• Bebben84

BIM September 2014

Hej hej! Hoppar gärna in här :).

Fick bekräftat på blodprov igår att jag inte är gravid så inväntar mens nu

30 år, 2:a barnet, 3:e försöket. BIM 15/9

• Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-14 07:53:03 följande:

Diskuterade lite bebisverkstad igår med sambon och vi kom fram till att om det inte tar sig den här gången så gör vi ett spermietest på honom. Båda tycker att det vore så skönt att veta att allt är "som det ska" men samtidigt skräckslagna för att få reda på om något är galet. 

CD 8 idag, igår påbörjade vi våran "mys-period". Han åker bort fre-sön och jag har ÄL tis-ons så är lite sur över att han är borta hela helgen. Till råga på allt så är vi än en gång förkylda så det blir väl ändå ingen bebis denna månad i och med att immunförsvaret är nedsatt. 

Vi gjorde ett sånt hemmatest för att lugna sambon lite :). Dock avslöjar den endast antal, inte kvalité :)
  • Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-14 10:27:14 följande:
    Bättre än ingenting..vi tänker lite att om han nu skulle få ett negativt svar på hemmatestet så är det ju bättre att vi får hjälp i tid än att vi ska vänta ett år och sen börja kolla upp vad som är fel. 
    Ja så tänkte vi med :). Men han fick som tur var positivt :)
  • Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-14 10:53:58 följande:
    Vad skönt! :) Har ni barn tillsammans sedan tidigare? 
    Nä vi har ju inte det, därför han ville kolla. Bara jag som har sedan tidigare :)
  • Bebben84
    SecretlyMe skrev 2014-08-14 17:39:30 följande:

Välkommen Bebben84, missyk och muffins81!

Förbannat tråkigt att ni är här ( ;) ) men jag önskar er ett STORT lycka till denna gång!

Tack :)
  • Bebben84
    Stokke skrev 2014-08-14 19:44:44 följande:

Bebben84. Vad tråkigt att du också är här :(
    Jag har börjat med rosenrot och bidrottninggele.

Jo :/. Åkte in till gynakuten igår pga svåra smärtor (som dom ej hittade förklaring till) och gjorde då blodprov som bekräftade ingen graviditet. Får mens på måndag. Låååång väntan till ÄL nu. Men då är denna tråd och ett sällskap perfekt sätt att fördriva tiden :)

Jag äter rosenrot och har bara bra att säga om det. Bidrottninggelé vågar jag inte testa :/. Har så otroligt regelbunden cykel *peppar peppar* och läst om många som haft regelbunden och ätit BDG och sen fått oregelbunden. Däremot kör jag med bisolvon denna månad :)
  • Bebben84
    Stokke skrev 2014-08-14 20:07:31 följande:

Va? Har jag missat det? Berätta för mig?
    Vad gör bidorvon?

Jag har haft molvärk sedan ÄL+2. Mestadels har värken varit hanterbar och en alvedon ibland har hållt det i schakt. Men igår fick jag svår smärta i tjejmagen och tog 3 alvedon. När jag insåg att smärtan inte gick över trots tabletter så ringde jag vårdguiden som kopplade mig till gynakuten som tyckte jag skulle komma in. Väl där fick jag 2 gram alvedon forte, men hade fortfarande superont. Gjorde diverse tester bland annat VUL men inget hittades. Och imorse fick jag veta att blodprovet visade "inte gravid". Idag mår jag mycket bättre och har inte ens behövt alvedon. Inväntar bara mensen nu och hoppas att allt släpper då.

Bisolvon tar jag för att hjälpa slemhinnorna. Det är slemlösande och hjälper spermierna på traven :)
  • Bebben84
    SecretlyMe skrev 2014-08-14 21:06:57 följande:

Kanske hade du som jag; stress, press och oro. Den förklaringen fick jag iallafall, efter att ha levt med en obeskrivlig smärta flera dagar fram tills jag fick komma in akut. Ingenting hittades.

Jag har haft det otroligt stressigt och pressat på jobbet senaste 3 veckorna. Mycket troligt att det beror på det :/.

När hade du dom smärtorna?
  • Bebben84
    SecretlyMe skrev 2014-08-14 21:16:22 följande:

Jag hade dom förra året och var rädd för cysta. Jag fick hämtas med ambulans och fick receptbelagt smärtstillande som inte hjälpte. Skrek när sköterskan förde in ultraljudsstaven. Men inget syntes. På kvällen var alla smärtor borta.

Men oj! Lät hemskt :(. Jag fick ondare efter VUL men inte under tiden. Dom misstänkte cysta på mig med. Men har du haft det flera ggr eller en gång "bara"?
  • Bebben84
    SecretlyMe skrev 2014-08-14 23:07:40 följande:

Börjar känna av äl nu och stickorna ökar i styrka :) är på dag 12 imorgon så om jag ska gissa lite kommer stickan vara positiv dag 14 och äl ske dag 15-16. Det är söndag/måndag. Jag hoppas verkligen helgens mys ska räcka.. Annars får vi träffas efter respektive jobb på måndag oxå ;)

Härligt! Kör på ;)
Svar på tråden BIM September 2014