• fruannie

BIM September 2014

Hoppar väl in här med. Fick ju skyfallsmens igår natt så räknade på att bim ligger på 31/8 - 1/9 vet inte riktigt från vilken dag jag ska räkna första mens dygnet från, då jag hade lite rosa i 1,5 dygn innan syndafloden kom.

Men hänger i båda trådarna.

Bim 31/8-1/8, 27 år, 2 försöket, 2 barnet

Har beställt bidrottninggele tabletter, är det försent att börja några dagar in på mensen? får de säkerligen inte förens imorrn.

• fruannie
    SecretlyMe skrev 2014-08-07 11:20:10 följande:

Välkommen :)

Räkna med bim 14 dagar efter äl. Brukar du känna av den eller testar du med stickor?

Lycka till! :)

Jag testar med cb digital gjorde förra månaden och beställt hem nytt till denna omgång. Har även köpt hem grapefrukt juice och bdg. Nu ska de plussas ;)

Vill inte ha en mens till då jag får sån sjuk PMS. Humörsvängningar from hell, och smärta. Har ju haft hormonspiral och sluppit de där sen sonen föddes -11 och dessförinnan var jag ju gravid. Hoppas verkligen på nästa gång.
  • fruannie
    SecretlyMe skrev 2014-08-08 09:03:21 följande:

Okej, då vet du när äl är iallafall ;) lycka till denna gång!

Jag tänkte prova det där med bisolvon. I övrigt gör jag inget annorlunda än lever mer hälsosamt. :)

Jag brukar oxå ha hemsk pms.. Men det skiftar beroende på hur jag mår i övrigt. Ska ju finnas receptfritt mot pms, har du testat?

Lycka till till dig med :) vad gullig du är!!

Hälsosamt har jag med tänkt att leva o dra ner på kolhydraterna igen. Semestern har satt sina spår på vågen, usch säger jag bara. Gifte mig 7 juni och hade ju tokbantat tills dess och var verkligen nöjd. Sen dess har jag struntat allt i vad kosthållning heter. Pang 8 kg upp :)

Har inte testat nåt mot PMSen faktist de har alltid hjälpt med preventivmedel så det är nu när man inte ska skydda sig som det har blivit lite av ett problem.

PMS blandat med en trotsig treåring är ingen bra kombination har jag märkt.
  • fruannie

Jäkla karlslok att krångla. Jaa här har vi problem med bebisverkstan pga min mans prestationsångest. Han har fått för sig att jag bara är ute efter hans spermier och då låser de sig för honom och han kan inte komma.

Blir så frustrerad för de här är verkligen inget jag kan göra ett skit åt, de sitter i hans huvud. Vill så gärna sexa så mycket som möjligt nu och försöker att få honom att slappna av och att inte jag ska låta irriterad och arg men de är fan svårt.

Som imorse tillexempel så kom jag hem från jobbet (jobbar natt) fick igång honom ordentligt från sovande tillstånd och sen bara nae. Vilken dag som helst förutom den här veckan hade han tyckt att de var jätte hett och fått hålla inne dem istället för att inte komma för fort.

Jag såg fram emot att sättta igång med bebisverkstan och njuta av varenda ligg ända fram till plusset. Men nu har de istället blivit jobbigt och ångestfullt att ha sex. Jag har frågat honom om han verkligen vill ha ett barn till o de vill han, så de är inte de de handlar om.

Förlåt för detaljer men är de någon som känner igen sig och har några tips??

• fruannie
    SecretlyMe skrev 2014-08-16 17:10:30 följande:

Åh vad frustrerande! Vi har haft samma typ av problem - ju mer jag pratar barn desto mer verkar han dra sig för sex.. Han vill ha barn säger han, men ibland undrar jag om han inte vill ta viljan till handling. Det är iofs vårat första så kan vara lite nervositet i det hela.

Jag hoppas det släpper för er. Hjälper det inte att strunta i att nämna äl osv?

