• ammela

BIM September 2014

Joinar väl här istället för augustitråden då, mensen kom idag, trist, dock väntat i det stora hela men blev lite besviken då jag haft massa "känningar" sedan i onsdags och fick lite förhoppningar av det, men 20-25 % chans så va det ju inte helt oväntat.

Nytt BIM 13/9, 29 år, första barnet, andra försöket.

• ammela
    SRMmamma87 skrev 2014-08-25 14:51:24 följande:
    Jag har något slags mentalt mål om att vara gravid på julafton. Spelar ingen roll hur långt gånget. Kommer bli sån enorm besvikelse om det inte är så. Så är väl egentligen jättefint att sätta upp några mål av den typen alls.
     Åh jag har precis samma tanke, i julas stod jag å klädde granen och började tänka tanken "nästa jul kanske jag går här med en mage" HATAR att ha satt det målet och det kanske inte sker, precis som du säger.
  • ammela

vi har 5 försök på oss, sen om det är mage eller ej men kanske något litet där inne förhoppningsvis! hade varit lite kul att vara gravid och få berätta för familjen då, önska kan man ju!

• ammela
    Fia90 skrev 2014-08-26 17:47:16 följande:

Alltså nu vet jag varken ut eller in längre tjejer.

Den 12-17 hade jag första mensen efter pillerstopp. Beräknade därmed ägglossning till nu i dagarna, typ 22-26 beroende på cykel (har ingen aning då jag ätit cerazette i 4 år utan ägglossning) med ren genomsnittsberäkning.

Så igår kväll hade jag och sambon mys, som vanligt och efteråt upptäcker vi att det är blod överallt. Börjar i princip tjuta rakt ut eftersom jag tror att det är mens IGEN och att kroppen ballat ur totalt och inte alls tänker ha ägglossning på typ hundra år.

Dock när jag torkat och tvättat och haft mig så har det inte kommit en droppe sedan dess. Och ingen förvarning heller innan igår kväll före myset. Bara blödning just efter sexet. Vad hääändeeeer?

Kolla upp det, jag fick blödningar så för massa år sedan, bara vid sex, väldigt ljust och lättflytande blod, var en inflammation på livmodertappen! Är tydligen rätt vanligt att det är de om man får blödning vid sex.
  • ammela
    tillklaras skrev 2014-08-27 14:02:00 följande:

Men!?

Jag ville testa, för skojs skull om jag fick något utslag på äl test. Och jag fick fast glad gubbe. 9 dagar efter mensstart, alltså dag 9 i cykeln! Hur är det möjligt? Jag brukar ha äl ca dag 14-17 någonting.

Jag fick ju prova Pergotime för att se om det hjälpte (är på försök 7). Är det pergotime som får mig att ägglossa så tidigt..?

Och, om jag nu har äl tidigare, blir ju mitt Bim tidigare också, eller hur var det nu.?

Förvirring!

Men skönt med äl nu. Vi gifter oss på lördag (då hade jag beräknad äl:) och på tors åker jag bort från maken ett gäng dar.

Hoppas det blir frö av denna gång!:)

Vi har väl typ samma cykel du och jag, jag har beräknad ägglossning på lördag, fick ägglossningsflytningar i dag och även liten antydan på ägglossningstest. Beräknad BIM 13/9

Är på ett sätt glad att kroppen gör dom den brukar, ägglossning, mens osv som en klocka eller ja, hoppas på ägglossning iaf. Kommer få panik om kroppen börjar ändra sig mitt i alla gradivitetsstress ändå.

Jag och sambon pratar om att gifta oss också, förlovade oss förra hösten. Första tänken va att vänta till efter bäbis men vi vet ju inte alls om det tar en månad eller 2 år innan nått kanske händer så nu kanske det blir bröllop ändå nästa år :) lite annat att fokusera på också, kul!
  • ammela
    VioloLaviose skrev 2014-08-28 09:07:43 följande:

Ja äter med ren folsyra. Byter till mittval när jag blir gravid :)

Äter också ren folsyra. Ska man inte göra det första veckorna i graviditeten också? eller varför byta till mittval? Jag har inte vågat läsa på vad man ska äta när graviditeten är igång bara innan, jag googlar söner mig själv i så fall!
  • ammela

Ska enligt kalendern ha ägglossning på lördag, testade i går och även i dag men testet visade mer i går, har jag missat toppen? för det var ju inte så starkt i går heller :/

Bör jag börja testa tidigare nästa gång? Tänkte att 3 dagar innan skulle räcka men jag vet inte, fick inga utslag direkt förra månaden heller så vet ju faktiskt inte om jag har ägglossning eller inte :(

• ammela

okej, får kanske köpa det till nästa månad då. clearblue? eller något annat tips? de är ju så sjukt dyra. konstigt att det inte går köpa refill-stickor till den.

• ammela

Jag blir tokig, idag visade ägglossningtestet lite mer än i går, typ samma som i förgår men det är fortfarande väldigt svagt, hade ungefär samma förra månaden också de dagar jag testade men 2-3 dagar senare så hade jag väldigt ont i magen och jag fick känslan av att det var ägglossning.

Ska iaf enligt kalendern ha det i morgon så nu är det var/varannan dag som gäller och hoppas att allt stämmer!

Är så sjukt, hela min uppväxt har jag fått höra att man ska skydda sig så att man inte blir gravid. Min pappa fick en son när han var 20, det förhållandet höll inte så mina föräldrar har inte velat att jag eller min bror ska göra samma "misstag" och hela sexualundervisningen i skolan gick ut på att man blir gravid direkt bara man har sex. Så nu helt plötsligt när man vill ha barn så får man kämpa sig till det, inte konstigt att vi testar och stressar oss och är oroliga för vi har i kanske 20-30 år fått höra hur det egentligen inte är .... *suck*

Men klart, kondom skyddar ju för annat än graviditet också såklart så jag menar inte att man inte ska skydda sig, ja men ni fattar nog helt var jag menar ändå skulle jag tro, gissar att de flesta här går med ungefär samma känsla.

Alla andra har ju barn, hur svårt ska det vara egentligen. Hoppas bara vi slipper hålla på över ett år. Tänker verkligen på er alla i gruppen som kämpar och kämpar. Alla barn som föds från er blivande mammor här ska skratta sig lyckliga över hur önskade de är! <3

Svar på tråden BIM September 2014