på racing lät jättebra, tror ni kan behöva det.

Och till sist - vi har haft oskyddat i 7 år och aldrig varit gravida. Så var snäll och gör inga påhopp om att jag skulle tro att det är lätt.

Jag accepterar din ursäkt.

• SecretlyMe

Har haft lite molvärk och ett litet "stick" idag.^^ Jag vill hoppas men jag är ju hela tiden rädd för att hoppas för mycket :/ Brösten började ju ömma för någon dag sen och gör det ännu. Brukar ju ha det innan mens oxå så vill inte ta det som tecken

tecken. Äl +4 idag :)

• SecretlyMe

Välkommen alla nya! :)

Tyvärr kan jag inte göra bim listan då jag skriver från mobilen. Någon annan som kan? :)

• SecretlyMe

Jag hatar den, smakar så äckligt :p

Milie skrev 2014-08-24 13:50:42 följande:

Alltså, blärk vad äckligt Theracough är! Hah, höll knappt på att få ned det nu när jag tog första dosen. Det smakar ungefär som en unken, äcklig, spritig shot på krogen. Hah. Hur som helst så ska man ta 15 ml 2-3 gånger per dag, så jag kör nog på 2 gånger.

• SecretlyMe

Vi letar oxå bostadsrätt nu :) men vi vill inte vänta med försöken, verkar ju ta väldigt lång tid att bli gravid ändå..

Mandy1 skrev 2014-08-24 14:06:54 följande:

Vi börjar lite i fel ända vi Vi letar bostadsrätsradhus och håller på att säljer just nu för att sedan köpa, så egentligen borde vi kanske vänta med att försöka bli gravida. Sen måste vi även byta bil då vi har en tredörrars vilket fungerar bra med mina två barn som bara har bilkudde men med babyskydd blir det för bökigt. Men det löser sig

• SecretlyMe

Dag 12 skulle jag rekommendera :)

Beth1 skrev 2014-08-24 19:48:03 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här om det är Ok!

31 år har en tjej född 12 och nu tänker vi försöka på nummer två.

Rivstartar med en fråga direkt =)

Har ätit minipiller i över tio år och ej haft mens så jag har ingen som helst koll på mina cykler. Slutade med pillren i tisdags och fick mens i onsdags. Den tog slut igår. Nu till frågan, när hade ni börjat testa med ägglossningsstickor?

Vi har ingen panik att bli med barn direkt men jag vill veta hur min kropp fungerar efter så många år av ovisshet.

• SecretlyMe

Jag testade för första gången denna månad och började redan på dag 10 då jag trodde jag hade tidigare ägglossning. Men jag har tydligen lite senare! Först på dag 16 fick jag fullt utslag så min ägglossning skedde runt den 17e. Väldigt värt att prova med andra ord :)

Beth1 skrev 2014-08-24 20:42:16 följande:

Tänker mig nåt sånt jag med hoppas även att jag känner av det och får koll på flytningarna.

Svar på tråden BIM September 2014