• Zora

BIM September 2014

Augusti gick åt skogen.. Nu hoppas vi på september istället. Ska köra Äl-tester den här gången tänkte jag. Cb:s digitala. Får hoppas att vi får till det med dom. Kör annars temp. metoden och vi har enl den träffat Äl de senaste 2 gg men det har inte blitt nåt ändå. Vi har kört oskyddat ytterligare 2 mån, men då inte aktivt försökt pricka Äl, så jag kallar detta 3:e försöket (istället för 5:e).

Lägg gärna till mig i listan då jag sitter via telefonen. Sätter ett prel BIM datum så får vi se om det ändras vid Äl.

14/9 Zora, 36 år, 2:a barnet, 3:e försöker

• Zora

Jag har aldrig testat Äl stickor förut, men jag tänkte vara köra cb:s digitala. Är det bra att köra vanliga stickor parallellt också? Varför isåfall? Kanske borde köpa såna också för att verkligen maximera chansen.

När på dagen ska man göra testet förresten? Läste på cb:s hemsida att morgonen var bäst, men har läst i vissa trådar att man inte ska testa med mirgonurin, utan mitt på dagen. Någon som vet hur det fungerar?

• Zora
    NILE90 skrev 2014-08-16 10:19:17 följande:

Mellan 12-15 har jag läst är bäst. Brukar testa då på helger men på vardagar blir det först runt 18 efter jobbet. :)

Testar du med cb digital eller något annat
  • Zora

Jag får ont i magen vid ägglossning och ibland märker jag av äggviteflytningar (ibland är dom nog mer sparsamma och längre in så att säga). Jag får även ökad lust den där Äl-smärtan hade jag inte innan jag fick första barnet, utan det har kommit efter det.

• Zora

Nu provar jag att lägga till mig i listan från mobilen, går det inte kanske någon kan fixa till så det ser bra ut

BIM-lista

1/9 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 4:e riktiga försöket

1/9 fruannie, 27 år, 2:a barnet, 2:a försöket

1/9 MiaIa90, 24år,1a barnet,inne på 3dje året med försök.

3/9 camifranky, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket

4/9 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 3:e försöket

4/9 Fia90, 23 år, 1:a barnet, 1 försöket

4/9 Corner of Queen, 25 år, 1:a barnet, 6:e försöket

5/9 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket

5/9 Missyk, 2:a barnet, 1:a försöket

5/9 Dakine, 26 år, 2:a barnet, 13:e försöket

6/9 Sandy90, 24 år, 2:a barnet, 4:e försöket

6/9 Fjällsippa, 33 år, 1:a barnet, 5:e försöket,

7/9 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 5:e försöket

7/9 Stooke 31 år, 1:a barnet, 2:a försöket

8/9 Mandy1 32år, 3e barnet, 2a försöket

9/9 VioloLaviose, 26 år, 5:e barnet, 1:a försöket

9/9, vonlarsson, snart 22 år, 1:a barnet, 1:a försöket

10/9 PillanJ, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket

11/9 Muffins81

12/9 Ienmammasliv, 27 år, 3:e barnet, 1:a försöket

14/9 Zora, 36 år, 2:a barnet, 3:e försöket

15/9 Wintersagah, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket

15/9 Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket

15/9 Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 10:e försöket

16/9 joss82, 31 år, 1:a barnet, 5:e försöket

17/9 iljans 24år, 2: barnet, 2:a försöket

21/9 Ellyangel, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket

• Zora

Hm.. Blev hyggligt... Men blommorna försvann och det blev lite mer mellanrum

• Zora

Det här med äl flytningar. Som jag fattat det så har man det alltid vid äl, men det är inte alltid man märker av det. De kan ibland (eller kanske alltid hos vissa) stanna vid livmodertappen eller kanske till och med inne i den. Så har jag fattat det. Sen kan det kanske finnas de som inte har sån alls, men då borde det ju kanske finnas ytterligare bakomliggande fertilitetsproblem. Fast det gissar jag bara.

• Zora
    Dakine skrev 2014-08-18 22:59:27 följande:

Jag var till en privatklinik i fredags, eftersom vi har försökt med barn nr 2 i över ett år får vi ingen hjälp via landstinget (när vi har barn sedan förr). Där konstaterade dem att jag hade jätte många ägg (men att de mest troligen inte är mogna när det lossnar) eftersom ägglossningstester visat att jag har ägglossning. Alla blodprover osv ser bra ut, men de sa ändå att det var typ PCOS. 

När jag var där kände jag inte vidare något direkt, utan de sa att jag skulle försöka gå ner några kg i vikt och om det inte hänt något innan Januari 2015 skulle de skriva ut pergotime till mig. 

Idag, 3 dagar efter besöket känner jag mig förvirrad, ledsen och rädd. Tänk om jag aldrig mer kan få barn? Var vårt första bara ren tur? Är det liksom lönlöst att ens försöka? kan PCOS försvinna helt? Ngn annan som har? Jag känner mig helt nere... 

Men fy vad jobbigt Jag har tyvärr inga bra råd, men jag känner verkligen med dig och hoppas att ni lyckas få till en 2:a snart. Du kanske ska ringa och prata med kliniken om du känner att du inte fått svar på allt?
  • Zora

Det där med att inte få hjälp om man inte lyckas med barn nr 2 är en av mina farhågor. Man får alltså ingen hjälp om man har barn sedan tidigare? Vi har ett barn sedan tidigare som kom till helt oplanerat, så vi vet ju egentligen inte om vi har svårt att få barn. Jag är 36 och känner att tiden flyger iväg för oss, visst, vi är bara inne på vårt 3:e riktiga försök den här månaden, men vi har vid de två föregående försöken träffat Äl ganska bra, särskilt senaste gången även om vi inte hade sex så många gånger då..

Jag får ganska ont när jag har äl och har börjat inbilla mig att det är något fel. Fick så efter första barnet kom och först tyckte jag att det var bra för då kände jag ju verkligen när jag hade äl och i kombination med temp metoden så tänkte jag väl att det skulle gå ganska så fort. Nu börjar jag inbilla mig att mina ägg kanske inte mognar ordentligt och att det bara är äggblåsor med omogna ägg som spricker och gör ont, eller att kejsarsnittet jag var tvungen att gå igenom kan ha ställt till något. Man funderar mycket känner jag...

• Zora
    Gummsan skrev 2014-08-19 12:36:38 följande:

Vi ska få hjälp nu. Är vårat 5e gemensamma. Privat i och för sig fast ingen dur läkare

så man kan få hjälp även om man har gemensamma barn alltså? Det känns bra att veta om det nu blir långdraget för vår del, vilket jag inte hoppas..
Svar på tråden BIM September 2014