Inlägg från: Det vackraste |Visa alla inlägg
  • Det vackraste

BIM September 2014

Och vi kom också hit. ;) Försök nr 2 blir det!

Tar Inositol from idag till äl. Sägs förbättra äggen! :D

Insem dag 15 och 16 precis då äl bör vara.

• Det vackraste

Skulle gå efter äl fre då dag 12. Då du brukar få dag 14. Inte alltid ff syns. Ofta är de i ca tre dgr så dag tio var nog första fertila dag och tolv äl.

Lisen84 skrev 2014-08-23 11:52:35 följande:

Hej.

Tänkte bara om någon kan hjälpa mig få rätsida på det här med ägglossning..

Jag fick äggviteflytningar i onsdags kväll, då dag 10 i cykeln. Sedan dess har det endast vart lite sparsamma flytningar, men inte typiska trådiga. Igår kväll fick jag en kraftig värk som varade några timmar, då dag 12. Men inga flytningar direkt. När har jag haft ägglossning?! På onsdagen då flytningen var eller vid smärtan i buken var 2 dagar senare?? Eller har den rent av inte varit än?? Jag har normalt ägglossning dag 14. Vi hade sex onsdag då flytningen var men nu är sambon bortrest så blir inget mer sexande på 1 v :(

• Det vackraste

En b-vitamin om jag förstått rätt. :)

Googla det + fertility!

Fjällsippa skrev 2014-08-23 21:40:22 följande:

Inositol, vad är det?

• Det vackraste
    VioloLaviose skrev 2014-08-24 08:48:42 följande:

Hej gänget. Satt här och blev fundersam. ÄL-sekret, är det genomskinligt? 

Har Äl på tisdag. Och hur var det med sexandet, hur ofta ska man?

:-O

Det mest fertila sekreter är precis som äggvita och genomskinligt ja :)

Man ska nog sexa när man har lust :D men varannan dag har jag läst annars ;)
  • Det vackraste

Dag 18 då du hade hbf. 16 var det ant lh stegring och äl dag 18.

SRMmamma87 skrev 2014-08-24 15:24:32 följande:

Hoppa över texten om du är känslig för beskrivning av flytningar. 

Hej,

tänkte be om er åsikt. Jag har använt teststickor från testlagret i tre månader och de har aldrig gett starka utslag på mig. Men om man räknar med att jag får "låga" utslag, visst verkar det då som om min ÄL skulle skett dag 16? 

Hade då (vad jag märkte) vattniga flytningar. Hade ägglossnings ont dagen efter med krämiga flytningar. Dagen efter det upplevde jag att jag hade klibbiga flytningar på morgonen men på eftermiddagen upptäckte jag brobyggande flytning som försvann igen på kvällen. 

När är troligast att jag hade ÄL-lossning enligt er?

• Det vackraste

Kan vara progesteronet som gör det.

EmmJo skrev 2014-08-24 16:19:31 följande:

Hade Äl i onsdags och idag mår jag inte bra. Känner mig sjuk, mår illa. Kommer inte ihåg att jag mådde såhär med sonen.. Inte kan jag väl känna något ännu?

• Det vackraste

Detr väldigt lätt att missa ökningen av lh med testen. Det kan vara bara ett par tim ibland. Jag missade förra cykeln men gick efter tecken, flyt, tappen och molvärk när äl var och det stämde nog bra. Lättast är att märka när tappen stänger sig tyckte jag, då vet jag att äl just har varit.

mrshellstrom skrev 2014-08-24 16:09:45 följande:

[quote=73861903][quote-nick]SRMmamma87 skrev 2014-08-24 15:28:46 följande:[/quote-nick]

Jag brukar inte heller få fullt utslag.

Får man ändå ägglossning trots detta?

[/quote]
Svar på tråden BIM September 2014