Frustrerande är verkligen ordet, ju mer man försöker desto svårare är de verkar de som.

Jag pratar aldrig ägglossning eller nämner när ältestet ger utslag eller att jag äter BDG eller nåt med honom av just den anledningen. Men han är ju inte dummare än att han förstår när de är dags jag har väldigt jämna cyklar också så han vet ju när man närmar sig.

Vår son är ett p-piller barn och var därför inte planerad men välkommen så klart. Så då hade vi ju såklart inga sånna hära problem.
  • fruannie
    MiaIa90 skrev 2014-08-16 21:51:49 följande:

Någon av er som redan har bebis saker hemma och kollar på saker att köpa?

Japp!! kommer trycka hem en Buffalo när det är dags om det blir dags :)
  • fruannie
    MiaIa90 skrev 2014-08-16 23:30:46 följande:
    Oj är inte dom dyra?
    jag har två ikea kassar fulla med barn kläder som jag fick när jag hade jobbat på en sacond hand affär. 
    En karong med sängkläder och andra saker. 
    En brio liggvagn och en emmaljunga sitt och ligg vagn. 
    Jo de kostar endel men har börjat spara varje månad nu redan så man har pengarna när de är dags så blir det inte lika påtagligt dyrt.

Har en crecent kombi till sonen som har används från födseln till ja nu. Så tre år och den klarar inte en bebis till även fast den har vart toppenbra så är den för sliten nu.

Har ju allt som behövs redan i övrigt det som fattas är ju bara bebisen o vagnen då :)

Bra att bunkra upp ju blir fort dyrt om man ska inhandla allt samtidigt sen :)
  • fruannie
    MiaIa90 skrev 2014-08-17 01:18:28 följande:
    Vad bra att spartat innan ju:). 
    De är så roligt att kolla på barn saker:). 
    Älskar tradera med finns så mycket bra där.
    Tradera har jättemycket och man kan verkligen hitta fynd vad gäller både kläder och bebissaker. Man får även väldigt mycket kläder och saker av alla första tiden med, eller ja vi fick de och jag tror de är rätt vanligt.

Vi fick massor kläder i stlk 50-52 så jag fick sån ångest att man inte skulle hinna använda allt för de växer så fort.
  • fruannie
    SecretlyMe skrev 2014-08-16 21:42:51 följande:

Ja, det var ju det då.. :/ det viktigaste är att våga prata och vara öppen med varandra om det. Fråga honom hur det blir enklast och bäst för honom. Att uppmuntra mannens ego kan oxå vara en idé. Jag har inte riktigt varit i samma situation som du så kan tyvärr inte relatera :/ Jag hoppas verkligen ni kan lyckas komma runt "tvånget" och pressen och njuta av sex igen.

Jag har läst lite runt på olika forum här nu i natt (jobbar) och det verkar inte som om att jag är ensam om problemet iaf.

Ska ta och följa ditt kloka råd om att uppmuntra hans ego lite. Lite underkläder, lite smink o styling så hoppas jag att jag har honom runt lillfingret ;) Som småbarnsförälder och nattjobbare ansträngs det inte allt för ofta med smink och mjukisbrallorna är i stort sätt på 24/7.

Tror att jag ska få utslag på äl testet imorrn om inte BDGn fuckat ur de totalt som jag hört att de gjort för endel.

Hoppas på ett hattrick nu dessa kommande dagar iaf.

Tack för stöttning!
  • fruannie

Hade hoppats på positivt äl test idag men icke. Vet att hela tisdag är helkört för mys då vi har 3 årskalas för sonen på em/kväll sen drar jag o jobbar på kvällen. Sen blir de ju inget förens onsdag kväll i så fall. Så typiskt att äl blir just då. Känns som att de bara ska bråka hela tiden. Ska försöka få till de idag o imorrn och hoppas att prestationsångesten håller sig borta från mannen.

Svar på tråden BIM September 2014