• Beth1

BIM September 2014

Hej!

Hoppar gärna in här om det är Ok!
    31 år har en tjej född 12 och nu tänker vi försöka på nummer två.
    Rivstartar med en fråga direkt =)
    Har ätit minipiller i över tio år och ej haft mens så jag har ingen som helst koll på mina cykler. Slutade med pillren i tisdags och fick mens i onsdags. Den tog slut igår. Nu till frågan, när hade ni börjat testa med ägglossningsstickor?

Vi har ingen panik att bli med barn direkt men jag vill veta hur min kropp fungerar efter så många år av ovisshet.

• Beth1
    SecretlyMe skrev 2014-08-24 19:54:22 följande:

Dag 12 skulle jag rekommendera :)

Tänker mig nåt sånt jag med hoppas även att jag känner av det och får koll på flytningarna.
  • Beth1
    SecretlyMe skrev 2014-08-24 20:51:29 följande:

Jag testade för första gången denna månad och började redan på dag 10 då jag trodde jag hade tidigare ägglossning. Men jag har tydligen lite senare! Först på dag 16 fick jag fullt utslag så min ägglossning skedde runt den 17e. Väldigt värt att prova med andra ord :)

Ja, det känns inte som att man kan räkna med att det ska vara regelbundet direkt Lite spännande också att testa på något vis också. Har ni försökt länge?
  • Beth1
    SecretlyMe skrev 2014-08-25 08:58:05 följande:

Nej precis :) tycker det var värt att kolla upp. I början var jag lite emot då jag trodde det skulle skapa en press på oss att ha sex, och visst kändes det lite pressat men samtidigt var det väldigt skönt att veta att vi prickade in äl "för första gången" och därför avtog pressen lite då.

Vi har haft oskyddat i 7 år snart men vi är "bara" inne på vårat 4e riktiga försök. Vi har båda slutat röka och börjat leva mer hälsosamt. :)

Kan tänka mig att det blir mycket fokus på äl men samtidigt skönt som du säger att veta!

Oj, sju år är länge. Har ni tänkt att blir det så blir det eller kört säkra perioder eller liknande?

Stort grattis till er som plussat! Hoppas det blir fin stegring på testen kommande dagar
  • Beth1
    Beth1 skrev 2014-08-25 17:16:46 följande:
    Kan tänka mig att det blir mycket fokus på äl men samtidigt skönt som du säger att veta!

Oj, sju år är länge. Har ni tänkt att blir det så blir det eller kört säkra perioder eller liknande?

Stort grattis till er som plussat! Hoppas det blir fin stegring på testen kommande dagar smile1.gif
    Oj, skrev om plussen i fel tråd
  • Beth1

För oss blir det inte så stort att berätta. På sambons sida blir det elfte barnbarnet och på min sida åttonde vi är båda yngst och alla äldre syskon har barn. Däremot blir ju alla jätteglada som tur är

• Beth1
    Lollipoppan skrev 2014-08-26 06:45:15 följande:

Tog ett test i morse! phpvYX6eR41519.jpg

Oj!! Det där ser bra ut! GRATTIS!!
  • Beth1
    NILE90 skrev 2014-08-26 08:58:56 följande:
    För oss blir det första barnbarnet på bådas sida, om inte sambons bror med tjej också håller på att försöka skaffa barn (vilket jag tror). 
    Åh vad roligt! Hoppas ni hinner först
  • Beth1
    NILE90 skrev 2014-08-28 11:49:24 följande:
    Det är en helt sjuk känsla. Vi har letat och letat i över ett år och tjafsat om alla möjliga hus och tillslut så hittar vi ett som båda vill ha, och så får vi det. Så sjukt. 

Huset har 4 sovrum så det finns många bebisrum att välja mellan ;D 
    Stort grattis! Toppen med så många sovrum
  • Beth1

Jag tog ett ägglossningstest idag bara för att jag blev lite nervös att den var på gång redan (ska ha på tis om cykeln är 28 dar)

Blev ett svagt svagt streck så då kan man kanske vänta med nästa test tills lör eller söndag eller? Vill bara att tiden ska gå nu

Svar på tråden BIM September 2014